13. آبان 1396 - 7:51   |   کد مطلب: 19296
معاون پرورشی مدارس استان اظهار داشت :برای دستیابی به اهداف استکبار ستیزی باید از درون جامعه شروع کرد جامعه ای که در آن اختلاس , رشوه ,دروغ ,نیرنگ ,سیاسی بازی وجود دارد نمی تواند در عمل به اهداف استکبار ستیزی دست یابد.

شبنم همدان گزارش می دهد:

امام خمینی (ره )بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در خصوص استکبار ستیزی فرموده اند  :"بر هر زن و مرد مسلمانی واجب است که خود را برای مقابله با اسرائیل مجهز کند خواهران و برادران عزیز در هر کشوری که هستید از حیثیت اسلامی و ملی خود دفاع کنید و بی پروا در مقابل دشمنان خود یعنی آمریکا و صهیونیزم بین المللی و قدرت های شرق و غرب بدون هیچ ملاحظه ای از ملت ها و کشورهای اسلامی دفاع کنید و مظالم دشمنان اسلام را بر ملا کنید ."

 

 

به مناسبت فرا رسیدن روز دانش آموز و مبارزه با استکبار جهانی با کارشناسان و  مدرسین دانشگاه  و دانشجویان و دانش آموزان انجم داده ایم که در ادامه می خوانید.

 

کارشناس علوم قرآنی: قرآن بر استکبار ستیزی تأکید کرده است

حامدی کارشناس علوم قرآنی  اظهار داشت: در قران در ایات مختلف به فرهنگ سیاسی استکبار ستیزی اشاره شده است. استکبار به معنای سطله جویی و سلطه گری و استعمار و بهره کشی سیاسی ,اقتصادی, فرهنگی  توسط اقلیتی محدود بر خیل عظیم می باشد .استکبار در جهان  امروز به دنبال منفعت طلبی و به استثمار کشیدن دیگر کشورها می باشد. تنها مساله ای که از نظر استکبار جهانی اهمیت دارد منفعت خویش است برای او ملت های و ستمدیده هیچ گونه اهمیتی ندارند اگر امریکا در جنگ های داخلی عراق و عربستان مداحله می کند تنها به فکر فروش تسلیحات نظامی خویش است از سوی دیگر از این موقعیت سوق الجیشی برای تسلط بیشتر  بر منطقه و جهان خواری  استفاده می کند .

 

ارزش انسان به استقلال و آزادی است

حامدی اشاره داشت :در شش ماه اول  امسال چند صد تن از شهروندان افغانی کشته شده اند در ابتدای ورود نیروهای امریکایی صحبت از امنیتی بود که قرار بود با استقرار نیروهای ناتو در منطقه ایجاد شود اما کاملا برعکس شد .

حامدی در خصوص دلایل مبارزه با استکبار اذعان داشت: در دین مبین اسلام در  ایات و روایات متعددی به دفاع و مقابله با مستکبرین  اشاره شده است. ارزش آدمی به استقلال و ازادی است. انسان آزاد نمی تواند در بند اسارت استعمار زندگی کند. یکی از پیش شرط های مبارزه با استکبار امادگی کسانی است که می خواهند مبارزه نمایند اما سستی و کاهلی عده ای نباید آنان را از  اهدافشان دور نماید. بلکه باید پیش زمینه های فرهنگی را در جامعه خویش برای  ایجاد اتحاد و هماهنگی فراهم بیاورند .

 

آمریکا به کسانی که به او امید بستند هم رحم نکرد

کارشناس علوم قرانی یاد آور شد :رهبر معظم انقلاب(ظله تعالی ) در دیدار هزاران نفر از جوانان به مناسبت 13 آبان فرمودند:"امریکا حتی به انهایی که به او امید بستند و برای کمک گرفتن به سراغش رفتند هم رحم نکرد به عنوان مثال دکتر مصدق که برای آنکه مقابل انگلیسی ها بایستد به سراغ امریکایی ها رفت و به آنها اعتماد کرد و بعد کودتای 28 مرداد نه به وسیله انگلیس که به وسیله ی امریکا انجام شد .آمریکایی ها حتی به امثال مصدق عم راضی نیستند آنها نوکری توسری خور و سر سپرده همچون محمد رضا شاه می خواهند ."

 

معاون پرورشی مدارس استان: استکبار ستیزی باید از داخل جامعه آغاز شود

در ارتباط با استکبار ستیزی گفتگویی با مجید سرکانی دکترای جامعه شناسی ادیان و عرفان اسلامی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و حدیث معاون پرورشی مدارس استان انجام دادیم .

سرکانی اظهار داشت :برای دستیابی به اهداف استکبار ستیزی باید از درون جامعه شروع کرد جامعه ای  که در آن اختلاس , رشوه ,دروغ ,نیرنگ ,سیاسی بازی وجود دارد نمی تواند در عمل به اهداف استکبار ستیزی دست یابد. زیرا خود نماد استکبار است .متاسفانه در جامعه کم نیستند افرادی که خانه های چند میلیاردی خود را بر خرابه های کوخ نشینان بینوا بنا کرده اند سوال اینجاست آیا با شکم های انباشته از حرام می توان برای جنگ با ظلم قیام کرد ؟

 

عضو هیئت علمی دانشگاه: مقابله با حقه بازی و پارتی و ژنهای خوب لازمه استکبار ستیزی

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و حدیث یاد آور شد :باید جامعه را عاری از هر گونه سیاسی بازی و حقه بازی و فحشا و رانت خواری و پارتی بازی و ژن خوب نمود .

 

دکترای جامعه شناسی ادیان و عرفان اسلامی اشاره داشت  :چرا مردم از مسئولین فاصله گرفته و می گیرند دلیل این مساله آن است که مسئولین خود را ژن برتر می دانند. متاسفانه فاصله و شکاف طبقاتی بین مسئولین و مردم جامعه به اندازه بسیار گسترده ای است که مسئولین نیازها و مشکلات آحاد جامعه را درک نمی کنند. مسئولین در جامعه استکبار ستیز باید تقوا پیشه کنند از رانت خواری و آقا زاده پروری دست بردارند .مسئولین باید در جلب اعتماد افراد جامعه بکوشند و با صداقت با مردم سخن بگویند .

 

شعار مرگ بر نفس اماره مقدم است

سرکانی خاطر نشان کرد :قبل از گفتن مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار باید بگوییم مرگ بر نفس بر اماره و مرگ بر کاهلی مان در برابر اجرای عدالت

 

فاطمه خدابنده لویی دانش اموز سال متوسطه در خصوص مبارزه با استکبار و روز سیزده آبان گفت :سیزده آبان سالها قبل از تولد من بنیانگذاری شده است مطمئنا سالها پس از من نیز ادامه خواهد داشت اما به جرات می توانم بگویم روزهای سرنوشت سازی همچون سیزده آبان و 22 بهمن روزهای سرنوشت ساز و جریان ساز انقلاب هستند. هرگز در  اذهان عمومی نباید این مساله فراموش شود که برای ایجاد انقلاب جمهوری اسلامی خون های بسیاری ریخته شده است  تا انقلاب جمهوری اسلامی ایران  در میان کشورهای جهان ریشه بدواند.

 

دانش آموز دوره متوسطه: شهدای مدافع حرم استکبار ستیزی را عملی نشان دادند

دانش اموز دوره متوسطه ادامه داد:امروز به مدد انقلاب و جمهوری اسلامی در کشور سوریه به رغم جنایت های بیشمار امریکا و متحدانش و قتل عام مردم این کشور و حمایت های گسترده از گروه های تروریستی  تکفیری داعش به پایان خود رسیده است و استکبار جهانی از ملت ایران عصبانی و اشفته شده  است . شهدای مدافع حرم وظیفه خود را به خوبی ایفا نموده اند هم اکنون نوبت دانش آموزان و دانشجویان و  مسئولین جامعه است که با استکبار در همه سطوح (فرهنگی ,اقتصادی ,علمی و.....)مبارزه کنند .

 

بسیجی فعال دانشجویی: وابستگی اقتصاد به نفت موجب دغدغه در امنیت اقتصادی است

فریبا خدابنده لویی بسیجی فعال دانشجویی اظهار داشت : امنیت اصل اساسی هر جامعه ای است زیرا پیشرفت هر کشوری متوقف بر امنیت است . امروز یکی از مسائل کشور اقتصاد و معیشت مردم است. اقتصاد نیازمند امنیت است و باید بر یک نهاد امن بنا شود مشکل تاریخی ما وابستگی به نفت است این امر موجب شده است در همه دوره ها دغدغه امنیت اقتصادی داشته باشیم .

 

دانشجوی فعال بسیجی خاطر نشان کرد : در طی این سی و هشت سال حتی یکسال بدون خیانت دشمن شماره یک ملت ایران سر نکرده ایم .استکبار تنها سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل نیست علاوه بر اینکه باید این شعار را محکم تر و کوبنده تر ادا نماییم باید همه دستگاهها و مسئولین با یکدیگر متحد شوند تا مبارزه با استکبار جهانی را در همه عرصه های پیشرفت کشور  به دشمن نشان دهند .

 

کارشناس حوزه علمیه: بصیرت افزایی لازمه استکبار ستیزی

مرضیه تمهیدی  کارشناس حوزه علمیه اشاره داشت : استکبار در اصطلاح همراه واژه ظلم به کار می رود .استکبار به معنای علو و برتر دانستن ,فخر فروختن به چیزی است که وجود ندارد. استکبار در اصطلاح سیاسی به معنای سلطه گری و سلطه جویی است .برای استکبار ستیزی باید ابتدا بصیرت افزایی نسبت به چرایی و چگونگی استکبار ستیزی انجام شود .

 

تمهیدی در ارتباط با مبارزه با استکبار ستیزی تصریح داشت :برای مبارزه با استکبار ستیزی  از طریق ولایت مداری ,غنی سازی فرهنگی, عدالت خواهی ,پیاده کردن معارف اسلامی و علمی می توان به گونه اجرایی مبارزه نمود .

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار