21. ارديبهشت 1396 - 17:22   |   کد مطلب: 16683
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به اینکه مردم آگاهانه در سر صندوق‌های رأی حاضر شوند، گفت: فرهنگیان در آگاه‌سازی جامعه برای انتخاب فرد اصلح نقش برجسته‌ای دارند.
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ia afkl ih, شبنم همدان,

به گزارش شبنم ها،  به نقل از تسنیم ، مصطفی خزاعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه راهیان نور یک حرکت مقدس برای تربیت دانش‌آموزان است، اظهار داشت: اگر سپاه یا بسیج نیز در حوزه راهیان نور ورود پیدا نمی‌کردند لازم بود که آموزش و پرورش خود مستقیماً به این امر بپردازد.

خزاعی با بیان اینکه "وظیفه ما در آموزش و پرورش تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است، عنوان کرد: بهترین کلاس‌های آموزشی حضور دانش‌آموزان در مکان‌هایی است که یادآور حماسه، شجاعت و ایثار هستند و اهداف ما از اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی ترویج جنگ نیست بلکه آموزش درس وفاداری و شجاعت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با ابراز اینکه "رزمندگان ما برای دفاع از شرف، عزت و دین در میدان دفاع حاضر شدند"، گفت: حضور در میدان دفاع نشان جلوه عشق و انسانیت در وجود مجاهدان بود و شهدا در همان میدان دفاع تبلور پیدا کردند.

خزاعی با اشاره به اینکه این اعزام دانش‌آموزان باید استمرار پیدا کند و در سال‌های آینده برنامه‌ریزی‌های بهتری برای دانش‌آموزان تدارک دیده شود، اضافه کرد: شهدا با گذشتن از جان خود امنیت را برای ما به ارمغان آوردند بنابراین باید همیشه قدردان این جان‌فشانی‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: شهدا و رزمندگان ما قهرمانان ملی و سرلوحه‌ای برای آموزش ازخودگذشتگی به‌هنگام خطر برای جوانان و فرزندان نسل‌های آینده هستند تا در صورت فداکاری حرمت و ابهت آنها حفظ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه "اساس ما در زمینهٔ انتخابات حضور حداکثری مردم در سر صندوق‌های رأی است"، افزود: حضور گسترده مردم هنگام شرکت در انتخابات دشمنان را برای مدت‌ها به عقب رانده و نمی‌گذارد سستی در نظام ایجاد کنند.

خزاعی با تذکر اینکه همه کسانی که به اسلام و ایران پیوسته هستند با تمام وجود در انتخابات شرکت کنند، عنوان کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات شر دشمنان نظام و انقلاب را دفع می‌کند.

وی با اعلام اینکه نکته مهم حضور آگاهانه مردم در انتخابات است، اظهار داشت: باید در این راستا به مردم کمک شود تا انتخاب خوبی داشته باشند که نقش برجسته قشر فهیم یعنی فرهنگیان بسیار مؤثر است.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان درباره اینکه قانون هرگونه استفاده از امکانات دولتی برای کاندیداها را جرم تلقی کرده است، گفت: اگر افراد از امکانات دولتی استفاده کنند متخلف هستند که مقام معظم رهبری دراین‌باره فرمودند "در کشور ما قانون همان شرع است".

خزاعی تصریح کرد: به‌صورت مصداقی می‌گویم اگر با ارائه گزارشی مستند متوجه شویم که در آموزش و پرورش از امکانات دولتی به‌نفع کاندیدایی استفاده می‌شود با آن شخص برخورد جدی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک تفاوتی در دامنه فعالیت سپاه و آموزش و پرورش وجود دارد، گفت: در خارج از ساعات اداری هیچ منعی برای فعالیت فرهنگیان وجود ندارد که اگر از مسئولان آموزش و پرورش در مراسم‌های انتخاباتی بدون رعایت ضوابط اداری شرکت کنند با آنها برخورد می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اعلام کرد: با ارائه گزارش مستند اگر متوجه شویم که دانش‌آموزان مدرسه‌ای به‌صورت سازمان‌دهی‌شده توسط مدیران یا مربیان در مراسم شرکت کرده‌اند، با آن افراد متخلف در این زمینه برخورد می‌شود منتهی اگر جوانی یا دانش‌آموزی در آنجا حضور داشته است این دیگر از عهده ما خارج است.

خزاعی با ابراز اینکه "ما معتقدیم مردم بالغ و رشید هستند و تشخیص می‌دهند چه‌کسانی را انتخاب کنند"، گفت: مردم نیاز به قیم ندارند و همیشه گوش به بیانات و پیام‌های مقام معظم رهبری هستند که قطعاً انتخابات نیز به‌خوبی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: هر کدام از این کاندیداها که انتخاب شوند رئیس‌جمهور منتخب مردم هستند بنابراین اجازه دهیم که فضای آرام انتخاب را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار