9. بهمن 1398 - 9:24   |   کد مطلب: 7896
بررسی نقش زنان در پروژه نفوذ فرهنگی غرب
آزادی و تساوی حقوق، چالشی که غرب، زن را با آن سرگرم می‌کند
غرب برای از بین بردن خانواده به دو صورت عمل و نفوذ کرده: 1_ از طریق بالا بردن سن ازدواج و در نهایت عدم شکل گیری خانواده ای سالم که در نهایت منجر به آسیب‌های خاص خود می‌شود. 2_ فروپاشی شکل ساختاری خانواده که در نهایت این دو موضوع منتج می‌شود به عدم ترویج اسلام و ارزش‌های اسلامی.
آزادی و تساوی حقوق، چالشی که غرب، زن را با آن سرگرم می‌کند

به قلم طاهره عبدی

به گزارش شبنم ها طنین یاس، خانواده مهمترین هسته مرکزی هر اجتماعی محسوب می‌شود و در کتب دینی نیز خانواده بر اساس پیوند زن و مرد و اساس هدف زندگی معرفی شده است. چنانکه در اسلام هم خانواده جایگاه والایی دارد.

کارکردهایی همچون حفظ نسل و بقای آن در پرتو امری مشروع، ارضای نیاز های جنسی دو طرف (زن و مرد) و هدایت غریزی به صورت صحیح، ایجاد آرامش روحی، روانی بر ای همه اعضای خانواده (زن، مرد، فرزندان) تربیت صحیح، شکوفایی استعدادها، ایجاد امنیت اقتصادی و اجتماعی، انتقال تجربه، انتقال فرهنگ زبان، پرورش فکری فرزندان، ساختن جامعه ای سالم و نیرومند و ... بیانگر مسئولیت خطیر و حساس خانوادگی و اجتماعی زن محسوب می‌شود .

بررسی ویژگی‌های زنانه ما را با کارکردها، نقش های زنان آشنا می‌سازد و اینکه چگونه به  واسطه  به  هرز کشیدن زن، خانواده را هدف قرا داده اند.

زن سرچشمه محبت است. چنانکه تا  سر حد فداکاری هم پیش می‌رود و به همین دلیل می‌گوییم: زن کانون محبت و منشا قدرت می‌باشد. چرا که به واسطه محبت و داشتن ابزارهای عاطفی منشاء تاثیرگذاری مثبت و منفی می‌باشد. ویژگی دیگر زن زیبایی، آراستگی و جذابیت اوست چنانکه امام صادق ـ عليه السّلام ـ  می‌فرمایند:«ان الله جمیل و یحب الجمال». خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد. 1

خداوند زیبایی و زیبا دوستی را به زنان دو چندان عطا کرده است. چراکه استاد مصباح یزدی می‌فرمایند:«میل بسیار شدیدی که زن به خود آرایی دارد ناشی از نیاز شدید او به دل ربایی است. یکی از مشغله‌های دایم هر زن این است که با استفاده از همه وسایل و طرق ممکن و در دسترس، خود را بیاراید و زیباتر سازد و نیز با لطائف الحیل، آراستگی و زیبایی خود را به دیگران و مخصوصاً مردان نشان دهد تا در دام عشق او گرفتار آیند.»2

آرامش و آرامش‌بخشی، ویژگی دیگری است که در آیات وروایات زیادی آمده که زن و مرد مایه آرامش یکدیگراند و هر یک باید در تأمین آرامش دیگری تلاش کند تا کانون خانواده مأمن امنی برای اعضا باشد. اما زن به دلیل داشتن نقش محوری و برجسته در ایجاد آرامش در خانواده جایگاه ویژه‌ای دارد. چرا که آرامشگر خانواده باید خود آرامش داشته باشد تا بتواند این امر را بگستراند.

همچنین در مورد تمایلات زن  امیرالمؤمنین حضرت علی ـ عليه السّلام ـ  می‌فرمایند:«خداوند بزرگ میل جنسی را در ده جزء  آفرید پس نه جزء آن را در زنان و یک جزء را در مردان قرار داد و اگر خداوند به اندازه اجزای شهوتشان در آنان، حیا و شرم قرار نداده بود با هر مردی نه زن در می آویخت.» 3

امانت و امانت‌داری، انعطاف‌پذیری، حیا، صبر و بردباری، فداکاری، تاثیرگذاری، تاثیر‌پذیری،تابع بودن، زیبایی ظاهری در چهره و اندام، لحن و صدای دلنواز، طنازی‌های زنانه، نگاه‌های جذاب، نوع راه رفتن‌های موزون، استفاده از ابزارهای جذاب‌سازی مانند لوازم‌های آرایشی  و..... همه از ویژگی‌های بسیار مهم زنانه ای است که کارکردهای اساسی در زندگی سالم دارد.

امروزه غرب برای رسیدن به اهداف منفعت طلبانه خود در تمامی عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، روان شناسی، جامعه شناسی و....  از زن بهره بسیاری گرفته است. زیرا زنان چه به لحاظ آماری و چه به لحاظ آثاری جایگاه ویژه ای دارند.

در این راستا برای از بین بردن خانواده که هسته مرکزی در تمامی ابعاد است به دو صورت عمل و نفوذ کرده: 1_ از طریق بالا بردن سن ازدواج و در نهایت عدم شکل گیری خانواده ای سالم که در نهایت منجر به آسیب‌های خاص خود می‌شود. 2_ فروپاشی  شکل ساختاری خانواده که در نهایت این دو موضوع منتج می‌شود به عدم ترویج اسلام و ارزش‌های اسلامی .

4 محور اساسی برای تمام برنامه‌هایی که زن جزء اصلی آن است در نظر می‌گیرد "خیانت، خشونت، شهوت و عشق" مواردی  که در اسلام به شدت برای داشتن پاکدامنی بر حفظ آن تاکید می‌شود. اما غرب  زن را با چالش هایی مانند آزادی درگیر می‌سازد ، با ابزارهای جذابیت ساز او را سرگرم می‌کند و بنا را بر دفاع از حقوق زن می‌گذارد.

ابتدا روح و روان زن را غرق در احساسات و غرایز می‌سازد، خود او را با چالش مواجه می‌سازد و سپس او را وارد جامعه زنان کرده و در جهت تخریب زنان و خانواده بر می‌آید.

زنی که کرامت انسانی، هویت و شخصیت زنانه، آمال ها و آرزوهای خود را بر باد رفته می‌بیند و تلاش می‌کند تا خود را باز یابد دریغا که هرچه می‌دود نه به آن می‌رسد و نه آن را می‌یابد. چنانکه مدعیان حقوق زن امروز به نهایت شکست خود اعتراف کرده اند.

گاهی نه تنها ابزار اقتصادی محسوب نمی‌شود حتی به زباله‌ای که باید دور ریخته شود، مبدل می‌گردد.

زن به دلیل داشتن زیبایی ها و جذابیت‌های خاص زنانه  توانمندی خاصی را در فریب افکار و دل‌ها داراست لذا غرب در رسانه های دیداری_شنیداری، مکتوب و یا رسانه‌های مدرن  هر روز بازی جدیدی را برای او طراحی می‌کنند.

نوع راه راه رفتن، نوع نگاه کردن، با چه لحنی صحبت کردن، نوع استفاده از واژه ها، حرکات بدنی، طراحی نوع اندام‌ها، طراحی طنازی‌های جنسی، طراحی مدل‌های جنسی، مدل ابرو، مدل ناخن و........ همه برای آن است که زن را در گیر خود سازد.

زن به عنوان اسطوره محبت در رسانه‌ها معرفی می‌شود با ظاهری جنسی که برای تامین نیازهای دیگران رایگان در اختیار قرار می‌گیرد همراه با عطرها و انگشترهای محرک برای جذب بهتر و بیشتر با طراحی های خاص.

روح و روان وقتی در گیر جسم می شود یعنی دیدن جنسیت زن نه شخصیت او ، یعنی دیگران هم فقط جنسیتش را ببینند. این زن وقتی با روانی آشفته و ظاهری جنسی در اجتماع ظاهر می شود نه تنها مردان بلکه زنان  را هم در گیر خود می‌کند.

این زن زیبایی و عاطفه اش را به حراج میگذارد ، جسمش را رایگان می دهد ، هویتش را له می‌کند، آرامشش را نابود می‌سازد تا لحظه‌ای چالش‌های روانی خود را خفته سازد.

مقایسه همسران با یکدیگر، تنوع طلبی، سرگرم شدن با غرایز، بی‌قید و بندی، لاابالی‌گری، تنبلی، بحران هویت، زیر سوال رفتن کرامت انسانی،  سردر گمی، بهانه گیری، اعتیاد، بیکاری، اختلافات  و مشاجرات، مصرف‌گرایی، مشکلات اقتصادی و غیره وغیره دست به دست می‌دهد تا خانواده‌ای به طلاق برسد یا به تشکیل خانواده ‌ی در سن بالا بینجامد و یا اصلا شکل نگیرد.

در بازی‌های سیاسی، اقتصادی، حقوقی و.... زن  حربه‌ای توانمند است که با جذابیت‌های خود می‌تواند اهداف غرب را پیش ببرد حتی اگر به ضرر خود او باشد مانند شعار تنظیم خانواده که اثرات روانی عدم باروری و تک فرزندی بر خود  زن می‌باشد.

اینگونه زنی آشکارا بر علیه خود و خانواده می‌جنگد.

از طرف دیگر برای رها و آرام سازی خود به وسیله و خرافاتی متوسل می‌شود  بدون آنکه لحظه‌ای به آن بیندیشد. آرام آرام راه را عوضی می‌رود و لحظه به لحظه از پاکی فطرت خویش دور می‌شود و بر سر راه دختران و پسرانی معصوم و خفته خراب می‌شود.

شاید لازم باشد زنان روزی برای قداست ، کرامت و هویت زنانه خود انقلاب کنند تا جایگاه واقعی خود را در جامعه ایجاد کنند.

 

  1.     محمد بن الحسن، حر عاملی، وسائل الشیعه ج14، ص 304
  2.     محمد تقی، مصباح یزدی، معارف قرآن، قم، مؤسسه در راه حق، 1367، ص 2087

  3.     محمد بن یعقوب، کلینی، کافی، ج3، ص 33

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار