5. بهمن 1396 - 21:15   |   کد مطلب: 20541
مسئول مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان گفت: با ورود سامانه ‌بارشی به استان٬ از اواخر امشب به تدریج بارش برف و‌ باران در استان آغاز می‌شود.
هواشناسی,همدان,برف و بارانshabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : نادر پیرتاج همدانی اظهار داشت: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی٬ با نفوذ سامانه بارشی نسبتا قوی از شمال غرب و‌ غرب کشور به استان ٬ از اواخر امشب بارش برف و ‌باران در استان همدان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان‌ اینکه بارش برف و باران و ‌وزش باد از اواخر امشب تا اواخر روز یکشنبه در استان ادامه خواهد داشت٬ تصریح کرد: از روز یکشنبه با خروج این سامانه بارشی از استان٬ شاهد کاهش محسوس و 6 تا 12 درجه ای دما در استان خواهیم بود.

مسئول مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان گفت: با توجه به بارش برف و باران و کاهش محسوس دما٬ در روزهای آتی لغزندگی٬ کولاک٬ مه‌آلودگی ٬ و یخ‌زدگی‌ در جاده های‌ ارتباطی و معابر پیش‌بینی می‌شود.

پیرتاج‌همدانی با بیان‌اینکه در 24 ساعت گذشته حداقل دمای همدان به منفی 6 درجه رسیده است٬ گفت: در روز یکشنبه با کاهش دمایی که رخ می دهد حداقل دمای همدان به منفی 14 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به سرمای هوا باید در مصرف سوخت و انرژی صرفه جویی شود همچنین نسبت به تنظیم ‌دمای گلخانه‌ها٬ مرغداری و دامداری‌ها اقدامات لازم انجام شود.

مسئول مرکز ‌پیش‌بینی و هواشناسی استان همدان٬ به تشریح وضعیت هوای استان در 24 ساعت گذشته پرداخت و گفت: در این مدت حداکثر دمای همدان به 12 درجه سانتی‌گراد رسیده و حداقل آن نیز منفی 14 درجه گزارش شده است. همچنین شهرستان‌های کبودرهنگ٬ همدان و ‌قهاوند به عنوان سردترین نقاط استان و اسد آباد با حداکثر دمای 14 درجه٬ گرمترین شهرستان استان گزارش شده است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار