6. مهر 1396 - 13:10   |   کد مطلب: 18782
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور عنوان کرد:
حماسه آفرینی زنان یکی از رموز مهم پیروزی در دفاع مقدس
مینو اصلانی در اشاره به تاثیر حضور زنان در دوران هشت ساله دفاع مقدس تصریح کرد: حماسه آفرینی زنان یکی از مهمترین رموز پیروزی در دفاع مقدس است زیرا اگر صبر، مقاومت، ایثار و فداکاری زنان نبود، دفاع مقدس با این استحکام پیش نمی رفت.
زنان و دفاع مقدس,فداکاری زنان,دوران دفاع مقدس,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از «بسیج زنان کشور» : مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور، مینو اصلانی همزمان با روز«رزمندگان، پیشکسوتان و زنان اسوه های صبر و مقاومت» ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: افتخارآفرینی های این هفته که به حق مرهون حضور همه آحاد مردم از زن و مرد و کوچک و بزرگ بود، نشان از یک همبستگی و هماهنگی و همدلی بین همه مردم داشت و توانست این افتخار بزرگ را بیافریند و کشور از توطئه های بیشمار دشمن مصون بدارد.

وی ادامه داد: طبیعی است که وقتی از زوایای مختلف به دفاع مقدس نگاه می کنیم حضور زنان را به صورت حضوری جدی، موثر و فعال می بینیم که از ابعاد مختلف قابل طرح و بررسی است که مهمترین رکن این حضور، پشتیبانی همه جانبه از دفاع مقدس است که به وسیله نثار مال و جان خودشان و عزیزانشان اتفاق افتاد.

اصلانی ادامه داد: این زنان صبور به این فداکاری ها به عنوان یک تکلیف الهی می نگریستند و عزیزانشان را که راهی جبهه ها می کردند، نه از سر لطف که از سر تکلیف این کارها را انجام می دادند و از انجام هیچ کاری که در توانشان و حتی گاهی فراتر از توانشان بود، دریغ نمی کردند.

وی تاکید کرد: به طور ذاتی عاطفه مادر به فرزند خود، قابل وصف نیست و حتی حاضر نیست که خاری به پای فرزندش برود اما وقتی موضوع تکلیف و رسالت الهی در جنگ تحمیلی پیش آمد، زنان تکلیف مدار نه تنها یک فرزند بلکه همه فرزندانشان را فدا کردند تا آرمان های بلند امام راحل(ره) که نشات گرفته از اسلام است، باقی بماند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: این که زنان توانستند حماسه ها را بیافرینند یکی از مهمترین ویژگی های دفاع مقدس است زیرا اگر صبر، مقاومت، ایثار و فداکاری زنان نبود، دفاع مقدس با این استحکام پیش نمی رفت.

 

مبارزه ی مردانه و فداکاری زنانه دو بال دفاع مقدس

وی افزود: رزمندگان از پشت جبهه خیالشان راحت بود و می دانستند که خانواده پشتیبان آنان است و این آرامش خاطر که ناشی از مقاومت و ایستادگی زنان در پشت جبهه بود در واقع دوبالی بود که پرواز را به کشور ما هدیه داد، بال مبارزه و مقاومت و شهادت در جبهه  و بال دیگر پشتیبانی، صبوری، ایثار و فداکاری زنان در پشت جبهه؛ واقعا اگر امروز شاهد این همه آرامش و امنیت در کشور هستیم، مرهون این حرکت زنان و مردان ایثارگر و مقاوم کشورمان است.

اصلانی در خصوص نقش دیگر زنان گفت: در دوران دفاع مقدس علاوه بر نقش بی بدیل زنان در پشتیبانی مادی و معنوی از جنگ، ما زنان مبارز و رزمنده ای را داشتیم که سال ها در خط مقدم جبهه ایستادگی و مقاومت کردند و نهایتا به شهادت رسیدند از جمله شهید مریم فرهانیان که چهار سال در خط مقدم آبادان حضور موثری را داشت و با ترکش خمپاره دشمن به شهادت رسید و یا شهید نسرین افضل که از شهر و دیار خود به سمت شمال غرب کشور هجرت می کند و پاتک گروه های ضد انقلاب به شهادت می رسد.

وی ادامه داد: شهید فهیمه سیاری طلبه ای که درس معرفت و عرفان را در جبهه ها می آموزد و با هجرت به سمت جبهه ها به شهادت می رسد و در مجموع هفت هزار زن شهید در کشور داریم که هر کدام یک اسطوره هستند و می توانند الگو و اسوه تمام عیاری برای حرکت های متعالی و مترقی دختران در جامعه امروز باشند.

اصلانی تصریح کرد: زمانی که به زندگی شهید نسرین افضل دقت می کنیم، دختر جوانی که بسیار فعال، پویا با نشاط دارای مدارک زیادی در حوزه های مربی گری قرآن، سواد آموزی و همچنین شنا، آمادگی جسمانی را در کنار جهادگری داشت و این نشان می دهد که شهدای زن در هر حوزه ای که نیاز جامعه باشد، حضور داشتند، تلاش کردند و توانستند حماسه هایی بیافرینند که دنیا را به تحیر واداشت.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور تاکید کرد: 7 هزار زن شهیدی که نه تنها در زمان حیات در مسیر پشتیبانی از جبهه ها قدم برداشتند، بلکه جان خود را هم فدا کردند و به فرموده مقام معظم رهبری لشگری از فرشتگانند که عفیفانه در جبهه ها در صحنه حضور داشتند و نشان دادند که می تتوان، زن بود، عفیف، محجبه و فعال بود و در متن و مرکز بود و پاسدار حریم خانواده بود و در عین حال در این مسیر به شهادت هم رسید.

وی افزود: این زنان الگوی سوم، «زن نه شرقی نه غربی» هستند که جریان فکری عمیقی را تحت عنوان الگوی سوم زن در دنیا رقم زدند که نه مانند زنان شرقی بی تاثیر در تاریخ باشند و نه مانند زنان غربی، صرفا ابزار و کالا باشند، این الگو در واقع حلقه گمشده زنان آزاداندیش است که خسته از بی هویتی و بی بند و باری اند.

 

راه شهدا همجنان ادامه دارد

اصلانی حرکت انقلابی زنان را منحصر به دوران دفاع مقدس ندانسته و گفت: البته دفاع مقدس در دفاع مقدس باقی نماند و زنان همچنان پای دفاع مقدس ایستاده اند و امروز که اقتضاء می کرد بار دیگر برای امنیت کشور و برای آرمان ها فرزندانشان را برای دفاع از حریم اهل بیت(س) اعزام کنند باز هم شاهدیم که این خط ادامه پیدا کرد.

وی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به حضور زنان در عرصه اقتصاد و فرهنگ نیز گفت: در جنگ عمیق اقتصادی و فرهنگی هم شاهدیم که زنان به ندای ولی امر مسلمین پاسخ دادند و وارد عمل شدند و در عرصه ی اقتصاد مقاومتی حضور جدی و فعال دارند، همچنین در مقابل نفوذ فرهنگی دشمن برنامه ریزی می کنند، در صحنه هستند، دغدغه مندند و با فرمان ولی که آتش به اختیار بودن را به آن ها می آموزد، برای تربیت نسل انقلابی و برای فرهنگ دفاع مقدس و همینطور در ارتباط با مقابله با نفوذ دشمن تمام قد ایستاده اند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور آینده را به نفع جهان اسلام ارزیابی کرده و گفت: قطعا پیام انقلاب اسلامی که پیام رهایی و مبتنی بر فطرت الهی است توسط همه مردان و زنان منتقل خواهد شد، همانطورکه امروز آثار آن را در تمام دنیا شاهدیم، می بینیم که چگونه مردم دنیا خسته از این همه بی بند و باری، اباهه گری، ظلم و فساد استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی به تاسی از انقلاب اسلامی قیام می کنند.

وی ادامه داد: سرکوب مردم در سراسر دنیا، سرکوب مردم مظلوم میانمار، به شهادت رساندن مردم یمن، فلسطین، لبنان، عراق و سوریه ناشی از عصبانیت دشمن از انتقال پیام انقلاب اسلامی است، ناشی از سرخوردگی و سرگشتگی دشمن از اینهمه ایثار و مقاومت است.

اصلانی در پایان تاکید کرد: ان شالله با ایستادگی و مقاومت همه مردم مسلمان، اسلام به پیروزی خواهد رسید و پیروزی بر استکبار جهانی زیاد دور نیست و رژیم صهیونیستی که یک تار عنکبوتی بیش نیست به زودی از صحنه روزگار محو خواهد شد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار