20. دى 1396 - 8:22   |   کد مطلب: 20308
مردم همیشه در صحنه ایران پس از پیروزی جمهوری اسلامی با آگاهی و بصیرت در مقابل فتنه و آشوب‌های دشمنان استاده‌اند و اجازه دخالت آنان را نخواهند داد.
فتنه 88,حرف درمانی,مشکلات مردم,مشکلات اقتصادی,مطالبه گری,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از زنان خبر : منصور حاتمی راد پژوهشگر و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار زنان خبر گفت: کشور ما کشوری فتنه خیز است، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون شاهد فتنه‌های رنگارنگ بوده‌ایم.

وی افزود: انواع و اقسام فتنه‌های سیاسی، اجتماعی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و… را در دوران‌های مختلف که برای نابودی ایران توسط بیگانگان هدایت می‌شد را تجربه کردیم.

حاتمی راد هر فتنه را دارای ویژگی خاص دانست و بیان کرد: فتنه اخیری که اتفاق افتاد برای ملت ایران و مسئولان که تجربه فتنه‌های گذشته را داشتند تازگی نداشت، در این راستا هر فتنه‌ای در زمان خود دارای ویژگی‌های خاصی بود.

وی فتنه سال ۸۸ را یکی از فتنه‌های بزرگ اعلام کرد و اذعان داشت: بزرگترین فتنه‎هایی که در نظام جمهوری اسلامی اتفاق افتاد فتنه سال ۸۸ بود، برخی از مسئولان نظام در ایجاد آن شکل داشتند و هم نظام آمادگی برخوردی به این وسعت را نداشت.

پژوهشگر و کارشناس روابط بین‌الملل در مورد تفاوت‌ها و شباهت‌های فتنه اخیر و سال ۸۸ گفت: در فتنه ۸۸ شعارهایی علیه مقدسات، ارزش‌ها، نظام جمهوری اسلامی ایران، قرآن و اعتقادات وجود داشت؛ در فتنه امسال شاهد این شعارها بودیم ولی شعارهای وقیح‌تر به آن اضافه شد که علاوه بر تازگی آن نشان دهنده طراحی‎های دشمن بود.

وی ادامه داد: در فتنه ۸۸ آغاز فتنه در بستر انتخابات بود و خواص بی‌بصیرت نقش تاثیرگذار داشتند اما در فتنه  اخیر خواص ایفای نقش نکردند و در اعتراض به مشکلات اقتصادی آغاز شد.

حاتمی راد با اشاره به زمان فتنه‌های گذشته خاطرنشان کرد: فتنه ۸۸ از ماه‌ها و سال‌ها قبل طراحی شده بود و مهار آن ۸ ماه زمان طول کشید اما فتنه ۹۶ به صورت ناگهانی شروع شد و کمتر از ۱هفته خاتمه یافت.

وی بصیرت مردم ایران را تحسین کرد و اذعان داشت: علت مهار شدن سریع فتنه اخیر آماده بودن مردم در مقابله با حملات فکری دشمن و تجربه کافی نظام جمهوری اسلامی بود، بنابر‌این آمادگی بصیرتی و امنیتی مردم باعث شد که زود این تجمعات فتنه‌انگیز از بین برود.

پژوهشگر و کارشناس روابط بین‌الملل افزود: در سال ۸۸ آموزش تخریب، کشتار مردم و بمب‌سازی وجود نداشت اما با توجه به قوی‌تر شدن فضای رسانه‌ای شاهد آموزش نحوه کشتن مردم، اغتشاش، بمب سازی و… در فتنه اخیربودیم که بی‌سابقه بود.

وی با اشاره به تعداد کشته‌های فتنه اخیر بیان کرد: با وجود اینکه مدت فتنه ۹۶ زمان کمی طول کشید ولی تعداد کشته‌های آن بیشتر بود و بیش از ۲۰ نفر از مردم عادی و نیروهای امنیتی توسط فتنه‌گران کشته شدند؛ دست دشمن به صورت واضح در این جریانات برای سست کردن پایه‌های نظام وجود داشت.

حاتمی راد گفت: نباید فراموش کنیم که آغاز این آشوب‌ها اعتراضات حق طلبانه مردم برای مشکلات اقتصادی، اجتماعی و… بود و توسط منافقین، افراد ضد‌انقلاب و دشمنان خارجی این ماجرا منحرف و از دست مردم رها شد؛ خوشبختانه مردم با آگاهی و توجه سریع اجازه ادامه موج سواری دشمن را ندادند.

وی در مورد هشتک‌های فضای مجازی اظهارکرد: رد پای دشمن در فتنه اخیر به خوبی دیده شد، اکثر هشتک‌ها در فضای مجازی به عنوان تظاهرات سراسری اعلام شده بود که بیش از ۷۵ درصد هشتک‌ها از عربستان، انگلیس، آمریکا و اسرائیل تولید شده بود.

پژوهشگر و کارشناس روابط بین‌الملل یادآور شد: در دیدار داماد ترامپ رییس جمهور آمریکا با آقای بن سلمان اعلام شد که باید به زودی جنگ را به داخل خیابان‌های ایران بکشانیم، پس از ۲ هفته از این دیدار شاهد فتنه در کشور بودیم که با مردم بصیر ایران خنثی شد.

وی در ادامه اذعان داشت: اعلامیه سوریه کردن ایران که بیان کردند باید ایران را همچون سوریه کنیم توسط دشمنان نظام به خوبی نشان داد که آنان منشا آشوب‌ها بودند.

حاتمی راد با تاکید بر پاسخگویی مسئولین به مردم ابراز کرد: مردم توقع دارند مسئولین پاسخگوی آنان باشد و در بین آنان برای رفع مشکل‌ها حضور داشته باشند، با حرف درمانی مشکلات مردم رفع نخواهد شد.

پژوهشگر و کارشناس روابط بین‌الملل در مورد مطالب‌گری مردم گفت: مطالبه‌گری ویژگی یک جامعه پویا است که نشان دهنده یک جامعه آرمان‌گرا می‌باشد، جامعه‌ای که مطالبه‌گری نداشته باشد یک جامعه مرده و بی‌جان خواهد بود.

وی بیان کرد: مطالبه‌گری باید ویژگی داشته باشد و افراد تحت آموزش قرار بگیرند؛ خانواده‌ها باید فرزندان خود را از دوران کودکی آموزش دهند که چگونه خواسته و مطالبه خود را بیان کنند.

حاتمی راد آموزش مطال‌گری را ضروری دانست و ادامه داد: یکی از ایراد‌هایی که در خانواده، مدارس و دانشگاه وجود دارد این است که کودکان از دوران طفولیت راه و رسم چگونگی اعلام مطالبه و اعتراض را یاد نمی‌گیرند و در سنین بالاتر در فضای مجازی آموزش‌های غلط را فرا می‌گیرند که با خشونت و فحاشی دنبال اعلام مطالبه خود هستند.

وی گفت: مادران باید نسبت به آموزش و تربیت فرزندان در زمینه نحوه اعلام خواسته آنان اقدام کنند و باید سبک اعتراض را به صورت صحیح آموزش دهند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار