14. آبان 1394 - 9:12   |   کد مطلب: 7919
رئیس کمیسیون امور بانوان شورای شهر بهار خبر داد:
برگزاری دوره آموزشی کشت زعفران برای بانوان در بهار
رئیس کمیسیون امور بانوان شورای شهر بهار گفت: دوره های آموزشی کشت زعفران ، کشت قارچ و چرم دوزی را در برنامه های خود خواهیم داشت که هر یک از این دوره های دوره هایی کاربردی و سودآور برای خانواده ها خواهد بود.
برگزاری دوره آموزشی کشت زعفران برای بانوان در بهار

به گزارش شبنم ها به نقل از بهارانه؛ مریم عارفی فرد با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در باره این دوره های آموزشی گفت: به دلیل مسافت طولانی فنی حرفه ای بانوان بعضی از بانوان نمی توانند در کلاس های فنی حرفه ای شرکت کنند به همین دلیل از طرف امور بانوان شورای شهر بهار قراردادی با فنی حرفه ای خواهران منعقد شد و قرار شد که آموزش های رایگان در برخی محلات از سوی فنی حرفه ای برگزار شود.

عارفی ادامه داد: با هماهنگی هایی که با هیئت های مذهبی بانوان داشتیم در دو محله مسجد امام رضا و شهرک فرهنگیان شروع به ثبت نام از علاقمندان در دوره آموزش کشت زعفران کردیم؛ اما استقبال ز این کلاس کم بود و این دوره که قرار بود در اردیبهشت ماه برگزار شود به دوره پاییزه موکول شد وهم اکنون در مسجد امام رضا تشکیل می شود.

وی با اشاره به برگزاری دیگر کلاس های آموزشی گفت: دوره های آموزشی کشت زعفران ، کشت قارچ و چرم دوزی را در برنامه های خود خواهیم داشت که هر یک از این دوره های دوره هایی کاربردی و سودآور برای خانواده ها خواهد بود.

وی ادامه داد: امیدواریم که این دوره پایلوت و الگویی برای پر کردن اوقات فراغت خانم های خانه دار باشد و به آنها کمک کند تا از باغچه خانه هاو حتی از گلدان های آپارتمانها بیشترین استفاده را کرده و کمکی هر چند کم به اقتصاد خانواده خود باشندف چرا که همین سطح کشت به راحتی جوابگوی نیاز خود خانواده ها خواهد بود.

عارفی با اشاره به مشکل کم آبی سطح شهرستان گفت: از آنجا که شهرستان با مشکل کم آبی مواجه است ضرورت تغییر کشت در شهرستان به شدت احساس می شود و کشاورزان باید به فکر کشت محصولات کم آب بر باشند و زعفران نیز یکی از این محصولات است که نیاز چندانی به آبیاری نداشته و سوددهی بالایی دارد.

عارفی یکی از مهمترین اهداف برگزاری این دوره را آشنایی خانواده ها و به خصوص کشاورزان با این محصول و نوع کشت آن عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که همین آموزش ها در خانواده ها دنبال شود و منجر به ایجاد انگیزه در کشاورزان برای تغییر کشت شود. 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار