8. دى 1395 - 15:19   |   کد مطلب: 14476
در فتنه 88 سران فتنه با رهنمودهای انگلیس و آمریکا خسارت های فراوانی به انقلاب وارد کردند و این درس بزرگی برای همه ماست و سیاستمداران امروز ما نباید به کسانی اعتماد کنند که روزی در صدد براندازی حکومت اسلامی بودند.
شبنم ها , afkl ih, مدافعان , shabnamha.ir, همسر شهید الوانی

به گزارش شبنم همدان، خداوند بصیرت را به اهل ایمان ارزانی داشت و این صفت را ویژه مؤمنان آورد چنانکه در قرآن کریم خطاب به پیامبر می فرماید: « قُل هذِه سَبیلی اَدعُوا اِلَی اللّهِ عَلی بَصیرَهٍ اَنَا وَمَنِ اتَبَعَنی وَسُبحانَ اللّهِ وَما اَنَا مِنَ المُشرِکینَ»  بگو این راه من وپیروانم است، با بصیرت کامل پیروانم را به سوی خدا دعوت می کنیم و منزه است خدا و من از مشرکان نیستم.  و همین بصیرت در حماسه 9 دی به عنوان میزانی بین حق و باطل ایستاد و مسیر درست را به مردم نشان داد. خبرنگار شبنم همدان، به مناسبت روز بصیرت به سراغ همسر یکی از شهدای مدافع حرم رفته  گفتگویی با وی انجام داده است که در ادامه آن را می خوانید:

بصیرت تنها در پیروی از رهبری خلاصه می شود

اعظم فتحی همسر شهید محمد رضا الوانی(مدافع سرافراز حرم حضرت زینب (س))است از وی در مورد بصیرت و حمایه نهم دی ماه 88 سوال کردیم در پاسخ گفت:  بصیرت یعنی بیداری, روشن بینی و تشخیص حق از باطل. و این بصیرت تنها در پیروی از رهبری خلاصه می شود. درست است که سران فتنه روزی مورد تأیید انقلاب بودند اما از روزی که سرسپرده دلارهای انگلیس و آمریکا شدند و بیانات رهبری را نادیده گرفتند نه تنها خودشان بلکه عده ای را هم به قعر درک واصل نمودند.

وی با اشاره به خط فکری دیدگاه شهید الوانی، دیدگاه ایشان را در مورد ولایت بیان کرد. فتحی گفت: شهید الوانی  همیشه در ارتباط با حجاب و ولایتمداری توصیه اکید داشت و به صراحت بیان می کرد هر جا سیاست مداران به سخنان رهبر عمل کردند موفق شدیم و هر جا سخنان ایشان را فرو گذارده و به دولتهای غربی اعتماد کردیم خسارت دیدیم.

فتنه 88 درسی بزرگ برای ملت و مسئولان

این بانوی انقلابی اظهار داشت:  بصیرت تنها به زمان خاصی محدود نمی شود چه در زندگی شخصی وچه در زندگی اجتماعی باید پیرو رهبری و روشنگری های ایشان باشیم ولایتمداری به معنای این است که نه یک  قدم جلوتر از رهبر حرکت کنیم نه از او جا بمانیم. همه آحاد ملت باید سعی کنیم پا جایِ پایِ ایشان بگذاریم تا به خطا نرویم.

وی ضمن محکومیت فتنه 88 گفت: در فتنه 88 سران فتنه با رهنمودهای انگلیس و آمریکا خسارت های فراوانی به انقلاب وارد کردند و این درس بزرگی برای همه ماست و سیاستمداران امروز ما نباید به کسانی اعتماد کنند که روزی در صدد براندازی حکومت اسلامی بودند. ما باید از هر روز خود درس عبرت بگیریم و بدانیم اعتماد بی جا به مستکبران نتبجه ای جز شکست و پشیمانی ندارد .

هر شهید با شهادتش یک مکتب فکری ایجاد می کند

فتحی از شهید الوانی و دیدگاهش در ارتباط با شهادت چنین می گوید:  محمد رضا می گفت شهید مثل یک  شمع می سوزد و از درون خود پرتو افشانی می کند. وقتی دوست صمیمی اش سجاد طاهری (شهید مدافع حرم ) به شهادت  رسید گفت: شهادت یک شهید بزرگتر از هر مدرسه و مکتب فکری و هزران همایش و سمینار عمل می کند. با شهادت هر شهیدی شوق و شعف دوباره ای ایجاد می شود.

 فتحی در ادامه صحبت هایش گفت: بعد از شهادت محمد رضا به عینه پسر بچه های ده, دوازده ساله ای را دیدم که با وجود پدرانی که  خودشان هیچ میانه ای با شهادت ندارند ، به شهادت عشق می ورزند. این کودکان عکس محمد رضا را به دیوار اتاقشان نصب کرده اند و به خانواده شان میگویند آماده باشید من هم می خواهم شهید شوم. با افتادن هر شهید بر زمین از خون او هزاران مبارز و شاگرد دیگر بلند می شود. و اینجاست که ایمان می آوریم که هر شهید به تنهایی یک مکتب فکری ایجاد می کند .

ملتی که با فرهنگ شهادت عجین است در برابر ظلم و ستم دشمن سر خم نمی کند

فتحی درباره شهادت گفت: به فرمایش رهبری زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست ظاهر کلمه شهادت است اما در باطن این جمله  فرهنگ سازی شهادت نهفته است زیرا ملتی که با فرهنگ شهادت  عجین شده باشند هرگز در  برابرظلم و ستم  سر خم نمی کنند و اگر تحریم شوند با باج دادن به دشمن به فکر گشایش بندهای تحریم نمی افتند بلکه درک وتلاش  می کنند و با وجدان بیدارتری خدمت کنند چون تمام این آزادیها خون بهای جوانانی است که در برابر تمام استکبارهای شرق وغرب ایستادند تا سر فرود نیاورند .

انتهای  پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار