13. تير 1394 - 13:22   |   کد مطلب: 6393
همایش حریم ریحانه ویژه هفته عفاف و حجاب با حضور جمعی از طلاب خواهر و بانوان شهرستان بهار در حوزه علمیه صدیقه کبری (س) برگزار شد.

 به  گزارش شبنم ها، دبیر ستاد اقامه نماز استان در همایش عفاف و حجاب (حریم ریحانه) در جمع طلاب و بانوان شهرستان بهار گفت: عفاف یک فرد، اعم از زن و مرد هم در گفتار و هم در رفتار  باید لحاظ شود.

حجت السلام حسنی حلم افزود: «عفاف» يا «عفت» يكي از فضايل اخلاقي است كه همواره در تعاليم اسلامي جايگاه والايي داشته و توجه خاصي بدان شده است.

وی ادامه داد: عفاف و حجاب رابطه و پیوند عمیقی با یکدیگر دارند چرا که حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است .

حسنی حلم افزود: عفاف یعنی یک حالت درونی که انسان اگر درون و فطرت خود را خوب بشناسند و به آن توجه کنند و رفتارش مطابق فطرت پاک که خداوند متعال در درون او قرار داده باشد گل حجاب در آن خواهد رویید.

وی با اشاره به اینکه حجاب فقط در پوشش و ظاهر خلاصه نمی شود و فقط مخصوص بانوان نیست گفت: در بحث درونی شدن موضوع عفاف و حجاب نیاز به همکاری تمام ارگان های دولتی و مردمی است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: علت اینکه ملائکه به انسانها سجده کردند این بود که انسانها داری روح خدایی و مقام خلیفه الهی هستند. لذا انسان عاقل باید قدر شناس این مقام و منزلت باشد.

حسنی حلم افزود: ارزش وجودی یک زن به عفاف و حجاب اوست و هرچه عفت بهتر باشد حجاب ریشه دار تر خواهد بود. وی تصریح کرد:بنابر فرمایش حضرت محمد (ص) بهترین زنان امت پیامبر (ص)  زنانی هستند که اهل عفاف و حجاب  هستند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار