1. آذر 1396 - 20:33   |   کد مطلب: 19588
مسئول مرکز پیش‌بینی و هواشناسی همدان:
کاهش ۸ درجه ای دمای هوا در همدان
مسئول مرکز پیش‌بینی و‌ هواشناسی استان همدان گفت: از روز جمعه دمای هوای استان هشت درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.
هواشناسی,همدان,کاهش دما,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : نادر پیرتاج همدانی اظهار داشت:از روز جمعه این هفته‌ تا اواسط هفته‌ آینده دمای هوای استان به‌صورت محسوسی کاهش می‌یابد و‌ سرمای آذر ماه را احساس خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در طول 24 ساعت آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری٬ همراه با افزایش ابر و در بعد از ظهر بارش پراکنده باران و وزش شدید باد پیش‌بینی می‌شود.

مسئول مرکز پیش‌بینی هواشناسی با بیان اینکه این وضعیت تا روز جمعه بر استان حاکم است٬ ابراز کرد: در این مدت تغییرات دمایی نامحسوس است و‌ بارندگی نیز‌ به صورت پراکنده خواهد بود.

پیرتاج‌همدانی به میانگین میزان بارش باران در 24 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: بیشترین بارش‌ها با میانگین 15 میلی متر مربوط به شهرستان اسدآباد بوده٬ این درحالی‌است که میزان بارش در همدان سه میلی‌متر ثبت شده است.

وی به تشریح وضعیت بارش در سایر شهرستان‌های استان پرداخت و گفت: میانگین بارش باران در ملایر پنج میلی‌متر٬ تویسرکان 10 میلی‌متر٬ نهاوند یک میلی‌متر٬ کبودرآهنگ هفت٬ رزن پنج میلی‌متر٬ فامنین پنج میلی‌متر٬ بهار دو میلی‌متر و در گل تپه و‌ اسدآباد نیز به تفکیک پنج میلی‌متر گزارش شده است.

مسئول مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان به مقایسه‌ میزان بارش‌ها در سال زراعی امسال نسبت به سال گذشته و‌ بلند مدت پرداخت و‌ گفت: میزان بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته در وضعیت برابر است اما نسبت به آمار بلند مدت دچار کاهش 60 تا 90 درصدی شده است‌.

پیرتاج‌همدانی به وضعیت هوای استان در 24 ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: حداقل دمای همدان در روز گذشته به منفی دو‌ درجه سانتی گراد رسیده و در گرمترین ساعات به مثبت 14 درجه‌ سانتی گراد رسیده است همچنین قهاوند و فامنین با حداکثر دمای 16 درجه به عنوان گرمترین شهرستان‌ها و رزن و همدان با حداقل دمای دو‌ درجه سانتی‌گراد بالای صفر٬ سردترین نقاط استان گزارش شده است.

انتهای پیام/ص

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار