10. تير 1399 - 14:34   |   کد مطلب: 6395
فرماندار شهرستان بهار در همایش حریم ریحانه که به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد گفت: یکی از آسیب های فضای مجازی و استفاده ناصحیح از شبکه های اجتماعی تاثیر آن بر روی عفاف و حجاب دختران است.

 به گزارش شبنم ها، محسن مرادی با بیان اینکه بدحجابی علل و ریشه‌های بسیاری دارد، گفت: یکی از عواملی که نقش و تأثیر بسزایی در گسترش بدحجابی در جامعه دارد، ماهواره و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است، لذا تمام اعضای خانواده باید هوشیارانه مراقب رفتار خود و دیگران در این فضا باشند.

محسن مرادی افزود: با پیشرفت علم و گسترش شبکه های اطلاع رسانی، میل به استفاده از فضا های مجازی بسیار زیاد است به گونه ای که با زندگی افراد عجین شده  اما لازم است با استفاده بهینه دروقت و زمان، حفظ حرمت و رعایت حریم های خصوصی به این مهم توجه ویژه ای شود.

وی تصریح کرد: خانواده، مؤثرترین عامل انتقال فرهنگ و رکن بنیادی جامعه است که در شرایط مختلف در تأثیر و تأثر متقابل با فرهنگ و عوامل اجتماعی است و اکنون که شبکه های ماهواره ای در تلاش اند  که نظام خانواده سست و متزلزل کنند و بد حجابی و بی بند و باری را در جامعه رواج دهند افراد باید هوشیار باشند و از این شبکه ها در جهت تبلیغ و رشد معنوی جامعه بهره گیرند.

مرادی گفت: اگر بخواهیم جامعه سعادتمند داشته باشیم هر فرد باید در ابتدا از خانواده خود شروع کند و حفظ  حریم خانواده را وظیفه اصلی خویش بداند.

وی با اشاره به نقش موثر زنان در طول تاریخ گفت: حضور زنان همواره در طول تاریخ اسلام و ایران موثر بوده و این همایش ها نیز جهت تبیین و یادآوری این رشادت ها در اذهان عمومی است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار