16. ارديبهشت 1396 - 16:03   |   کد مطلب: 16597
استاندار همدان گفت: راه‌آهن همدان ـ تهران دوشنبه با حضور رئيس جمهور افتتاح مي‌شود.
همدان,راه آهن,افتتاح,رئیس جمهور,استاندار همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در نشست هیات‌های امنا کلان منطقه 3 آمایش کشور با بیان اینکه همدان با تمام شایستگی‌ها و گذشته‌های پرافتخار می‌تواند به عنوان یک پتانسیل در کشور مطرح شود، اظهار کرد: همه خدماتی که در این استان صورت گرفته به عنوان خدمتگزاری به مردم این استان بوده است.

وی با بیان اینکه امروز شرایطی فراهم شده تا از همدان به عنوان یک بخش خدمات پزشکی به شهروندان ارائه خدمت کند، افزود: در این روزها دولت مورد هجمه بی‌سابقه‌ای قرار گرفته و من نیز این فرصت را مغتنم می‌شمارم تا شمه‌ای از خدمات این دولت را بیان کنم.

استاندار همدان با بیان اینکه ما فراموش نمی‌کنیم که زمانی که دولت نهم بر سر کار آمد و دولت خاتمی به آن تحویل داده شد شرایط کشور چگونه بود؟ افزود: رشد اقتصادی در آن زمان مثبت 6 بود و تورم 12 درصد، در دولت نهم بعد از هشت سال بالغ بر 750 میلیارد دلار ارز وارد کشور شد و در آن زمان نفت کشور تا بشکه‌ای 150 دلار هم رفته بود.

وی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها در زمان دولت نهم به این اندازه فشرده نبود، یادآور شد: دیدیم که در زمان تحویل دولت یازدهم شرایط به چه شکلی بود و امکانات در کشور به چه شکل؟

نیکبخت با اشاره به اینکه در آن زمان انبارهای گندم تا سه هفته بیشتر گندم نداشت، خاطرنشان کرد: در آن دوره 400 هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی و نیمه‌کاره روی دست دولت مانده بود.

وی با تاکید بر اینکه در آن دوره برخی ادعا می‌کردند در این شرایط دولت یک سال بیشتر دوام نمی‌آورد، تصریح کرد: من خدا را گواه می‌گیرم که بر اساس مسوولیت‌های مختلفی که داشتم درست می‌گفتند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دولت با وعده‌های داده شده و با دو رویکرد داخلی و خارجی کار را با تمام توان هدایت کرد، گفت: برای مذاکره با دنیا وارد عمل شد و دیدیم که تحریم‌ها در خیلی از جاها مانع شد اما با برنامه‌ریزی کار به درستی هدایت شد.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای می‌گویند برجام دستاوردی نداشت، اظهار کرد: ایران بر اساس قطعنامه اجازه غنی‌سازی نداشت و قطعنامه هم بر اساس اصل 7 شورای امنیت صادر شده بود که این مشکلات را برای حرکت دولت سخت می‌کرد.

نیکبخت با بیان اینکه حمایت رهبری، هوشمندی دیپلمات‌ها و تدابیر دولت زمینه تعامل با جهان را فراهم کرد و دیدیم که ایران با همه قدرت‌های جهان به گفت‌وگو نشست، یادآور شد: اتحادیه اروپا خودش قدرتی است و 27 کشور در آن عضو هستند.

وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی ایران با سی و چند قدرت به مذاکره نشست و حقانیت خود را به اثبات نشاند، یادآور شد: همه تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران ملغی شد و سخن رئیس جمهور که عنوان کرده بود دنیایی عاری از خشنوت را می‌خواهیم به اثبات رسید.

استاندار همدان با اشاره به اینکه هم غنی‌سازی و هم حقوق از دست رفته را به دست آوردیم، تصریح کرد: دولت با خزانه خالی طرح تحول نظام سلامت را در کشور اجرایی شد و این اتفاق برای نخستین بار در کشور بود.

وی با اشاره به اینکه در طرح تحول سلامت 500 میلیارد تومان نصیب همدان شد، خاطرنشان کرد: این هزینه‌ها در بخش هتلینگ، ترمیم و تجهیز و در بخش درمانی و بهداشتی و...در استان اجرایی شده است.

نیکبخت با اشاره به اینکه اکنون برای یک عمل قلب در بیمارستان هزینه آن بیش از یک‌میلیون 300 هزار تومان نیست، بیان کرد: 290 پروژه در استان کلید خورده است.

وی با تاکید بر اینکه حدود 100 پروژه بعد از 6 ماه در ایام پایانی کار دولت به افتتاح خواهد رسید، افزود: مابقی تا قبل از پایان دور اول دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار با اشاره به اینکه 900 تخت بیمارستانی ساخته و به مجموعه بیمارستانی اضافه شده است، اظهار کرد: باید فریاد بزنم و با بلندگو بگویم ما از دکتر هاشمی ممنونیم و کاری که در کشور کرد بی‌سابقه بود.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار میلیارد تومان پروژه برای افتتاح داریم، خاطرنشان کرد: 300 میلیارد تومان پروژه برای کلنگ‌زنی داریم همه این‌ها در چند روز پایانی دولت به افتتاح خواهد رسید.

نیکبخت اشاره‌ای به پروژه خطوط ریلی همدان کرد و گفت: این پروژه با سفر استانی رئیس جمهور در دوشنبه به افتتاح خواهد رسید و اینها همه خدمات دولت به مردم در بعد از برجام بوده است.

وی اشاره‌ای به نزدیکی انتخابات در کشور کرد و افزود: در شرایط مبارزه انتخاباتی انسان نباید اخلاق را ببازد و اگر هم قرار باشد در این مبارزه برد با او باشد باید با حفظ اخلاق باشد در غیر اینصورت ارزشمند نیست.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه بخش اعظم ریل‌گذاری بعد از برجام و برداشتن تحریم ها در کشور بود، افزود: چرا خدمات را انکار می‌کنیم؟ چرا توفیقاتی را که با دست نظام انجام شده خودزنی می‌کنیم؟

وی با تاکید بر اینکه همه باید در انتخابات حضور داشته باشند، اظهار کرد: حضور حداکثری می‌تواند اصلح را انتخاب کرده و باعث سلامت و توسعه و پیشرفت کشور شود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار