30. فروردين 1397 - 12:53   |   کد مطلب: 21598
طرز تهیه یک پیراشکی خوشمزه و ساده را در آشپزخانه منزلتان تجربه کنید.

به گزارش شبنم همدان به نقل از برترین ها:

مواد اولیه :

آرد دو لیوان
خمیر مایه نصف قاشق غذاخوری
آب ولرم یک چهارم لیوان
شکر نصف قاشق چایخوری
تخم مرغ تخم مرغ یک عدد
شیر شیر یک سوم لیوان
روغن مایع یک سوم لیوان
نمک یک سوم قاشق چایخوری
سوسیس سوسیس به تعداد کافی
سس گوجه فرنگی به میزان لازم

طرز تهیه :

ابتدا خمیر پیراشکی را تهیه می نماییم. برای این کار، شکر را در آب ولرم حل نموده، سپس خمیر مایه را به آن اضافه می کنیم، پس از هم زدن، روی آن را می پوشانیم و به مدت ده دقیقه در جای نسبتا گرمی قرار می دهیم تا عمل آید ( تقریبا حجم آن دوبرابر می شود). آرد و نمک را مخلوط نموده، سپس تخم مرغ، شیر، روغن و خمیر مایه عمل آمده را به آن می افزاییم. مواد را به خوبی مخلوط نموده و سپس خمیر بدست آمده را به مدت پنج دقیقه ورز می دهیم. روی خمیر را با نایلون می پوشانیم و خمیر را به مدت یک ساعت در جای نسبتا گرمی قرار می دهیم تا خمیر به اصطلاح ور بیاید.
در این حین سوسیس ها را در اندازه های دلخواه برش دهید. ( یا به صورت درسته) در مقدار کمی روغن سرخ نمایید. در آخر سس گوجه فرنگی را به سوسیس ها اضافه نموده از روی حرارت بردارید.
حالا خمیر آماده شده را در اندازه دلخواه ( معمولا کوچک) جدا نموده، روی سطحی صاف، پهن می نماییم و از سوسیس ها درون آن می گذاریم و خمیر را به صورت لوله دور آن می پیچیم. پیراشکی ها را درون سینی فر که آن را کمی چرب نموده اید قرار می دهیم. ( می توانید در مرحله پایانی طرز تهیه پیراشکی سوسیس, روی پیراشکی ها را با زرده تخم مرغ زده شده و کنجد تزیین نمایید). پیراشکی ها را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت حدودا نیم ساعت قرار میدهیم تا کاملا پخته شده روی خمیر ها طلایی گردد.
در مواد درون پیراشکی سوسیس می توانید از پنیر هایی که در مقابل حرارت ذوب می گردند مانند پنیر پیتزا یا پنیرهای دیگر استفاده نمایید. 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار