2. خرداد 1396 - 14:58   |   کد مطلب: 16861
رونمایی از تازه ترین اثر سید مهرداد موسویان:
«ما هستیم»؛ روایتی متفاوت از جنگ 33 روزه لبنان
رمان «ما هستیم» نوشته سید مهرداد موسویان در حوزه هنری همدان رونمایی شد . این کتاب واقعیت تاریخی جنگ 33 روزه لبنان را از سه زاویه دید نشان می دهد.

به گزارش شبنم همدان ، مراسم رونمایی از رمان «ما هستیم» در حوزه هنری شهرستان همدان برگزار شد. «ما هستیم»  تازه ترین اثر سید میثم  موسویان است که  با حضور نویسندگان مطرح استان جمعی از هنرجویان داستان نویسی  رونمایی شد .

در این جلسه  موسویان به معرفی رمان «ما هستیم» پرداخت و اظهار کرد: موضوع این داستان برگرفته از واقعیت جنگ 33 روزه لبنان است و درون مایه اصلی داستان به اعزام دانشجویان دانشگاه تهران برای جنگ 33 روزه لبنان می پردازد.

موسویان تصریح کرد :این داستان در سال 1385در جشنواره سلام بر نصرالله،  برنده جایزه نفر اول داستان نویسی شد. برای به چاپ رسیدن این رمان حدوداً10 بار به باز نویسی آن پرداختم.  شخصیت اصلی داستان دچار تغییر و دگرگونی شده است و شخصیتی که در ابتدا یک نگرش مثبت و حزب الهی ظاهر می شود با توجه به بازنویسی انجام شده یک شخصیت دچار معضل و چالش برانگیز است و با دید انتقادی  دوستانش را همراهی  می کند.

فرجی یکی از نویسندگان همدان اظهار داشت: موسویان از واقعیت تاریخی معاصر جنگ 33 روزه لبنان برای نوشتن اثر بهره گرفته است. هدف این داستان برای مخاطبان ایجاد فاصله مابین داستان ومخاطب است که  در نهایت منجر به  بازگشت به خویشتن مخاطب می شود. داستان از سه زاویه دید روایت می شود؛ زاویه دید  من راوی, زاویه دید زن و شوهری که درلبنان زندگی می کنند ,زاویه دید سرگرد اسرائیلی که بر روی ناو خدمت می کند .

اقامحمدی نیز درارتباط با  کتاب ماهستیم اذعان داشت : کتاب ماهستیم 3 فضای متفاوت  را روایت می کند. فضای اول زاویه  دید من راوی؛  سفردرونی و بیرونی  برای پیدا کردن واقعیت درونی.  فضای دوم زن و شوهر ساکن لبنان را روایت می کند که در آن دغدغه زن رفتن از لبنان و دغدغه مرد ماندن و جنگیدن است. فضای سوم سرگرد اسرائیلی که در  درون خود دچار نوعی جدال است. این کتاب به علت ناکامی  راوی  و سردر گمی شخصیت ها پتانسیل تبدیل شدن به تریلوژی را دارد .

انتهای پیام/ ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار