1. شهريور 1399 - 18:09   |   کد مطلب: 8868
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان :
مدگرایی شمشیری دولبه است
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: مد و مدگرایی شمشیری دو لبه است که هم در میان افراد همگرایی ایجاد می‌کند و هم موجب خودنمایی و متمایز بودن می‌شود.

طاهره دوروزی گفت :پوشش یک نیاز فطری و ذاتی است که هم موجب آراستگی افراد بوده و هم یک عملکرد اجتماعی برای تثبیت جایگاه و هویت افراد به شمار می‌رود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان تصریح کرد: پوشش و لباس یک شناسنامه، یک ابزار  و پرچم است که می تواند ارزش ها و نهادهای یک کشور را نشان دهد و با هنجارها گره خورده است.

وی اظهار کرد: پس از انقلاب صنعتی اروپا، غربی ها دانستند که به راحتی از طریق پوشش و لباس می توانند سلطه فرهنگی خود را در جوامع تحت سلطه ایجاد کنند چرا که هنگامی که سلطه فرهنگی اتفاق بیفتد کل کشور زیر سوال می رود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان افزود: ما دغدغه داریم چرا که متاسفانه سلطه فرهنگی غرب در کشور ما به دلیل حجم زیاد تبلیغات رسانه ای ، اتفاق افتاده است.

دوروزی تصریح کرد: در زمینه پوشش باید بر روی خانم ها کار کرد چرا که خانم ها رکن خانواده هستند و وقتی پوشش آنان درست شود جامعه هم سالم می ماند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان بیان کرد: با مهندسی فرهنگی که انجام گرفت بحث مد و مدگرایی وارد جامعه شد.

وی افزود: ما به عنوان ملت ایران باید در عرصه مد نفوذ پیدا کنیم و نباید قطع کننده چرخه مد باشیم چرا که قطع چرخه یعنی انکه ما مد را انکار می کنیم.

دوروزی تصریح کرد: در مدیریت مد و مدگرایی دو حرکت همسو اتفاق افتاده است و مد یک شمشیر دولبه هست که هم در میان افراد همگرایی ایجاد می‌کند و هم موجب خودنمایی و متمایز بودن می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان تاکید کرد: طراحان لباس باید آگاه باشند ارزش‌ها و فرهنگ‌های اسلامی و بومی را ترویج دهند.

وی افزود: ما هر وقت نیاز جامعه را از لحاظ مقوله فرهنگی اجتماعی متوجه شدیم می توانیم با مدلهای غربی مقابله کنیم و به مدل ایرانی اسلامی برسیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان تصریح کرد: ما به هیچ وجه نمی توانیم با روند افزایش مدگرایی مقابله کنیم مگر اینکه میانه باشیم.

وی گفت: قطعا اقدامات قانونی حکومت در زمینه مد ممکن است مقطعی جواب دهد ولی به صورت پایدار نیست.

دوروزی تصریح کرد: در این زمینه  حکومت فقط باید نظارت کند و مدیریت بحث پوشش را از خود مردم بخواهد.

وی در پایان گفت: امیدوارم این جشنواره و کارگاه های آموزشی ادامه پیدا کند چرا که  اگر خود در یک لیوان خالی آب نریزیم دیگران آن را مطابق سلایق خودشان پر خواهند کرد.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

آخرین اخبار