23. خرداد 1399 - 12:50   |   کد مطلب: 8208
این روزها فضای مجازی و رسانه ملی، جولانگاه برخی از زنان شده است؛ زنانی که جدای از مدل شدن، تصاویر برهنه خود را در فضای اجتماعی به تصویر کشیده اند تا تبلیغات رنگ و لعاب بیشتری بگیرد.
جولان زنان برای تبلیغ کالاهای اقتصادی در رسانه ها

به گزارش شبنم ها به نقل از اصفهان بیدار، دنیای غرب با ترویج فساد و فحشا برای ضربه زدن به اسلام از هر دری وارد می شود و این راه کلیدی ترین راهی است که دشمنان برای خدشه دار کردن اسلام انتخاب کرده‌اند، دشمنان برای ترویج اسلام آمریکایی که مورد تایید غرب است از هر روزنه‌ای استفاده می‌کند تا برنامه نفوذ خود را تحقق ببخشد.

تصاویر زنان مدلینگ در فضای مجازی می چرخد و کاربران با لایک کردن آنها مهر تایید بر اعمال آنها می‌زنند.

استفاده نادرست از فضای مجازی با توجه به مدرنیته شدن افراد آسیب‌هایی برای خانواده ها به بار می آورد که گاهی جبران ناپذیر است. خانواده ها نگران فرزندان نوجوان و جوان خود هستند تا به دام هایی که در فضاهای مجازی گسترده شده است، گرفتار نشوند. این موضوع در همه جوامع وجود دارد و اقلیت و اکثریتی را در بر نمی‌گیرد تا جایی که مسوولان را به تفکر واداشته است که جامعه امروز به کجا می‌رود؟

استفاده از شبکه های اجتماعی علاوه بر کارکردهای مفید و موثری که دارد تهدیدی برای نسل جوان و به خصوص کودکان و نوجوانان است بررسی آسیب‌های ناشی از تحولات خانواده با وجود تکنولوژی منشا بروز دگرگونی‌هایی عمیق و اساسی در نوع روابط و ارزش های خانوادگی شده است.

این تحولات در کشورهایی با پیشینه تاریخ، فرهنگ دینی و اجتماعی مانند ایران لعاب بیشتری دارد، برخی از زنان با ورود به اینترنت و تبلیغ برای کالاهای اقتصادی این موضوع را حرفه ای شایسته می دانند در حالی که شخصیت و ارزش زنان در جامعه فراتر از این موضوعات است.

برخی از دخترانی که بدون اجازه خانواده ها به تبلیغ و نشر تصاویر خود می پردازند به دنیایی وارد می شود که جز سودجویی چیزی در آن نیست. آنها برای این کار هزینه های هنگفتی دریافت می کنند و در قبال این کار به عنوان یک کالای تبلیغی مورد استفاده قرار می گیرند.

فضای مجازی به عنوان یک رسانه نوین خانواده ها را نگران کرده است. برخی از افراد هنوز استفاده از فضاهایی که در تکنولوژی وجود دارد را نیاموخته اند. با توجه به اینکه ورود تکنولوژی های جدیدی در جامعه با افراط و تفریط های بسیاری از سوی کاربران همراه است باید پیش از ورود هر وسیله ارتباطی طریق استفاده از آن را آموخت.

ترویج الگوهای پوشش غیر اسلامی در بستر فضای مجازی و استفاده از زنان و دختران جوان برای تبلیغ کالاهای اقتصادی موج جدیدی در جامعه است که می تواند دودمان خانواده ها را بر باد دهد.

پریا یکی از دخترانی است که به عنوان ژورنال در فضای مجازی فعالیت دارد. از طریق همین فضا با او گفت وگو کردم. او می گفت: برای هر عکس با سایزها و مدل های مختلف مبلغ بسیاری دریافت می کنم اما پیش از اینکه بخواهم عکس بگیرم باید به آرایشگاه بروم و بر اساس مدلی که برای تبلیغ است خود را آراسته کنم. او به بقیه سوالات من پاسخ نداد و ممانعت کرد.

سحر ۲۲ ساله می گوید: من بیشتر برای کالاهای عربی تبلیغ می کنم. از او می پرسم شما که ایرانی هستید می گوید تاجران عربی از اشل صورت ایرانیان برای پوشاک عربی استفاده می کنند و درآمد من در این زمینه بالاست. او نیز به بقیه سوالات من پاسخی نداد. و تصور کرد که من او را برای تبلیغ انتخاب کرده ام.

زنان برای تبلیغ کالاها گوی سبقت را از مردان ربوده اند

مصطفی اقلیما رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در این خصوص به خبرنگار اصفهان زیبا می گوید: دنیا دنیای تبلیغ است و این روزها زنان برای تبلیغ کالاها گوی سبقت را از مردان ربوده اند.

وی ادامه می دهد: زن یا مرد بودن برای تبلیغات مهم نیست. هر کس وجهه مشخصی برای تبلیغ داشته باشد می تواند وارد عرصه تبلیغ شود.

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان اینکه تبلیغ کالاهای رسانه ای از سوی زنان باعث شده است تا آنها بتوانند درآمدهای خوبی کسب کنند، خاطر نشان کرد: در دنیای مدرن امروزی تبلیغ بیداد می کند و هر کس بخواهد کالایی را خریداری کند ابتدا به برند بودن آن کالا توجه می کند. حالا اگر این برند بودن از سوی زنان انجام بگیرد شاید برای مردم مطلوب تر باشد. اقلیما با اشاره به اینکه این موضوع برای زنان می تواند به عنوان یک شغل محسوب شود، تصریح کرد: برخی از زنان متاسفانه از این موضوع پا را فراتر می گذارند و فضای مجازی را به تسخیر خود در می آورند تا بتوانند درآمد بیشتری کسب کنند.

اقلیما این کار را برای زنان یک شغل می داند. او می گوید: همانطور که زنان و دختران فروشنده می شوند می توانند مدل هم باشند و با اصل اینکار مخالف نیست در حالی که مراجع تقلید نظیر مقام معظم رهبری می فرماید: اصل حجاب، ضروری دین محسوب است و بی اعتنایی به اصل حجاب و عدم رعایت آن معصیت و گناه است. آیت الله صافی گلپایگانی می فرماید: اصل وجوب حجاب فی الجمله از ضروریات اسلام است و منکر آن مرتد است ولی بی اعتنایی به آن با عدم انکار وجوب آن، فسق است.

اما پشت این موضوع تورم و مسائل اقتصادی افراد در جامعه می تواند گوشه ای از دامن زدن زنان و دختران به این موضوع باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار