16. شهريور 1394 - 13:53   |   کد مطلب: 7322
نخستین جشن تجلیل از دانش آموختگان موسسه آموزش عالی حوزوی فدک با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه در سالن انصار همدان بر گزار شد .
دانش آموختگان همدانی تجلیل شدند+ تصاویر

به گزارش شبنم ها، در مراسمی از دانش آموختگان حوزه  علمیه خواهران همدان تجلیل شد .

در این مراسم  معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران در سخنان خود به پیش نیاز های شکل گیری تمدن نوین اسلامی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر حصاری ارکان و مبانی اصلی تمدن و اقتضائات امروز متناسب با آنرامورد بررسی  قرار داد ودر تعریف تمدن اینگونه بیان کرد که:« تمدن ترکیبی از یک ایدئولوژی ، یک مکتب فکری و اعتقادی، یک اندیشه  - اندیشه ای که برای زندگی بشر مبنا است- ، فرهنگ ، مجموعه رفتار های خارجی و برون دادهای فعلی انسان در زندگی است.

وی افزود: اگر یک ایدئولوژی و یک مکتب بخواهد در جامعه استمرار یابد و تمدن ساز باشد باید از اقتدار برخوردار باشد و این اقتدار متکی به منابع قدرت می باشد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: منابع مهم و اصلی قدرت شامل:ثروت و سرمایه ، سلاح و توان نظامی ، علم و دانش برتر  و توان مردم است؛ در ادبیات سیاسی و ادبیات روابط بین الملل از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران رفته رفته یک منبع بسیار مهم دیگری خودش را در ردیف منابع قدرت سیاسی تعریف کرد و آن« دین» است .

وی ادامه داد از آن زمان تا کنون دنیای سلطه گر امروز، به دین خصوصا دین اسلام و بویژه مکتب اهل بیت (ع) به عنوان یک منبع قدرت نگاه می کنند و برای از بین بردن آن ، تلاش های فراوانی انجام دادند  از 11 سپتامبر شروع کردند این منبع قدرت را به نفع خودشان تغییر ماهیت دهند و در اختیار بگیرند ، خاور میانه جدید ، لشکر کشی  به افغانستان و عراق ، قضایای داعش و طالبان و... از جمله این اقدامات است .

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر حصاری افزود:هدف اصلی آنهااز این اقدامات :« تغیر هویت این منبع قدرت اصیل ومدیریت آن به نفع خود »و ما اگر بخواهیم در شکل گیری تمدن اسلام قدم برداریم باید سرفصل های این تمدن نوین اسلامی را متناسب با شرایط متغیر و متحول جامعه بشری باز تعریف نماییم.

 

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار