10. فروردين 1397 - 12:49   |   کد مطلب: 21336
دختران به دلیل آن که نسبت به پسرها تاب و تحمل کمتری در برابر مشکلات و جواب‌های منفی دارند در اثر تنش‌های بین نسلی و دعواهای‌ درون خانوادگی با والدین به خصوص با پدران خود اقدام به کار بیهوده رفتن از خانه می‌کنند.
فرار دختران,آسیب های اجتماعی,وعده های دروغین,دختران,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران : جعفر بای‌ آسیب شناس اجتماعی در خصوص دلیل فرار دختران از منزل اظهار کرد: دختران به دلیل آن که نسبت به پسرها تاب و تحمل کمتری در برابر مشکلات و جواب‌های منفی دارند در اثر تنش‌های بین نسلی و دعواهای‌ درون خانوادگی با والدین به خصوص با پدران خود اقدام به کار بیهوده  رفتن از خانه می‌کنند.

بای‌ با اشاره به اینکه مشکلات و گرفتاری‌های فرهنگی و اقتصادی خانواده‌ها، خواسته‌های متنوع دختران اعم از خرید پوشاک و لوازم شخصی، سطح پایین اقتصادی سرپرست خانواده و جواب منفی به دختران از دیگر دلایل فرار دختران از خانه است اظهار کرد: این دختران تصور می‌کنند در اجتماع خواهند توانست احتیاجات خود را برآورده کنند.

این آسیب شناس در خصوص بیرون رفتن دختران به خاطر فرار از خانواده عنوان کرد: وقتی دختران به خاطر مسائل مالی و فرهنگی از خانه فرار می‎‌کنند گرفتار گرگ‌های انسان نمای جامعه می‌‎شوند که با وعده‌های دروغین از آنها سوء‌استفاده‌ می‌کنند.

وی تاکید کرد: دختران به دلیل آن که از احساسات لطیفی برخوردار هستند هنگامی که شان و شخصیتشان‌ خرد شود و یا در خانواده مورد توجه قرار نگیرند اقدام به بیرون رفتن از خانه و فرار می‌کنند که همین مسئله باعث بروز مشکلاتی برای آن‌ها، خانواده‌هایشان و حتی جامعه می‌شود.

بای‌ اظهار کرد: برخی از دختران به خاطر مسائل گوناگون و حتی کوچک و بدون برنامه‌ریزی و در نظر گرفتن آینده کار خود اقدام به فرار از خانه می‌کنند و به جامعه پر افت و خیز پناه می‌برند.

 وی یادآور شد: تربیت صحیح و فرهنگ‌سازی مناسب در بین خانواده‌ها عامل مؤثر از بروز هرگونه اقدام نابخردانه‌ فرزندان و به خصوص دختران است.

 انتهای پیام/ص

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار