14. دى 1396 - 1:06   |   کد مطلب: 20216
معاون پرورشی مدارس همدان اظهار داشت: جریانات اخیر با پایان یافتن صبر آحاد جامعه از فساد ,دروغ ,اختلاس ها و گرانی آغاز شد. پیش زمینه عدم آگاهی و بیکاری جوانان موجب شد دست های پشت پرده بیگانگان از فرصت ایجاد شده برای ایجاد ناامنی استفاده نمایند و دراین‌ میان بی بی سی و غربیها و اسراییل و عربستان و منافقین و گروههای معاند هم سعی کردند تا همه چیز را به نفع خود تغییر دهند .

به گزارش شبنم همدان
در  چند روز اخیر عده ای با هدایت افکار بیگانه کشور را به صحنه نا امنی و مخاطره  کشاندند .
در خصوص اغتشاشات اخیر گفتگویی با مجید سرکانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و حدیث و معاون پرورشی مدارس شهر همدان انجام دادیم.
معاون پرورش مدارس شهرستان همدان اظهار داشت :از دیر باز در تمام جوامع مترقی و رو به پیشرفت و در حال گذر از تمدن تا رسیدن به تمدن والاتر انسان ها در گروه های متعدد در حال زیست هستند که برای دستیابی به موقعیت خود باید از شرایط و موقعیت های زندگی گذر کرده تا به بالاترین حد زندگی اجتماعی خویش نائل آیند. اما سخن اینجا است که این گذر و به اوج رسیدن با پرداخت چه  بهایی صورت خواهد گرفت ؟ آیا این بها به قیمت نابود کردن تمدن چند هزار ساله است ؟ آیا بهای ان زیر پا نهادن اعتقادات خود و جامعه است ؟ آیا با زیر پا نهادن ارزشهای اجتماعی و قتل انسانهای بی گناه می توان به ان دست یافت ؟ 

وی افزود : حقیقت آن است که هر جامعه ای در حال دگرگونی و تغییر است بالاخص جامعه ای که جوان است و تعداد جوانان ان زیاد است .جامعه جوان یک جامعه هیجانی است و باید مسئولین در چنین جامعه ای مراقب عملکرد  و سیاست های خویش باشند .

سرکانی اشاره داشت :مقام معظم رهبری (حفظه الله )در دیدار با جوانان همواره جوانب امر را در نظر می گیرند به جوانان اجازه سخن گفتن و انتقاد می دهند .از نظر بنده رفتار خط و مشی مقام معظم رهبری (ظله تعالی ) باید سرلوحه عملکرد مسئولین در مقام عمل قرار گیرد .

سرکانی تصریح داشت :با عبور از هر دوره ای جامعه باید تغییر و تحول را تجربه نماید ,مسئولین باید خود را با تغییرات هماهنگ نمایند .مشکل عمده جوامعی که هر از گاهی چنین اغتشاشات و نا آرامیهایی را تجربه می کنند فاصله بیش از حد سنی مسئولین از جامعه جوان است. اگر این فاصله فکری همراه با  فاصله طبقاتی باشد فاجعه آمیزتر خواهد بود. از نظر بنده قبل از انکه به دست هایی همچون عربستان ,اسراییل ,آمریکا,منافقین و.....  که قطعا در ایجاد اغتشاشات  دست داشته اند توجه نماییم باید به مشکلات داخلی مسائل درون کشور نیز نگاهی داشته باشیم .جریانات اخیر با پایان یافتن صبر آحاد جامعه از فساد ,دروغ ,اختلاس ها ,گرانی آغاز شد. پیش زمینه عدم آگاهی و بیکاری جوانان موجب شد دست های پشت پرده بیگانگان از فرصت ایجاد شده برای ایجاد ناامنی استفاده نمایند .

سرکانی یادآور شد :جامعه هیجانی جوان را باید با صداقت حرکت داد . اخیرا این صداقت از بین رفته است .متاسفانه همان گونه که در اخبار و اطلاعیه ها شنیده شده است اکثر دستگیر شدگان جوانان و نوجوانان بین 19 تا 26 سال بوده اند به معنی نسلی که جویای کار و هیجان است .

سرکانی خاطر نشان کرد :در این میان از همه بدتر کتمان نمودن و عدم‌پوشش خبری است 
چنانچه صداو سیما کمی سیاستهای خود را تغییر دهد و بجای مخفی نمودن گزارشها؛ روشنگری نماید .مردم از طریق امواج بیگانه اخبار و گزارش های روز را دنبال نخواهند کرد .
وی ادامه داد :دراین‌ میان بی بی سی و غربیها و اسراییل و عربستان و منافقین و گروههای معاند هم سعی کردند تا همه چیز رابه نفع  خود تغییر دهند .
این امواج و این افراد کفهای روی آب هستند که حبابهای بزرگ دارند اما توخالی و نابود شدنی هستند .
لذا ولایتمداری تنها اصلی است که باید درجامعه حاکم باشد ومسوولین ما بطور عملی به جوانان و نو جوانان ما بیاموزند 
انتهای پیام/
 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار