2. آذر 1399 - 10:37   |   کد مطلب: 5912
جنگ نرم دشمنان با هدف قرار دادن ارزشهای اسلامی و ایمان دینی مردم از طریق ماهواره وشبکه های اجتماعی وفضای مجازی به تدریج آثار خود را در تغییر سبک زندگی وهویت زدایی از خانواده و جایگزین نمودن فرهنگ مادی و اباحه گرایی ،بی تفاوتی ،بی غیرتی ،کم حیایی ،وقبح شکنی از گناهان وتغییر در ذائقه و....نشان می دهد.
شادی های کاذب،غارتگر ایمان مذهبی

به گزارش شبنم ها، امرالله اندرزیان - جنگ نرم دشمنان با هدف قرار دادن ارزشهای اسلامی و ایمان دینی مردم از طریق ماهواره وشبکه های اجتماعی وفضای مجازی به تدریج آثار خود را در تغییر سبک زندگی وهویت زدایی ازز خانواده و جایگزین نمودن فرهنگ مادی و اباحه گرایی ،بی تفاوتی ،بی غیرتی ،کم حیایی ،وقبح شکنی از گناهان وتغییر در ذائقه و....نشان می دهد.

 

در این مختصر نکاتی را در باره ی بعضی از مجالس ظاهراً شاد همانند عروسی و ازدواج به عرض همگان می رسانیم. ضمناً گفته نشود که منکرات دیگر هم هست چرا به آنها پرداخته نمی شود.بعضی ازآنها را تاکنون ذکر نموده و به بقیه نیز خواهیم پرداخت.

 

اول: بر اساس بعضی از آیات قرآن کریم ازدواج یکی از آیات ونشانه های الهی است که آرامش و سکونت روحی و قلبی و مهر و محبت بین زوجین را به ارمغان می آورد (ومن آیاته ان خلق لکم ازواجاً لتسکنوا الیها وجعل بینکم مودة ورحمة...روم21)

 

دوم: عده ای فضای این مجالس را با پرده دری و حریم شکنی و حلال کردن حرام های الهی آلوده وبزرگترین ضربات را بر محبوبترین و عزیز ترین کانون تربیت (خانواده )که در اسلام برپاه شده است وارد می نمایند.پیامبر اسلام (ص)می فرماید :ما بنی فی الا سلام بناء احبّ الی الله عزوجل واعزّ من التّزویج( بحارج13ص222-خانوده موفق ص46

 

سوم: بر اساس احکام و شریعت اسلام و فتاوای مراجع عظام تقلید، به تعدادی از گناهان و حرام هایی که در این مجالس اتفاق می افتد اشاره می کنم:

1-رقص( چهارقسم رقص. یعنی زن برای زن ،مرد برای مرد ،زن برای مرد ،ومرد برای زن ،که یا حرام هستند ویا احتیاط واجب در ترک آنهاست.)

2-استفاده از موسیقی مبتذل (یعنی موسیقیی که مناسب مجالس لهو و لعب می باشد.)

3-اختلاط زن ومرد نامحرم (در اکثر عروسیها علاوه بر اختلاط رقص و پایه کوبی هم بوده است.)

4-بد حجابی و بی حجابی (اگر چه بد حجابی در این مجالس حرف اول را می زند لکن در بعضی از آنها بی حجابی نیز مشاهده شده است.)

5-آرایش های تحریک کننده (بعضی از بانوان در این مجالس آرایش هایی می کنند که قطعا خلاف شرع وفتوای مراجع تقلید است.)

6-پوشیدن لباسهای مهیّج و تحریک کننده

7-چشم چرانی

8-استفاده از شعر های مبتذل وتحریک کننده شهوت

9-آرایش عروس و استفاده از لباس نازک و بدن نما و حضور در میان نامحرمان

10-ایجاد مزاحمت برای مردم بویژه بوسیله موسیقی مبتذل (ارگ )تا پاسی از شب

11-فیلم برداری در بعضی از این مجالس از عروس و دیگر بانوان توسط نامحرم

12-آشامیدن شراب در بعضی از این مجالس که به تعبیر قرآن یک نوع پلیدی وکثافتی شیطانی است که عقل انسان را زایل می کند ودر ردیف حیوانات قرار می دهد.

13-ترک فریضه و واجب الهی همانند نماز (بوسیله ی عده ای)،امر به معروف ونهی از منکر(بوسیله ی عده ای بیشتر) و...

14-اسراف و تبذیر  

 

چهارم: آثار مخرب و ویرانگر ماهواره و همانند آن را در اعمال ورفتار بعضی از افراد، بویژه در این مجالس بخوبی می توان مشاهده نمود. آیا انسانی که خلیفه  و جانشین خدا است و مسجود فرشتگان و مورد تکریم الهی واقع شده است سزاوار است به خاطر لحظاتی لذّت حیوانی و حرام، آن مقام منیع و رفیع انسانی را ازدست بدهد؟

 

پنجم: بعضی از افراد می گویند به خاطر  صله ی ارحام و... در این مجالس شرکت می کنیم در حالیکه خداوند و پیشوایان معصوم علیهم السلام گفته اند در مجالس و محافلی که خدای متعال معصیت می شود نباید شرکت کرد.

 

خداوند به پیامبر دستور داد که از هر کسی که به یاد من نیست وهدفی جز زندگانی (فانی )دنیا ندارد اعراض کن  « فَأَعْرِضْ عَن مَّن  تَوَلَّى‏ عَن ذِکْرِنَا وَلَمْ یُرِدْ إِلَّا الْحَیَاةَ الدُّنْیَا نجم 29»29 وامام علی (ع) نیز فرمود : لا طاعتة لمخلوق فی معصیة الخالق –نیست اطاعت  برای مخلوق آنجایی که خدا معصیت می شود.

 

ششم: آنهایی که در این مجالس شرکت می کنند و بی تفاوت هستند و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ترک می نمایند، و افرادی که به تشکیل و تاسیس این مجالس گناه راضی اند در عذاب و عقاب شریک هستند به همین جهت فرمودند :من رضی بفعل قومن فهو منهم ..یعنی هر کس به فعل و کار قومی راضی باشد از همان قوم است (ولو اینکه حضور نداشته باشد.)

 

هفتم: افرادی که مدیریت خانواده را بر عهده می گیرند باید بدانند یکی از واجبات خداوند بر آنها، حفظ و حراست از زن و فرزندان و نجات آنها از عذاب الهی است. خدای متعال می فرماید : یَآ أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ قُواْ أَنفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَاراً... تحریم آیه 6) آیا آنهایی که اجازه میدهند زن و دخترشان در برخی از این مجالس در معرض چشم های آلوده قرار بگیرند،فرزندانی را که با خون دل و تحمل سختیهای طاقت فرسا بزرگ نموده تا خود و دیگران از کوثر وجودش استفاده نمایند به خاطر غفلت از وظیفه دین و ایمانشان به غارت رود، با آوردن ماهواره به درون منزل موجب فساد و از هم پاشیدگی خانواده گردد و... به این دستور الهی عمل نموده اند؟

 

هشتم: قابل توجه همه ی کسانی که بد حجاب و یا بی حجاب می شوند، رقص و پایکوبی می نمایند و اهل گوش دادن به آواز حرام هستند ،وقتی جناب ابلیس موفق شد قابیل را وسوسه نماید تا هابیل را بکشد سه کار را انجام دادد اول اینکه عریان شد دوم رقص را آغاز نمود و سوم آواز خوانی را شروع کرد، بنابراین آنچه در بعضی از مجالس عروسی در تالار ها وباغ ها می گذرد چیزی جز پیروی از شادی شیطانی نیست .

 

نهم: همان گونه که قرآن کریم از زبان عده ای نقل می کند که گناه خود را به گردن دیگران می اندازد وفرافکنی می نمایند، وقتی که به بعضی از کسانی مروّج مجالس حرامند تذکر داده می شود ، می گویند چرا در صدا وسیما موسیقی ها پخش می شوند اگر چه پخش اینگونه موسیقی (ولو غیر زنده ) قابل توجیه نیست وباید جلوگیری شود لکن این قضیه موجب تجویز اعمال ورفتار حرام و تشکیل مجالس لهو و لعب نمی شود چرا که هر کس در پیش گاه خداوند مسئول اعمال خویش است .

 

دهم: آیا پدر و مادری که شب و روز نداشتند تا فرزندانی سالم و صالح تریت نمایند ،نباید در دوران جوانی نظارت کنند و نگذارند در دام هر کسی نیفتند و دین ایمان و اخلاقشان ضایع نگردنند؟چرا بعضی از این والدین خود علاوه بر شرکت مشوّق آنها هستند ؟آیا کسی که زیر ساز تشمال و موسیقی مبتذل ارگ عمر خود را تلف می نماید و ساعت ها شیطان را خوشحال و حال ارتباط با خدا و به جا آوردن فرائض الهی همانند نماز را ازدست می دهد ، مصداق خودکشی روحی نیست ؟ مگرنه آنست روح و جان ،چشم و گوش و دل، ناموس و آبرو،مال و ...از نعمت ها و امانت های الهی اند پس چگونه به این آیه عمل می شود که فرمود : وَالَّذِینَ هُمْ لِأَمَنَتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ(  مومنون آیه )8

 

یازدهم: مسئولین محترم بویژه آنهایی که مسئولیت فرهنگی دارند،هرگونه بی تفاوتی و عدم اجرای قانون و رها نمودن مرحله ی سوم امر به معروف ونهی از منکر موجب گسترش فساد و شکستن قبح  گناه و گستاخ شدن برخی شده و می شود.آیا در قبال هشدارهای مقام معظّم رهبری مبنی برغارت گری فرهنگی و هدف قرارگرفتن ارکان خانواده و تغییردرسبک زندگی توسط دشمنان خبیث مسئولیت داریم یانه؟این حقیر ابتدا معتقد به ترویج ازدواج آسان و به موقع و باهزینه کم،آموزش سبک زندگی اسلامی،شادی ونشاط اسلامی و...هستم وسپس اجرای قانون و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی و شورای فرهنگ عمومی.بنابراین مراقب باشیم که یک روزی خداوند همه ی آنهایی را که مسئولیت داشتند نگه می دارد و باز خواست می نماید. وَقِفُوهُمْ إِنَّهُم مَّسْئُولُونَ‏ (سوره صافات آیه 24 )

منبع: پایگاه خبری کهگیلویه

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار