1. شهريور 1396 - 12:22   |   کد مطلب: 18243
هم‌زمان با یکم شهریور ماه، زادروز بوعلی سینا و روز همدان، مردم همدان به همراه مسؤولان این شهر با مقام شامخ شیخ‌الرئیس حجت‌الحق شرف الملك ابوعلی سینا ادای احترام کردند.
روز همدان,زادروز بوعلی سینا,آرامگاه بوعلی سینا,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

ادای احترام همدان به مقام شیخ‌الرئیس حجت‌الحق بوعلی سینا

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس از همدان : هم‌زمان با یکم شهریور ماه زادروز شیخ الرئیس بوعلی‌سینا مصادف با روز همدان، مراسم ادای احترام به حکیم هزاره‌ها در آرامگاهش برگزار شد.

این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار همدان، دکتر نجفقلی حبیبی مصحح کتاب قانون بوعلی‌سینا و جمعی از مسؤولان همدان برگزار شد، با قرائت قرآن و اجرای مارش نظامی در محوطه آرامگاه بوعلی سینا آغاز شد.

سپس تعدادی از دانشجویان رشته پزشکی به منظور  پایان دوره تحصیلی خود در جوار طبیب قرون ابوعلی‌سینا سوگندنامه پزشکی خود را قرائت کردند.

در ادامه جمعی از مسؤولان بر سر مزار این دانشمند، طبیب و حکیم فرزانه حاضر شده و ضمن اهدای تاج و شاخه‌های گل قرائت فاتحه داشتند.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان و رئیس بنیاد علمی فرهنگی بوعلی‌سینا در حاشیه ادای احترام به مقام بوعلی‌سینا ضمن امیدواری مبنی بر پیروی از منویات این مرد بزرگ اظهار کرد: امیدواریم کشور ایران اسلامی در علوم طب، حکمت و فلسفه پیشرفت کند و پایلوت همه علوم باشد.

انتهای پیام/ص

زادروز بوعلی سینا زادروز بوعلی سینا زادروز بوعلی سینا زادروز بوعلی سینا زادروز بوعلی سینا زادروز بوعلی سینا زادروز بوعلی سینا زادروز بوعلی سینا زادروز بوعلی سینا زادروز بوعلی سینا روز همدان روز همدان روز همدان روز همدان روز همدان روز همدان روز همدان روز همدان

دیدگاه شما

آخرین اخبار