3. مرداد 1394 - 10:59   |   کد مطلب: 6604
مدیر حوزه علمیه حضرت زینب (س) ملایر خبر داد:
تحصیل 147 طلبه خواهر در ملایر
مدیر حوزه علمیه حضرت زینب (س) ملایر از تحصیل 147 طلبه در این حوزه خبر داد.

پروانه ترکمان‌اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر، حوزه علمیه را مرکز دینی و پرورش طلابی دانست که در راستای ترویج دین و فرهنگ اسلامی تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به شرایط فعلی تحصیل علم و دانش برای زنان جامعه به ویژه در حوزه‌های علمیه گفت: در گذشته چنین امکاناتی مهیا نبود که به برکت انقلاب اسلامی امروز این شرایط فراهم شده است.

مدیر حوزه علمیه حضرت زینب (س) ملایر با اشاره به فعالیت حوزه علمیه خواهران ملایر عنوان کرد: ساختمان جدید این حوزه با 2 هزار متر زیربنا و بر اساس استانداردهای معماری، شهریور 88 احداث شد.  

وی از پذیرش 62 طلبه خواهر در سال تحصیلی جدید در این مرکز خبر داد و افزود: در حال حاضر 147 طلبه خواهر در این مرکز در حال تحصیل هستند که تعداد آنها با ورودی‌های جدید به 210 نفر خواهد رسید.

ترکمان‌اسدی تصریح کرد: خواهران طلبه پس از گذراندن 190 واحد درسی و ارائه پایان‌نامه مدرک سطح دو که معادل کارشناسی است دریافت کرده و بعد از فارغ‌التحصیلی به عنوان مبلغه در سطوح مختلف جامعه فعالیت خواهند داشت.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران ملایر در بخش‌های مختلف گفت: در حوزه علمیه ملایر طلاب علاوه بر کتاب‌های درسی در کلاس‌های فرهنگی و اخلاق، برنامه‌ها و کلاس‌های قرآنی شامل مفاهیم قرآنی، تجوید، حفظ قرآن و نهج‌البلاغه و بحث پژوهش و تحقیق فعالیت دارند.

مدیر حوزه علمیه حضرت زینب (س) ملایر، نبود امکانات از جمله اساتید دکتری را یکی از موارد نبود مقطع کارشناسی ارشد در این حوزه دانست و افزود: در حال حاضر کادر اداری حوزه در فضای مجازی مشغول تحصیل در سطح کارشناسی ارشد هستند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران از نظر کیفی و کمی در حد مطلوب و موفقی به سر می‌برد خاطرنشان کرد: تلاش ما در این است افرادی را تربیت کنیم که از فکر و اندیشه آنها برای پیشبرد فرهنگ اسلامی و ترویج مسائل دینی در جامعه استفاده شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار