12. آذر 1396 - 10:27   |   کد مطلب: 19736
طرح حریم زیبایی در سایه عفاف و حجاب با حضور بیش از 100 نفر از بانوان آرایشگر در قم برگزار شد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از فارس:

مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور بابیان اینکه طرح حریم زیبایی در سایه عفاف و حجاب با حضور بیش از 100 نفر از بانوان آرایشگر در قم برگزار شده اند، گفت:  این طرح باهدف آشنایی آرایشگران با چارچوب‌های اخلاقی در حوزه آرایشگری برگزار شد.

وی افزود: با توجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی به خاطر خصلت‌های انسانی کنترل نشده هستند از دیرباز دست‌به‌گریبان جوامع مختلف بوده و روزبه‌روز شایعه تر می‌شوند.

وی یکی از اصول عمده در پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی را اتخاذ تصمیمات هماهنگ و همسو دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی دانست و افزود: تمامی دستگاه‌ها و نهادهایی که در حوزه تقویت فرهنگ اسلامی ـ ایرانی وظیفه‌دارند باید با احصاء این آسیب‌ها و تهدیدات و ارائه راهکارهای لازم به حل آن بپردازند.

اصلانی یکی از راهکارهای مؤثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کشور را توجه به فرهنگ اصیل اسلامی – ایرانی دانست و گفت: توجه به موضوع فرهنگ جوامع و بومی‌سازی شیوه‌های اتخاذ از عوامل مؤثر در کنترل آسیب‌هاست.

این فعال حوزه زنان در خصوص طرح حریم زیبایی در سایه عفاف اظهار داشت: در این طرح که با توجه به شناخت آسیب‌های رایج در حوزه آرایشگری تدوین‌شده است سعی داریم  با ارتقاء بصیرت آرایشگران، آن‌ها را با حوزه‌های تهدیدات این حرفه آشنا کرده و با توانمندسازی بانوان آرایشگر در رفع این تهدیدات و آسیب‌ها گامی مؤثر برداریم.

وی دو حوزه بهداشت و سلامت و فرهنگ را از حوزه‌های مهمی دانست که آرایشگاه‌ها با آن مواجه هستند و برخی از آن‌ها با اهداف مالی و درآمد، بدون در نظر گرفتن قوانین و چارچوب‌ها وارد آن شده و چالش‌هایی را به وجود آورده‌اند. که در این طرح ارتقاء بصیرت باهدف رفع این چالش‌ها در نظر گرفته‌شده است.

اصلانی اجرای طرح حریم زیبایی در سایه عفاف را گامی در جهت ارتقاء توانمندی آرایشگران به‌منظور شناخت آسیب‌ها و تهدیدات دانست چراکه این بصیرت می‌تواند به کاهش آن کمک نماید. وی گفت: اولین مرحله از این طرح توسط بسیج جامعه زنان کشور و با همکاری اتحادیه اصناف و بسیج اتحادیه در استان قم با حضور بیش از 100 بانوی آرایشگر  برگزار شد و آن‌ها در یک آموزش یک‌روزه  با برخی مباحث تخصصی مربوط به حرفه آرایشگری، اخلاق آرایشگری، احکام و مسائل حقوقی آرایشگری و تهدیدات و آسیب‌هایی که این حرفه را تهدید می‌کند آشنا شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار