15. ارديبهشت 1396 - 16:15   |   کد مطلب: 16584
معاون فرهنگی مدیرکل ارشاد همدان با بیان اینکه سال ۹۶ در همدان به نام شاعر دوبیتی‌ها باباطاهر نامگذاری شده است گفت: «روز همدان و باباطاهر» در سی‎اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.
روز همدان,روز باباطاهر,نمایشگاه کتاب,نمایشگاه بین المللی کتاب,پایتخت تاریخ و تمدن,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : مجید فروتن اظهار داشت: مراسم «روز همدان و باباطاهر» در سی‎اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  16 اردیبهشت ماه از ساعت 14 تا 16 برگزار می‌شود.

فروتن هدف از اجرای این برنامه را معرفی فرهنهگ و ادب همدان دانست و بیان کرد: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران لقب گرفته و مشاهیر، مفاخر و علمای زیادی را در خود جای داده است.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد همدان عنوان کرد: سخنرانی و قرائت مقاله درمورد باباطاهر، دوبیتی‌خوانی، نی‌نوازی و سخنرانی مقامات استانی و کشوری از برنامه‌های این مراسم در نمایشگاه کتاب است.

وی با بیان اینکه ناشران همدانی نیز در این نمایشگاه حضور می‌یابند گفت: 20 ناشر از همدان به صورت مشترک یا انفرادی غرفه داشته و آثار منتشر شده همدان را به نمایش می‌گذارند.

فروتن از رونمایی کتاب «فرهنگ همدان» در این نمایشگاه خبر داد و افزود: همچنین نمایشگاه عکس مفاخر و جاذبه‌های استان نیز در این مکان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ترویج مطالعه و کتابخوانی در همدان نیازمند فرهنگ‌سازی است اظهار داشت: باید با تبلیغ مناسب در این حوزه تعداد بیشتری از شهروندان را به کتاب و کتابخوانی جذب کرد.

به گزارش تسنیم، سی‎اُمین نمایشگاه کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از تاریخ ١٣ تا ٢٣ اردیبهشت ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص

 
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار