22. فروردين 1394 - 14:14   |   کد مطلب: 5517
سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان:
اجرای 700 برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت هفته زن
سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان از برگزاری بیش از 700 عنوان برنامه ویژه بزرگداشت مقام زن در همدان و شهرستان‌های تابعه استان خبر داد.
اجرای 700 برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت هفته زن در استان

به گزارش شبنم ها به نقل از روابط عمومی امر بانوان استان همدان،مینو نیکبخت در گفتگویی اظهار كرد: این برنامه در قالب نشست‌های تخصصی، همایش، گردهمایی، جشن، مسابقات ورزشی، فرهنگی، بازدید از کارگاه‌هایی آموزشی، پیاده‌روی و... در سطح استان در راستای بزرگداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، هفته زن و مقام مادر، ویژه بانوان شهری و روستایی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه در تمامی برنامه‌ها شعار سال "دولت و ملت همدلی و همزبانی" مورد توجه قرار خواهد گرفت، افزود: برگزاري مراسم و جشن‌هاي مختلف در این هفته با جشن ميلاد كوثر توسط بسيج جامعه زنان سپاه انصارالحسين(ع) در محل سالن ابن‌سينا در روز جمعه 21 فروردین‌ماه آغاز می‌شود.
 نیکبخت از جمله برنامه‌های هفته زن را برگزاری جشن در 8 فرهنگسراي شهرداري، برگزاری جشن گل‌طه با حضور بانوي تازه مسلمان شده از كشور دانمارك به نام خانم سميرا خادم (لنا ميته‌ سن)، جشن ويژه دانشجويان دختر دانشگاه‌هاي بوعلي‌سینا، دانشگاه آزاد اسلامي و دانشگاه علوم پزشكي و همچنين برگزاري مراسم جشن و سرور در خوابگاه‌هاي دانشجويي، برگزاري مراسم جشن در تمامي مدارس آموزش‌وپرورش با هدف تبيين شخصيت و سيره عملي حضرت فاطمه زهرا(س)، برگزاري جشن مردمي ولادت حضرت زهرا(س) در محلات توسط هيأت‌هاي مذهبي بانوان و برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي و نشست‌هاي علمي با هدف توانمندسازي بانوان و دختران جوان در زمينه‌هاي آموزش پيش از ازدواج و آموزش سبك زندگي عنوان کرد.
وي همچنین تجليل از بانوان نمونه تحت پوشش دستگاه‌هاي اجرايي توسط ادارات متبوع و تجليل از نفرات برتر مسابقات علمي پژوهشي وفرهنگي، برگزاري بيش از 90 برنامه و مسابقه ورزشي در سطح استان، برگزاري همايش‌هاي متعدد با عنوان همايش گل ياس ويژه مبلغان مذهبي، همايش زن و سيره فاطمي با حضور مشاور وزير آموزش‌وپرورش در امور بانوان، گردهمايي نويسندگان و هنرمندان زن استان، گردهمايي مادران و همسران معظم شاهد، همايش بانوان اشتغال يافته از طريق آموزش‌هاي سازمان فني‌وحرفه‌اي و برپايي نمايشگاه محصولات و دستاوردهاي بانوان داراي مشاغل در بخش خصوصي در حاشيه هماش مذكور، همچنين برپايي نمايشگاه ارائه توانمندي‌ها و آثار محصولات صنايع دستي بانوان مدد جوي بهزيستي، برگزاري جشنواره ملي اسوه‌هاي صبر ومقاومت را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و گفت: در اين مراسم از مادران و همسران معظم شاهد نیز تجليل می‌شود. 
سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان در ادامه از دیگر برنامه‌های بزرگداشت مقام شامخ زن در استان را برگزاری جشنواره فاطمي ويژه بانوان ورزشكار و جشنواره اميد و عشق ويژه بانوان فعال در عرصه نيكوكاري، اعزام كاروان سلامت بانوان امدادگر به مناطق محروم و نيز پياده‌روي بزرگ بانوان كارگر و ساير قشرهاي بانوان ذکر کرد.
نیکبخت افزود: در اين هفته از بانوان بيمار صعب‌العلاج و از كار افتاده شاغل در دستگاه‌هاي اجرايي و همچنين مادران و همسران معظم شاهد بيماري كه در بيمارستان‌ها بستري هستند نیز  عيادت  می‌شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار