6. خرداد 1396 - 16:07   |   کد مطلب: 16928
مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان مطرح کرد
دعوت از گروه‌های خونی منفی برای اهدای خون در ماه رمضان
مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان با اعلام اینکه این سازمان به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در شیفت شب پذیرای اهداکنندگان خون است، گفت: از افراد با گروه‌های خونی منفی دعوت می‌کنیم تا در ماه رمضان با اهدای خون خود به نیازمندان آن کمک کنند.
سازمان انتقال خون همدان,اهدای خون,گروه‌های خونی منفی,ماه رمضان,همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

دعوت از گروه‌های خونی منفی برای اهدای خون در ماه رمضان   

اهدای خون اهدای خون اهدای خون اهدای خون اهدای خون اهدای خون اهدای خون اهدای خون اهدای خون اهدای خون اهدای خون سازمان انتقال خون همدان سازمان انتقال خون همدان سازمان انتقال خون همدان سازمان انتقال خون همدان سازمان انتقال خون همدان سازمان انتقال خون همدان گروه های خونی منفی گروه های خونی منفی گروه های خونی منفی گروه های خونی منفی گروه های خونی منفی گروه های خونی منفی

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایسنا : دکتر افشین محمدی اظهار کرد: پایگاه انتقال خون مطابق سال‌های گذشته در ساعات بعد از افطار و تا ساعت 24 هر شب پذیرای مراجعه‌کنندگان است.

وی با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون صبح‌ها هم از ساعت 8 تا 2 بعداز ظهر دایر است، اعلام کرد: روزه‌دارانی که شرایط اهدای خون دارند، می‌توانند صبح‌ها نیز به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در ماه رمضان تعداد اهداکنندگان خون نسبت به سایر ایام سال کمتر می‌شود اما این کم شدن به اندازه‌ای نیست که مشکل‌ساز باشد چرا که خوشبختانه اهداکنندگان دائمی در مواقع نیاز به کمک ما می‌آیند.

محمدی از افزایش ذخیره‌سازی خون در ایام ماه رمضان خبر داد و اعلام کرد: از افراد با گروه‌های خونی منفی دعوت می‌کنیم تا در ماه رمضان با اهدای خون خود به نیازمندان آن کمک کنند.

وی از افزایش حضور اهداکنندگان در شب‌های قدر خبر داد و افزود: بخاطر ازدیاد مراجعه‌کنندگان در شب‌های قدر ساعات فعالیت سازمان در شب افزایش می‌یابد.

همواره پذیرای اهدا کنندگان مستمر و باسابقه هستیم

وی با بیان اینکه همواره پذیرای اهداکنندگان مستمر و با سابقه هستیم، اظهار کرد: سال گذشته برنامه‌ای اجرا کردیم که بیشتر پذیرای اهداکنندگان باسابقه و مستمر باشیم چرا که 95 درصد آلودگی در اهداگنندگان باراولی است.

محمدی عنوان کرد: از اهداکنندگانی که برای بار اول مراجعه می‌کنند، نمونه گرفته می‌شود و پس از انجام آزمایش و به شرط سالم بودن پس از سه ماه از آنها دعوت به عمل می‌آید برای اهدای خونشان حضور یابند.

تکنیک‌های جدید در عرصه انتقال خون

وی به تکنیک‌های جدید در زمینه انتقال خون اشاره کرد و گفت: اکنون به جای اینکه یک واحد خون  کامل از اهداکنندگان بگیریم، نیازسنجی کرده و متناسب با نیاز بیماران از اهداکنندگان پلاکت و یا پلاسما دریافت می‌شود.

وی تصریح کرد: در روش فوق که از آن تحت عنوان پلاسمافرزیس و پلاکت فرزیس یاد می‌شود، دستگاه متناسب با نیاز بیمار از اهداکننده پلاکت و پلاسما دریافت می‌کند که به کمک طرح تحول نظام سلامت هزینه آن نیز برای بیماران بسیار ناچیز شده است.

محمدی تصریح کرد: آقایان چهار بار در سال و خانم‌ها سه بار در سال امکان اهدای خون دارند این درحالیست که در روش پلاکت و پلاسما فرزیس افراد می‌توانند 24 بار در سال خون خود را اهدا کنند.

نوصیه به اهداکنندگان روزه‌دار

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان توصیه کرد: روزه‌دارانی که تمایل به اهدای خونشان دارند، باید با توجه به گرمای هوا و روزهای طولانی روزه‌داری از فاصله افطار تا سحر مایعات زیادی بنوشند و میوه‌های پرآبی مانند هندوانه مصرف کنند همچنین افراد اهداکننده از استعمال سیگار پس از اهدای خون پرهیز کنند چرا که موجب سرگیجه و ضعف در آن‌ها می‌شود.

وی به فواید معنوی و جسمی اهدای خون اشاره کرد و گفت: اهدای خون علاوه بر حس خوب معنوی که به فرد می‌دهد موجب کاهش غلظت خون و در نتیجه کاهش سکته‌های مغزی و قلبی می‌شود. 

انتهای پیام/ص

اهدای خون اهدای خون اهدای خون اهدای خون اهدای خون اهدای خون اهدای خون اهدای خون اهدای خون اهدای خون اهدای خون سازمان انتقال خون همدان سازمان انتقال خون همدان سازمان انتقال خون همدان سازمان انتقال خون همدان سازمان انتقال خون همدان سازمان انتقال خون همدان گروه های خونی منفی گروه های خونی منفی گروه های خونی منفی گروه های خونی منفی گروه های خونی منفی گروه های خونی منفی ماه رمضان ماه رمضان ماه رمضان ماه رمضان ماه رمضان ماه رمضان ماه رمضان ماه رمضان ماه رمضان

دیدگاه شما

آخرین اخبار