3. مرداد 1396 - 16:11   |   کد مطلب: 17809
رئیس بسیج جامعه زنان با اعلام برنامه‌های روز «دختر» از برگزاری جشن‌های ویژه برای دختران موفق و محجبه خبر داد و گفت:‌ باید با تبیین جایگاه حضرت معصومه(س)، ابعاد مختلف شخصیتی ایشان علم، عفاف، ولایت‌پذیری، موقعیت‌شناسی و هجرت مورد توجه قرار گیرد.
روز دختر,حضرت معصومه (س),مینو اصلانی,برنامه های دخترانه,دختران موفق و محجبه,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از طنین یاس نوشت : مینواصلانی رئیس بسیج جامعه زنان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، در خصوص برنامه‌های هفته کرامت و روز دختر گفت: سلسله برنامه‌های «دخترانه» در سراسر کشور در دهه کرامت اجرا خواهد شد. 

وی ادامه داد: «دخترانه به آموزش مهارت‌های زندگی خواهد پرداخت که 110 حلقه صالحین در کشور متولی برگزاری آن خواهند بود. 

اصلانی اظهار داشت: نوجوانان و جوانان با حضور در این حلقه‌ها با سبک زندگی حضرت معصومه(س) آشنا می‌شوند. 

وی از برگزاری جشن‌های ویژه برای دختران موفق و محجبه خبر داد و گفت:‌ تبیین جایگاه حضرت معصومه(س) در ابعاد مختلف علم، عفاف، ولایت‌پذیری، موقعیت‌شناسی و هجرت در دهه کرامت و به خصوص روز دختر پرداخته می‌شود. 

وی ادامه داد: موضوع هجرت حضرت معصومه(س) از دو جنبه حائز اهمیت است، چرا که هجرت ایشان دارای جنبه عاطفی و ولایتمداری است. 

رئیس بسیج جامعه زنان در خصوص جنبه عاطفی هجرت حضرت معصومه(س) به رابطه عاطفی میان خواهر و برادر پرداخت و تصریح کرد: رابطه عاطفی میان خواهر و برادر یکی از نیازهای جامعه امروز ماست که متأسفانه به دلیل کاهش جمعیت، دچار مخاطراتی شده است که قطعاً باید با آموزش‌های مهارت‌های بیشتری در این زمینه، این ارتباط صمیمی را تقویت کنیم. 

وی در خصوص بعد هجرت در ایشان برای رسیدن و زیارت ولی امر (حضرت امام رضا(ع)، مسئله تبعیت از ولایت و خطر کردن و ریسک برای دیدن ولی امر را عنوان کرد و گفت: حضرت معصومه(س) به عنوان یک دختر جوان برای دیدن ولی امرشان ریسک کردند، ما هم باید به جوانانمان آموزش دهیم که خطرپذیری برای رسیدن به ولی امر موضوع بسیار مهمی است. 

به گفته وی، برای رسیدن به منویات ولی امر، پایداری و استقامت در مسیر حق باید خطر و تلاش کرد، هر چند در این مسیر، جان و مال مورد تعرض قرار گیرد و درنهایت به درجه شهادت نائل شویم. 

اصلانی ادامه داد: حضرت معصومه(س) با هجرت خودشان به ما آموختند که در مسیر حق ایستادگی کنیم تا گوهر وجودی‌مان متبلور شود، چرا که زندگی انسان علاوه بر ظواهر مادی، دارای آرمان‌های معنوی ارزشمندی نیز هست. 

رئیس بسیج جامعه زنان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص حرکت جوانان به صورت آگاهانه و آتش به اختیار خاطرنشان کرد: خطرپذیری در مسیر از آرمان‌های انقلاب اسلامی است. 

وی افزود: درخشش در زمینه فرهنگ و علم از درس‌های زندگی حضرت معصومه(س)‌ است که ان‌شاءالله این مبانی و مباحث در فرصت‌ پیش رو در 18 هزار پایگاه بسیج و حلقه‌های صالحین مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار