16. آذر 1394 - 9:00   |   کد مطلب: 8294
این دانشجوی بیرجندی مبارزه با استکبار را از وظایف اصلی یک دانشجوی انقلابی دانست و افزود: در شرایط کنونی که برخی سعی در موجه نشان دادن چهره سخیف استکبار و خصوصا اتم مصادیق آن یعنی آمریکا را دارند این مبارزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود.
از وظایف اصلی یک دانشجو انقلابی مبارزه با استکبار است/ دانشجویان باید مبانی اسلام را به جهان مصادره کنند

به گزارش شبنم ها ،مهدیه ایثاری دانشجوی بیرجندی در گفتگو با  خبرنگار زن امروز  با بیان اینکه وظایف یک دانشجوی مسلمان انقلابی نسبت به گذشته بسیار سنگین تر است، گفت: جامعه در پیشرفت خود نیازمند افراد متفکر و متعهد است و لزوم فعالیت دانشجو در عرصه تلاش علمی در کنار تهذیب نفس و حرکت در مسیر اهداف انقلاب وجود دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه تکلیف دانشجوی مومن انقلابی شناخت مسائل اولویت‌دار با توجه به موقعیت حساس جهان اسلام و آرمان‌گرایی  با نگاه به واقعیات در راستای ایجاد تمدن اسلامی می‌باشد، افزود: همچنین سهم دانشجو در وضعیت کشور و شناخت جریان‌ها و اصحاب سیاسی  خصوصا در آستانه انتخابات  برای نقش آفرینی  موثر در زمان کنونی از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

 

این دانشجو تصریح کرد: یکی از مسائلی  که مقام معظم رهبری به طور مستمر بر روی آن تاکید داشته و دارند برپا کردن کرسی‌های آزاد اندیشی است چرا که آزادی فکر‌ها در راستای اغنای فکری جوانان به پویایی جامعه و خصوصا فضای دانشگاهی کمک می‌کند.

 

ایثاری با اشاره به اینکه جای سوال زیادی وجود دارد و باید پرسید که چرا تاکنون این کرسی‌ها به معنای واقعی کلمه برگزار نشده است، تصریح کرد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی مختصات و ساختار خاصی دارد که اگر به درستی برگزار شود به عدم انحراف آن  و رسیدن به هدفی که مدنظر است کمک می‌کند.

وی مبارزه با استکبار را از وظایف اصلی یک دانشجوی انقلابی دانست و افزود: در شرایط کنونی که برخی سعی در موجه نشان دادن چهره سخیف استکبار  و خصوصا اتم مصادیق آن یعنی آمریکا را دارند این مبارزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود.

 

این دین پژوه حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بیرجند با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند" مبارزه با نظام سلطه تعطیل پذیر نیست چرا که جزء مبانی قرآن و انقلاب است"، بیان  کرد: یکی از کارهای که باید انجام داد این است که علاوه بر بازخوانی مبانی اسلام و انقلاب که مهم‌ترین آن مبارزه با طاغوت و استکبارستیزی است، آن چه که طی سال‌های متمادی  از جنایات آمریکا  تجربه شده است به محسوسات تبدیل شود.

 

ایثاری تاکید کرد: باید از جنایات آمریکا در سطح جهان و خصوصا در کشور خود چه در دوران قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب مستندهایی تهیه شود تا نسل‌های جدید انقلاب با چشم خود  چهره سیاه هم اکنون پشت نقاب آمریکا را ببینند.

 

وی اضافه کرد: باید علاوه بر شناخت ماهیت استکبار از تجربیات ثبت شده درس بگیریم تا مصداق سخن امیرالمومنین(ع) که می فرمایند" کسی که بر خلاف تجربه عمل نماید شقی است" نباشیم.

 

این دانشجوی بیرجندی به نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی اشاره کرد و افزود: یکی از وظایفی که برعهده دانشجویان ما است الگو گرفتن از مقام معظم رهبری در جنگ نرم و مبارزه با استکبار است و جوانان و دانشجویان ما باید با تبلیغ اسلام و انقلاب، مبانی اسلام را به جهان مصادره کنند  تا الگو و نمونه مبارزه با استکبار باشیم.

ایثاری ابراز داشت: کشور در موقعیت کنونی به تربیت نیروهای متخصص و متعهد نیازمند است  تا از وابستگی به غرب جلوگیری شود و در این راستا با تقریر جمله "ما می توانیم" و اعتقاد به توانایی ملی و پرهیز از تنبلی باید به رشد هر چه بیشتر کشور در زمینه‌های مختلف در راستای اهداف اسلام و انقلاب کمک کنیم.

 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر  خود در جمع دانشجویان، وظایف دانشجویان از جمله تشکل‌های دانشجویی را بیان فرمودند  که از جمله آن گفتمان سازی و در راستای آن اقدام و خسته و نشدن و ناامید نشدن در این مسیر، جذب حداکثری بدنه دانشجویی با حرف نو زدن و با شیوه‌‌های هنری، عمقی روی مسائل کار کردن و با کار روی مفاهیم اسلامی بودن است.

 

این دانشجو یادآور شد: تشکل‌های دانشجویی نباید به بهانه فعالیت ‌های روزمره سازمانی  از درک موقعیت و شناخت تکلیف باز بمانند.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار