16. تير 1399 - 13:01   |   کد مطلب: 19455
استفاده بیش ازحد والدین از تلفن‌های هوشمند و صرف وقت‌ زیاد در شبکه‌های مجازی باعث بروز مشکلات رفتاری زیادی در کودکان می‌شود و تعامل والدین و فرزندان را کم می‌کند.
کودکان,مشکلات رفتاری,والدین,تلفن همراه,فضای مجازی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از طنین یاس : متخصصان اطفال به پدرها و مادرها هشدار دادند که استفاده از تلفن‌ همراه هوشمند و صحبت کردن همزمان با کودکان می‌تواند با شکل‌گیری رفتارهای نامطلوب در آنان مرتبط باشد. گزارشی از این مطالعه در Child Development منتشر شده است.

محققان دانشگاه میشیگان که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته‌اند، می‌گویند که مشکلات رفتاری کودکان می‌تواند با وقت‌گذرانی بیش از حد والدین در شبکه‌های اجتماعی و کار با تلفن‌های همراه هوشمند ارتباط داشته باشد.

آنان از اصطلاح technoference برای توصیف وقفه‌های مبتنی بر تکنولوژی در تعاملات بین کودک و والدین استفاده می‌کنند و این مشکل خاص را در میان ۱۷۰ مورد از خانواده‌های آمریکایی مورد بررسی قرار داده‌اند. به‌طور متوسط، همه این خانواده‌ها حداقل یک بار در روز با این مشکل مواجه می‌شوند و تقریبا ۴۸ درصد از آنان نیز این نوع از وقفه‌ها را ۳ بار یا بیشتر در طول هر روز تجربه می‌کنند.

یافته‌های نهایی نشان می‌دهند که وقفه‌های technoference حتی در کم‌ترین میزان و در وضعیت‌های ظاهرا هنجاری، با افزایش مشکلات رفتاری در کودکان مرتبط هستند.

دکتر جنی رادسکی (سرپرست تیم مطالعاتی) ‌می‌گوید: «ما حالا می‌دانیم که نوع واکنش‌های والدین نسبت به کودکان‌شان، با استفاده از تکنولوژی‌های امروزی و خصوصا موبایل تغییر می‌کند. در این وضعیت، تعاملات والدین با کودکان‌شان هم از وضعیت ایده‌آل بیشتر دور می‌شود».

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار