21. بهمن 1396 - 22:09   |   کد مطلب: 20763
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از ورود سامانه بارشی زنجیره‌ای به استان خبر داد و گفت: با خروج سامانه بارشی از یکشنبه هفته آینده کاهش محسوس دما بین 4 تا 8 درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.
هواشناسی,کاهش دما,بارش پراکنده,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : نادر پیرتاج امروز با بیان اینکه آسمان استان صاف تا قسمتی ابری است، اظهار کرد: افزایش ابر و وزش باد طی امروز و فردا در استان پیش‌بینی شده است.

وی به دمای هوای همدان طی 24 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: طی این مدت دمای هوای همدان در سردترین ساعت یک درجه سانتیگراد زیر صفر و در گرم‌ترین ساعت 10 درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسید.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان همدان بیان کرد: رزن و کبودراهنگ با دو درجه سانتیگراد زیر صفر و نهاوند با 13 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب به عنوان سردترین و گرم‌ترین نقاط استان گزارش شد.

وی با اشاره به صدور اطلاعیه‌ای با توجه به ورود سامانه بارشی زنجیره‌ای به استان، افزود: بر اساس اطلاعیه شماره 23 اداره کل و بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی در خروجی مدل‌های هواشناسی نفوذ سامانه زنجیره بارشی از غرب و شمال غرب کشور از روز دوشنبه را در استان شاهد خواهیم بود.

*تناوب بارش‌ها از دوشنبه تا چهارشنبه و ورود سامانه بعدی از بعد از ظهر جمعه

پیرتاج با بیان اینکه طبق شرایط مذکور به تناوب تا بعد از ظهر چهارشنبه جاری شاهد بارش در استان خواهیم بود، تصریح کرد: به دنبال آن، موج بعدی بارشی از بعد از ظهر جمعه وارد استان خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس الگوها در بعضی ساعات بارش برف و باران را در استان شاهد خواهیم بود، ادامه داد: در مناطق جنوبی استان بارش باران و گاهی وزش نسبتاً شدید باد پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی همدان خاطرنشان کرد: با خروج سامانه بارشی از یکشنبه هفته آینده کاهش محسوس دما بین 4 تا 8 درجه سانتیگراد در استان را خواهیم داشت.

وی در توصیه به گلخانه‌داران، دامداری‌‌ها و مرغداری‌ها، یادآور شد: با توجه به کاهش دما در استان از یکشنبه هفته آینده، پایش و تعدیل دما در گلخانه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها توصیه می‌شود.

پیرتاج با بیان اینکه با توجه به بارش شدید طی مدت فعالیت سامانه بارشی، امکان طغیان رودخانه و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به بارندگی و وزش شدید باد به ویژه طی دوشنبه و سه‌شنبه و با وزش باد احتمال آسیب به بنرها، تابلوها و سازه‌های شهری وجود دارد.

وی افزود: با توجه به بار‌ش‌ها طی مدت فعالیت سامانه بارشی و وزش باد از روز دوشنبه تا چهارشنبه بعد از ظهر و از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده، لغزندگی، احتمال کولاک برف و گاهی مه‌آلودگی در جاده‌های ارتباطی به ویژه در گردنه‌های استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار