11. تير 1395 - 12:41   |   کد مطلب: 10811
داریوش ارجمند در جشن گلریزان آزادی زندانیان همدان:
اولویت کمیت بر کیفیت، زندگی خانواده‌ها را دچار مشکل کرده است
بازیگر پیشکسوت و سرشناس سینمای ایران زیاده‌طلبی و زیاده‌خواهی را در تعرض به اموال دیگران و گرفتاری در بند زندان مؤثر دانست و گفت: اولویت کمیت بر کیفیت، زندگی خانواده‌ها را دچار مشکل کرده است.

به گزارش شبنم ها به نقل از تسنیم از همدان :  داریوش ارجمند شامگاه پنجشنبه در جشن گلریزان کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد استان همدان اظهار داشت: برای اظهار همدردی با خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد در مراسم گلریزان شرکت کردم تا قدمی برای تشویق خیران و کمک مالی آنها برداشته شود.

وی افزود: زندانیان نیازمندان افراد مظلومی هستند که رها به جایی نمی‌برند و به صورت مادرزاد نیز خطاکار به دنیا نیامدند بلکه بخاطر سهل‌انگاری و غفلت در بند زندان گرفتار شدند.

ارجمند بیان کرد: افرادی که خود را متعهد به پرداخت 7 هزار سکه بابت مهریه می‌کنند و یا اینکه دست به ضمانت بیش از توان مالی خود می‌زنند دچار مشکلات فرهنگی هستند.

وی آموزش و پرورش را در ترویج فرهنگ جامعه مؤثر دانست و گفت: آموزش و پرورش به عنوان نهاد تعلیم و تربیت، باید دانش‌آموزان را آموزش دهد که به اندازه توان خود حرکت کنند.

بازیگرد مشهور و سرشناس سیمای ایران با بیان اینکه خانواده‌های ما دچار مشکل هستند چون دنیای ما، دنیای کمیت‌ها است، عنوان کرد: در جامعه ما هر کسی که پول‌دارتر و حساب بانکی بیشتری داشته باشد، محترم‌تر است و در این اواخر نیز هر کسی فیش حقوقی آن بیشتر، محترم است.

وی فرهنگ مردم کشور ما را فرهنگ کیفی دانست و افزود: در طول تاریخ اسلام، انقلاب و دفاع مقدس، به کیفیت در زندگی اولویت می‌دادیم و نه کمیت. اما متأسفانه امروز جامعه خود را فراموش کردیم و دچار مشکل کمیت شدیم.

داریوش ارجمند تصریح کرد: امروز توجه به کمیت‌ها سبب پر شدن زندان‌ها شده است چرا که به حد خود قانع نیستیم.زیاده‌طلبی سبب پر شدن زندان می‌شود و زیاده‌خواهی نیز زمینه تعرض به داشته و اموال دیگران را فراهم می‌سازد.

این بازیگر برجسته فقدان فرهنگ، فاصله طبقاتی، کمرنگ شدن رابطه خانواده‌ها و بی‌عدالتی را در گرفتار شدن افراد در بند زندان مؤثر دانست.

وی افزود: در این دنیای کمیتی، انسان‌هایی وجود دارند که با نیت خیرخواهانه و شعور بالا داشته‌ها و اموال خود را برای رفع گرفتاری و نیاز دیگران تقسیم می‌کنند.

به گزارش تسنیم، جشن گلریزان زندانیان نیازمند گرفتار در بند زندان با اهدای گل توسط داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینمای ایران به خیران کلید خورد و در این راستا استاندار همدان با دریافت یک گل 100 میلیون تومان، مؤسسه کوثر 100 میلیون تومان تسهیلات بانکی، مجموعه حمل و نقل استان 50 میلیون تومان، کمیته امداد 130 میلیون تومان و انجمن حمایت از زندانیان نیازمند، 50 میلیون تومان هدیه کردند.

دیگر خیران و نیکوکاران حاضر در جشن گلریزان نیز به میزان توان مالی هدایای نقدی و زیورآلات خود را برای کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد استان همدان هدیه کردند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار