16. فروردين 1394 - 9:53   |   کد مطلب: 5433
در حال حاضر با فعالیت افرادی مانند فرامرزیان در ستادهای انتخاباتی اصلاح طلبان،وزارت کشور در معرض اتهام قرار می گیرد و بهتر آن است که مسئولان این وزارت‌خانه تدبیری برای این موضوع بیاندیشند.
فعالیت انتخاباتی "خانم" مدیر کل/حضور "ژاله فرامرزیان"در کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصلاحات

به گزارش شبنم ها، چندی پیش بود که محسن رهامی، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و فعال اصلاح طلب در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایسنا از جزئیات دیدار اصلاح طلبان با هاشمی، ناطق و خاتمی خبر داد.

 

رهامی در این گفت و گو اظهار کرده است: ما همچنین تصمیم گرفته‌ایم معاونت‌های ویژه‌ای در امور جوانان و دانشجویان، زنان، اقشار و قبایل، احزاب، اقلیت‌ها، امور حقوقی، تبلیغات و رسانه و پشتیبانی را در کمیته مرکزی انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تشکیل دهیم و دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب یا نمایندگان آنها مسئولیت این معاونت‌ها را به عهده دارند.

 

وی در ادامه افزود: در معاونت زنان زهرا شجاعی، فاطمه راکعی، فائزه هاشمی، اشرف بروجردی و ژاله فرامرزیان حضور دارند و ما بنا داریم از اعظم طالقانی، زهرا مصطفوی و فاطمه کروبی هم دعوت کنیم. در کمیته دانشجویان و جوانان افرادی مانند خون چمن و تاجرنیا، در کمیته احزاب حکیمی پور و حق‌شناس، در کمیته اقشار محجوب و کمالی، در حوزه اقوام هادی خامنه‌ای و علیمحمد غریبانی، در کمیته اطلاع رسانی کواکبیان و حضرتی و در کمیته برنامه‌ریزی ظفرقندی حضور دارند.

 

به گفته وی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در حوزه زنان فعالیت ویژه‌ای خواهد داشت و سعی می‌کند سهمیه حضور زنان را در مجلس بعدی حتی‌الامکان تا 30 درصد افزایش دهد.

 

ژاله فرامرزیان یکی از فعالین اصلاح طلبی است که در همایش اصلاح‌طلبان پیام خاتمی را برای حضار قرائت کرد.

 

وی در اواسط سال جاری به عنوان مدیر کل دفتر تشکیلات و بهبود روشها در وزارت کشور منصوب شده و در حال حاضر نیز در این سمت فعالیت می‌کند. وی پیش از این به عنوان سرپرست دفتر تشکیلات و بهبود روش‌های وزارت کشور مشغول به کار بود و بعد از مدتی با پیشنهاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور و حکم عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور به عنوان یکی از مدیران کل این وزارتخانه منصوب شد.

[چه کسی پیام خاتمی در همایش اصلاح‌طلبان را خواند؟]

 

وزارت کشور به عنوان وزارتخانه متولی برگزاری انتخابات، طبق قوانین کشور باید بی‌طرف بوده و کارکنان این وزرات‌خانه نباید فعالیت های انتخاباتی به نفع احزاب و گروه های مختلف سیاسی داشته باشند.

 

در حال حاضر با فعالیت افرادی مانند فرامرزیان در ستادهای انتخاباتی اصلاح طلبان،وزارت کشور در معرض اتهام قرار می گیرد و بهتر آن است که مسئولان این وزارت‌خانه تدبیری برای این موضوع بیاندیشند.

 

با فعالیت‌های این افراد منتسب به جریان‌ها در وزارت کشور، این استدلال پررنگ تر می شود که دولت و وزارت‌خانه‌های آن به دنبال روی کار آمدن افرادی خاص در مجلس آینده بوده و در همین راستا برخی از دولتی ها فعالیت های انتخاباتی خود را آغاز کرده اند.

در حالی که وزارت کشور به عنوان یکی از وزارتخانه‌های حساس در زمینه برگزاری انتخابات به شمار می‌آید؛ اصلاح‌طلبان برای مدیریت انتخابات آتی مجلس نگاه ویژه‌ای به این وزارتخانه دارند و همواره طی سناریوی «ترمیم کابینه دولت»  سعی داشته‌اند که با ایجاد تغییر و تحولات اساسی این وزارتخانه را تحت اختیار خود قرار دهند و متعاقب آن جریان انتخابات آتی مجلس را به نفع خود مدیریت کنند.

 

به نظر می‌رسد وزارت کشور بایستی نسبت به عملکرد نیروهای خود در این برهه حساس و زمانی که به برگزاری انتخابات آتی مجلس نزدیک می‌شویم، نظارت بیشتری داشته باشد و نسبت به بروز چنین مسائلی پاسخ مناسبی به افکار عمومی دهد. این افراد نیز بایستی میان شرکت در فعالیت حزبی و جناحی و همچنین اشتغال در دولت و وزارتخانه‌ای که مجری انتخابات است و عملکرد آن می‌تواند در انتخابات اثرگذار باشد، یکی را انتخاب کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار