24. فروردين 1399 - 10:33   |   کد مطلب: 9557
مدیر حوزه علمیه براداران بندرعباس، مقاومت زنان و دختران در برابر انحرافات احتمالی را نیازمند درونی‌کردن فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان یک ارزش بین این قشر آسیب‌پذیرجامعه دانست.‍
مقاومت زنان در برابر انحرافات نیازمند نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب است

به گزارش شبنم ها حجت الاسلام روح الله اولیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ذاکرنیوز در بندرعباس، اشاعه و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب را نیازمند آموزش‌های بنیادین و مداوم در جامعه دانست و اظهارداشت: نهادینه کردن فرهنگ ناب عفاف و حجاف از طریق آموزش های اساسی و بنیادی در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع امری ضروری است.

وی در ادامه، تحقق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را نیازمند مشارکت و اهتمام جدی همه نهادها و دستگاه‌های مرتبط به صورت مستمر و هدفمند دانست.

مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس، با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف یک پدیده مذهبی و مهم است تصریح‌کرد: باید با اهتمام و توجه به زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی به عنوان بستری مناسب برای درونی کردن فرهنگ عفاف و حجاب در بین دختران و زنان، شرایط لازم را فراهم کرد.

حجت الاسلام اولیایی، بسیاری از آسیب‌های وارد شده به دختران و زنان جامعه اسلامی را ناشی از عدم رعایت و حفظ حجاب و عفاف عنوان‌کرد و گفت: نهادینه‌کردن و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان یک ارزش بین دختران و زنان، آنان را در برابر انحرافات احتمالی مقاوم می‌کند.‍‍‍‍

وی در بخش دیگری از سخنان خود به راهکارهای قرآنی برای جلوگیری از بد حجابی و بی حجابی اشاره‌کرد و بیان‌داشت: تبیین فلسفه حجاب برای جامعه، ترویج فرهنگ غیرت در مردان، عدم حضور غیر ضروری زن در جامعه و آشکار نکردن زینت‌ها از اهم این راهکارها است.

مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس، حجاب را سدی محکم بر سر راه سردمداران استکبار جهانی عنوان‌کرد و گفت: دشمنان اسلام به خوبی فهمیده‌اند حجاب، سدی اساسی بر سر راهشان استُ بنابراین تنها راه ضربه زدن به کشورهای اسلامی را رواج بد حجابی و بی حجابی در این کشورها می‌دانند.

حجت الاسلام اولیایی در پایان، بر افزایش بصیرت و ارتقاء آگاهی نسبت به پیامدهای سوء بدحجابی و بی عفتی در جامعه تاکید‌کرد و بیان‌داشت: انجام یک کار همراه با بصیرت و آگاهی عامل مهم دوام و قوام بیشتر آن عمل است.

وی در بخش پایانی سخنان خود، روش بصیرت افزایی و ارائه راهکارهای علمی در خصوص نهادینه کردن فرهنگ عفاف ذو حجاب بین دختران را روشی موثر برای تحقق این امر مهم در جامعه برشمرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار