23. آذر 1396 - 11:44   |   کد مطلب: 19888
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:
دانش آموزان همدانی عنوان پژوهشگر برتر را کسب کردند
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: دو نفر از دانش‌آموزان استان همدان موفق به کسب عنوان پژوهشگر برگزیده کشور شدند.
پژوهشگر برتر,دانش آموزان همدانی,اختراعshabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : مصطفی خزاعی با بیان اینکه امیرعرشیا فریادرس و محمدامین زارعی از دانش‌آموزان خلاق و مبتکر استان عنوان پژوهشگر برگزیده کشور را کسب کردند، اظهار کرد: محمدامین زارعی، دانش‌آموز متوسطه اول از دبیرستان شاهد احمدی‌روشن ناحیه 2 همدان با اختراع  «جرقه‌شکن» موفق به کسب عنوان پژوهشگر برتر کشور شد.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز دانایی یکی از شاخص‌های اصلی پیشرفت هر جامعه محسوب می‌شود، تصریح کرد: سنجش سطح دانایی به میزان تولید و مصرف اطلاعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه دانسته‌های ما یا از طریق مطالعه منابع اطلاعاتی موجود حاصل و یا براساس پژوهش‌هایی است که خود انجام می‌دهیم، یادآور شد: اگر این دانسته‌ها بر اساس نتایج پژوهش‌های قبلی باشد در واقع به مصرف اطلاعات پرداخته‌ایم و اگر مبتنی بر مشاهدات و تحلیل‌های جاری باشد تلاش ما به تولید اطلاعات منجر شده است.

وی با بیان اینکه پژوهش در هر موضوع، به هر شکلی و در هر سطحی که انجام شود تلاشی منسجم و نظام‌مند در راستای توسعه دانش موجود درباره موضوعاتی است که با آنها سر و کار داریم، خاطرنشان کرد: در مجموع پژوهش راهی برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار