28. دى 1396 - 16:33   |   کد مطلب: 20437
دبیر کمیسیون گردشگری استان همدان از ساخت بزرگترین شهربازی سرپوشیده استان همدان در شهرستان ملایر خبر داد.
بهزیستی همدان,کودکان بی سرپرست,کودکان بدسرپرست,shabnamha.ir,شبنم همدانafkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : امین ابوالقاسمی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران در ملایر با بیان اینکه استان همدان و شهرستان ملایر از ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه گردشگری برخوردار است اظهار کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند علاوه بر توسعه باعث اشتغالزایی بالایی در این حوزه شود.

وی با اشاره به پیش رو بودن رویداد مهم «همدان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018» افزود: با توجه به ایام محرم و صفر و اینکه این برنامه قرار است همراه با برنامه‌های شاد و مفرحی همراه باشد احتمالا در آبان ماه سال آینده این رویداد بزرگ در شهر همدان رقم خواهد خورد.

دبیر کمیسیون گردشگری استان همدان افزود: استان همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده که میزبان وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی و تعداد زیادی از اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.

وی با بیان اینکه این اجلاس با همکاری شرکت سیاحتی علیصدر،  جامعه هتلداران؛ هتل بین‌المللی باباطاهر و با همکاری سایر دستگاه‌ها برگزار می‌شود، این رویداد مهم را فرصتی برای معرفی بیشتر استان و جذب سرمایه‌گذاران در این حوزه دانست.

 ابوالقاسمی در ادامه به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه از تاریخ 3 تا 6 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در اقدامی ارزشمند و بی‌سابقه یک سالن به متراژ 2 هزار متر مربع برای استان همدان در نظر گرفته شده است، گفت: 250 متر از این فضا در اختیار ملایر قرار گرفته که با عرضه مبلمان، سوغات، مرواربافی و صنایع دستی دیگر در آن حضور خواهد داشت.

رئیس انجمن صنفی مجتمع‌ها و سفره‌خانه‌های استان همدان با بیان اینکه ساعت بازدید این نمایشگاه ساعت 10 تا 18 خواهد بود، از هم‌استانی‌ها خواست از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها یک سفره‌خانه سنتی دارای مجوز در ملایر فعال است، گفت: چهار سفره‌خانه دیگر نیز موافقت اولیه را گرفته‌اند که در آینده فعالیت خود را در شهرستان شروع خواهند کرد.

ابوالقاسمی تعداد مجتمع‌های بین راهی در شهرستان ملایر را نیز چهار مجتمع دانست و افزود: دو مجتمع دیگر نیز در آینده نزدیک در محور اراک به مجتمع‌های شهرستان ملایر اضافه خواهد شد.

وی از ساخت رستوران و آکواریوم در مجتمع الماس ملایر خبر داد و گفت: قرار است این طرح با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان طی ماه‌های سال آینده ساخته می‌شود.

دبیر کمیسیون گردشگری استان همدان با بیان اینکه این طرح با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته می‌شود  تصریح کرد: کلنگ احداث این طرح همزمان با دهه فجر در زمینی به مساحت یک‌هزار و 500 متر مربع  به زمین زده می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح زیبای گردشگری با بهترین امکانات و استانداردهای روز دنیا طراحی شده است، گفت: این پروژه گردشگری دارای رستوران، آکواریوم با انواع ماهی‌های تزئینی ، نمای شب و سایر امکانات خواهد بود.

رئیس انجمن صنفی مجتمع‌ها و سفره‌خانه‌های استان همدان در ادامه از ساخت بزرگترین شهربازی سرپوشیده استان همدان در مجتمع الماس ملایر خبر داد و افزود: این شهربازی نیز در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع  با امکانات به‌روز در فضایی مفرح و دلنشین ساخته می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: این شهربازی دارای کافی‌شاپ مجلل، مجموعه فودکورت و باشگاه بیلیارد یا بولینگ خواهد بود که بعد از ساخت، همشهریان و مسافران می‌توانند اوقات مفرحی را در کنار خانواده خود داشته باشند.

ابوالقاسمی با بیان اینکه برای اجرای این طرح نیز 6 میلیارد تومان هزینه پیش‌بینی شده است گفت: کلنگ احداث این شهربازی همزمان با دهه فجر زمین می‌خورد و در صورت همکاری مسئولان و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم حدود 6 تا 8 ماه آینده به بهره‌‌برداری خواهد رسید.

  وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری خدمات آنی را به همراه دارد گفت: سرمایه گذاری در این بخش مطمئنا با سود همراه است که به مرور و با توسعه آن می‌توان مزایای سرمایه‌گذاری در این بخش را شاهد بود.

رئیس انجمن صنفی مجتمع‌ها و سفره‌خانه‌های استان همدان با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید در توسعه گردشگری تلاش بیشتری داشته و مطالبه‌گر باشند؛ تصریح کرد: باید تلاش شود سرمایه‌‌گذاران به این سمت سوق داده شوند و دستگاه‌های دولتی نیز حمایت‌ها و همکاری لازم را در صدور مجوزها و ارائه سایر خدمات با سرمایه‌گذاران داشته باشند.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری، ایجاد فضاهای مفرح و امکانات بیشتر در حوزه گردشگری ملایر می‌‎تواند به اقامت بیشتر مسافران و توسعه و اشتغالزایی این شهرستان کمک بسزایی کند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار