11. تير 1399 - 11:31   |   کد مطلب: 6877
یک روانشناس بالینی گفت، متاسفانه پدیده پنهان کاری در رابطه زن و شوهر‌ها بسیار شیوع پیدا کرده و این به یک آسیب اجتماعی تبدیل شده است که اگر با این روند پیش برود شاهد آسیب‌های بسیاری از جمله طلاق و حتی قتل در جامعه خواهیم بود.
پنهان کاری با طعم تلخ سیمکارت دوم/ پنهان کاری زنان شیوع پیدا کرده است

دکتر پروانه صفایی مقدم، روانشناس بالینی، در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس، در رابطه با پنهان کاری زوجین اظهار کرد: متاسفانه پدیده پنهان کاری در رابطه زن و شوهر‌ها بسیار شیوع پیدا کرده است و این به یک آسیب اجتماعی تبدیل شده است که اگر با این روند پیش برود شاهد آسیب‌های بسیاری از جمله طلاق و حتی قتل در جامعه خواهیم بود.

وی ادامه داد: در زمان‌های قبل‌تر خیانت مردان آشکارتر و بسیار بیشتر از خانم‌ها بود اما با نگاهی به آمار متاسفانه خیانت و پنهان‌کاری در قشر خانم‌ها هم شیوع پیدا کرده است.

این روانشناس بالینی، به  نقش شبکه‌های اجتماعی در تشدید خیانت و پنهان کاری اشاره کرد و افزود: متاسفانه امروزه شبکه‌های اجتماعی بسیار در شیوع خیانت و پنهان کاری تاثیر گذاشته است و این نشان دهنده آن است که این نوع شبکه‌ها آنطور که باید به نفع خانواده‌ها نبوده و بیشتر در جهت امور غیرعلمی و دوست یابی کاربرد پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: واقعا شرم آور است  زن یا شوهر در محل کار خود از گوشی همراه دوم که معمولا سیمکارت اعتباری است برای رابطه غیر مشروع استفاده می کند تا بدین گونه  رابطه پنهانی خود را ادامه دهد و توصیه من به این افراد این است که  تا شیرازه خانواده از هم پاشیده نشده این عادت زشت را ترک کنند.

صفایی مقدم، به ابراز پشیمانی زوجین بعد از آشکارشدن  پنهان کاری گفت:  معمولا زوجینی که رابطه پنهانی آن‌ها آشکار می شود ابراز پشیمانی می کنند و از کرده خود پشیمان می شوند اما دیگر این پشیمانی سودی برای آن‌ها ندارد و در موارد بالا کار به طلاق کشیده شده است. این در حالی است که چرا باید کاری ناپسند صورت بگیرد که اظهار پشیمانی به بار بیاید و زوجینی که مرتکب اشتباه شده اند خیلی زود این عادت را ترک کنند و موجب جدایی خود از همسر و فرزندان را به وجود نیاورند.

وی  در توصیه ای به زوجین خاطر نشان کرد: توصیه من به هر یک از زوجین این است که خود عاملی برای پنهان کاری یا خیانت  همسرشان نشوند. طوری رفتار نکنند که همسرشان پنهان کاری کند و این بیشتر متوجه آقایان است که با سخت گیری زیاد، همسرشان را محدود می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار