17. شهريور 1399 - 9:51   |   کد مطلب: 7625
دوست تان دختر شش ساله ای دارد که درخصوص ایام محرم و اتفاقات روز عاشورا از مادرش سؤالات متعددی می پرسد. او نمی داند درباره این مسئله با اهمیت چطور با فرزندش صحبت کند. چگونه او را راهنمایی می کنید؟
 حماسه كربلا را چگونه برای کودکم بازگو کنم؟

 به گزارش شبنم ها به نقل از تبیان، دختر كوچك من وقتی كه به هیئت می رویم از من درخصوص ایام محرم و اتفاقات روز عاشورا سؤال می كند. او می پرسد چرا همه سیاه پوشیده اند و گریه می کنند؟ نمی دانم چه داستان هایی را با چه ادبیاتی برای فرزندم بازگو كنم و از بین همه حماسه های كربلا روی كدام قسمت از این اتفاقات تأكید دارید؟ چطور می توانم با شیوه های جذاب واقعه عاشورا و كربلا را به کودکم بازگو کنم؟
از تجربیات تان برای دوست مجازی تان بگویید؟ شما به چه روشی کودکان تان را مباحث دینی آشنا می کنید؟ با توجه به اینکه معمولا در این مراسم ها چراغ خاموش می کنند و عده ای از کودکان از این موضوع ترس دارند، آیا راهی پیدا کرده اید که کودک تان مشتاقانه با شما همراه شود؟ در این ایام چه مواردی را در منزل رعایت می کنید؟ تا به حال شده است در مراسمی حضور پیدا کنید که برای کودکان اتاق خاصی در نظر گرفته باشند؟ چقدر وجود چنین مهدکودک هایی را در روضه ها لازم می دانید؟ به عنوان یک پدر و مادر آگاه و باهوش چقدر از زاویه های مختلف تربیتی داستان عاشورا را برای كودكان خود بیان كنید؟

شما چگونه این حماسه را برای کودک تان بازگو می کنید؟ در قسمت نظرات ما را همراهی کنید.

دیدگاه شما

آخرین اخبار