15. آبان 1396 - 16:02   |   کد مطلب: 19338
رئیس اداره ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش همدان:
اجرای «طرح توانمند سازی دانش‌آموزان همدانی» برای مسابقات قرآنی
رئیس اداره ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش همدان از اجرای «طرح توانمند سازی دانش‌آموزان همدانی» برای مسابقات قرآنی خبر داد.
دانش آموزان همدانی,مسابقات قرآنی,توانمندسازی دانش آموزان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس :‌ عباس تجری با بیان اینکه امسال برنامه ویژه‌ای برای توانمندسازی دانش‌آموزان برای حضور در مسابقات قرآنی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در این طرح 100 هزار دانش‌آموز استعدادیابی می‌شوند.

وی با بیان اینکه این دانش‌آموزان در مهر ماه امسال استعدادیابی شدند افزود: در آبان‌ ماه دوره‌های آموزشی برای آنها برگزار شد و دانش‌آموزان در  آذر ماه برای برگزاری مسابقات ملی آماده می‌شوند.

رئیس اداره ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش همدان با تأکید بر اینکه به نظر می‌رسد از نظر فعالیت‌های قرآنی امسال از سال گذشته جلوتر هستیم، گفت: در سال گذشته در کسب رتبه‌های قرآنی نسبت به سال‌های قبل افت رتبه داشتیم که امسال تلاش می‌شود تا جایگاه استان را بهتر کنیم.

وی با بیان اینکه امید است که با برنامه‌ریزی‌هایی که در معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان صورت گرفته بتوانیم 250 هزار دانش‌آموز استان را با مفاهیم اهل‌بیت و قرآن آشنا سازیم، تصریح کرد: قطعاً بعد از محیط خانواده، مدرسه بهترین مکان برای انتقال مفاهیم دینی و ارزشی به دانش‌آموزان است.

تجری با بیان اینکه گرایش ذاتی مردم کشورمان به قرآن به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان خود موید این نکته است که مسؤولان فرهنگی کشورمان باید در ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه نقش مهمی را ایفا کنند، خاطرنشان کرد: البته یکی از تأثیرگذارترین این راه‌ها، برگزاری مسابقات قرآنی است و بهترین دوران برای این مهم دوران نوجوانی و جوانی خصوصا در مدارس است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار