5. مهر 1396 - 12:28   |   کد مطلب: 18763
مسؤول بسیج زنان سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان:
نقش موثر بانوان همدان در پشتيباني جنگ تحميلي
مسؤول بسیج زنان سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان با بیان اینکه روحیه شهادت‌طلبي و جهادي زنان در دوران دفاع مقدس بالا بود، گفت: اگر این همراهی، همدلی و دلگرمي زنان در دوران دفاع مقدس نبود احتمال پیشبرد پیروزی و استقامت کمی ضعیف می‌شد.
زنان همدانی,دفاع مقدس,جنگ تحمیلی,بسیج زنان همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس از همدان : فاطمه ستاری‌نویدبا بیان اینکه زنان در جریان جنگ تحمیلی نقش برجسته‌ای در دفاع از کشور داشتند، اظهار کرد: بانوان در دوران دفاع مقدس در پشت جبهه، خط مقدم و حتی شرکت مستقیم در عملیات‌ها حضور داشتند.

وی امدادرسانی، پرستاری، خبرنگاری و عکاسی را از جمله فعالیت‌‌های بانوان در دوران دفاع مقدس دانست و با اشاره به اسارت و شهادت برخی از بانوان فعال در دوران دفاع مقدس گفت: با توجه به فعالیت‌های بانوان در جنگ تحمیلی اسارت و شهادت جزء جدایی‌ناپذیر بانوان فعال در جبهه‌ها بود.

*بانوان نقش برجسته‌ای در حفظ و نشر آثار دفاع مقدس دارند

مسؤول بسیج زنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: بعد از اتمام دوران دفاع مقدس بانوان نقش برجسته‌ای در حفظ و نشر آثار دفاع مقدس داشته و دارند؛ که از آن جمله گردآوری خاطرات از شهدا و خانواده شهدا و رزمندگان است.

وی با تأکید بر اینکه بانوان ایرانی روحیه شجاعت، استقامت، ایثار، فداکاری، صبر و اخلاص را در عمل نشان دادند،  افزود: روحیه شهادت‌طلبی بانوان ایرانی موجب فعالیت‌های آنها در دوران دفاع مقدس شد و اکنون نیز بانوان انقلابی با همین ویژگی‌های شاخص فعالیت‌ دارند.

ستاری‌نوید با بیان اینکه بدرقه همسران، فرزندان، پدران و برادران توسط زنان ایرانی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل نشان از روحیه بالای آنها داشت، تصریح کرد: اگر این همراهی، همدلی و دلگرمی زنان در دوران دفاع مقدس نبود احتمال پیشبرد پیروزی و استقامت کمی ضعیف می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه بانوان استان همدان همپای سایر بانوان کشور در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند، تأکید کرد: در دوران دفاع مقدس و در نبرد مستقیم  دو بانوی فعال از استان به عنوان پرستار در مناطق جنگی حضور داشتند.

مسؤول بسیج زنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تأکید بر اینکه بانوان در استان در پشتیبانی جنگ نقش برجسته‌ای داشتند، خاطرنشان کرد: بالغ بر یکصد نفر از بانوان استان در دوران دفاع مقدس، فعالیت‌هایی همچون خیاطی، بافتنی، پخت نان و کمک‌هایی از این دست برای کمک به رزمندگان داشتند.

*یک بانوی پرستار همدانی در خط مقدم شهید شد

وی با اشاره به شجاعت و شهامت بانوان همدانی در دوران دفاع مقدس، یادآور شد: بانوان همدان در امدادرسانی و پرستاری به صورت مستقیم در جبهه‌ها حضور داشتند؛ یکی از بانوان پرستار همدانی در جبهه به شهادت رسید و شهیده صیف نیز از بانوان شهید ترور استان است.

ستاری‌نوید ازدواج بانوان ایرانی با جانبازان دوران دفاع مقدس را از دیگر نمودهای ایثار، از خودگذشتگی و صبر آنها برشمرد و تأکید کرد: همسران جانبازان و شهدای دوران دفاع مقدس از جمله بانوانی هستند که ساده‌زیستی، قناعت، دشمن‌شناسی و ولایت‌مداری را سرلوحه زندگی خود قرار داده‌اند.

وی به فرموده رهبر کبیر انقلاب مبنی بر «از دامن زن مرد به معراج می‌رود» اشاره کرد و یادآور شد: وجود زنان همراه و همدل،  مردان تاریخ‌ساز را در تاریخ ماندگار کرد.

ستاری‌نوید خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در مطلبی دیگر در خصوص زنان فرمود «اگر زنان شجاع و انسان‌ساز از ملت‌ها گرفته شود، ملت‌ها به شکست و انحطاط کشیده می‌شوند»؛ اگر این مهم را زنان و مادرانی که نقش همسری و مادری دارند آویزه گوش خود کنند بسیار موثر خواهد بود.

* نقش منحصر به فرد زنان در ناکام گذاشتن دشمنان

وی با اشاره به هدف غربی‌ها برای فروپاشی بنیان خانواده دور کردن زنان و دختران از اهداف انقلابی و دین است، گفت: رابرتمرداک راهکار فروپاشی بنیان خانواده در ایران را جنگ نرم و تهی کردن اعتقادات زنان دانسته است که باید با نسبت به این موضوع حساس بود. 

مسؤول بسیج زنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار کرد: دشمنان اسلام و انقلاب در اتاق‌های فکر راهکارهای پیشبرد جنگ نرم در ایران را بررسی می‌کنند که یکی از آنها بی‌حجاب کردن زنان و دور کردن آنها از عفت و حیا است.

وی با تأکید بر نقش بانوان در ناکام گذاشتن دشمنان در پیشبرد اهداف شوم آنها، افزود: زنان و دختران ایرانی باید با حفظ حجاب، هوشیاری و آگاهی دشمنان را در دستیابی به اهداف شومشان ناکام بگذارند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار