23. مهر 1396 - 8:24   |   کد مطلب: 19010
کارشناس سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان:
"سرطان سینه" شایع ترین سرطان در بین زنان همدانی
کارشناس سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در بین زنان همدان است، گفت: سالانه 180 مورد جدید ابتلا به این بیماری در همدان گزارش می‌شود.
سرطان سینه,زنان همدانی,هورمون درمانی,یائسگی زودرس,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

"سرطان سینه" شایع ترین سرطان در بین زنان همدانی

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : شراره نیک‌سیر با اشاره به افزایش بیماری‌های غیر واگیر نظیر سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون و ...اظهار کرد: راهکارهای پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان در معاونت بهداشتی همدان به افراد آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه 40 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری بوده و با درمان به موقع امکان جلوگیری از پیشرفت بیماری وجود دارد، گفت: سرطان سینه شایع‌ترین سرطان میان زنان جهان شناخته شده است.

کارشناس سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه در استان همدان نیز کانسربرست یا همان سرطان سینه شایع‌ترین سرطان گزارش شده است، بیان کرد: سالانه در استان تقریبا 180 مورد جدید ابتلا به سرطان برست گزارش می‌شود.

وی بیشتر مبتلایان به این بیماری را گروه سنی 40 تا 50 سال عنوان کرد و گفت: متاسفانه میزان بروز این بیماری در زنان رو به افزایش است.

نیک‌سیر با اشاره به اینکه سرطان سینه مختص زنان نیست اما در زنان شایع‌ترین بیماری و صدبرابر مردان است، افزود: هنگامی که مردان دچار بیماری می‌شوند احتمال ابتلای افراد خانواده به این بیماری بسیار بالا است.

وی تشخیص به موقع بیماری سرطان سینه را در درمان به موقع این بیماری مهم دانست و گفت: مهمترین درمان سرطان سینه جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی و هورمون درمانی است.

کارشناس سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان به عوامل بیماری سرطان سینه اشاره کرد و افزود:‌ سبک زندگی نادرست نظیر مصرف غذاهای پرچرب و روغن‌های حیوانی، مصرف کم سبزیجات، استعمال دخانیات و کم تحرکی مهمترین عوامل بیماری سرطان سینه می‌توان نام برد.

وی با اشاره به اینکه بالارفتن سن، عادت ماهانه زودهنگام یعنی قبل از 12 سالگی و نیز یائسگی زودرس یعنی قبل از 55 سالگی در زنان از عوامل غیر قابل تغییر بیماری کانسربرست است، تاکید کرد: در زنانی که بعد از 30 سالگی اولین فرزند خود را می‌آورند امکان بروز سرطان سینه وجود دارد.

نیک‌سیر با اشاره به اینکه اگر دوران شیردهی به صورت مداوم یعنی 1.5 تا 2 سال باشد احتمال کاهش ابتلا به سرطان برست است، افزود: معاینه سینه‌ها و زیربغل توسط خود فرد که باید از 20 سالگی آغاز شده و به صورت ماهانه انجام شود در تشخیص به موقع این بیماری مهم است.

وی به برنامه غربالگری بیماری کانسربرست اشاره کرد و افزود: در برنامه ششم توسعه از 30 سالگی تا 40 سالگی زنان باید هر دو سال یکبار به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و معاینه زیر بغل انجام دهند که از 40 سالگی به بعد باید معاینات سالانه انجام شود.

انتهای پیام/ص

سرطان سینه سرطان سینه سرطان سینه سرطان سینه سرطان سینه سرطان سینه سرطان سینه سرطان سینه سرطان سینه سرطان سینه سرطان سینه سرطان سینه سرطان سینه سرطان سینه سرطان سینه زنان همدانی زنان همدانی زنان همدانی زنان همدانی زنان همدانیزنان همدانی زنان همدانی زنان همدانی

دیدگاه شما

آخرین اخبار