4. ارديبهشت 1396 - 12:15   |   کد مطلب: 16395
بانوی کارآفرین همدانی با راه اندازی یک کارگاه کیک پزی و ارئه محصولاتی متفاوت توانسته است ضمن ایجاد اشتغال برای خود برای چند تن دیگر نیز کارآفرینی کند

به گزارش شبنم همدان روزهایی در زندگی وجود دارد هرگز فراموش نمی شوند. روزهایی که اگر بخواهیم درمورد آنها صحبت کنیم با طعم شیرین در ذهن تداعی می شوند . گاهی طعم  لحظات زندگی آنقدر شیرین ودوست داشتنی هستند که از سالها فاصله هم  می توانی بوی خاص آنها را حس کنی و تداعی آن در ذهن انرژی مضاعفی ایجاد می کند روزهای تولد ,قبولی دانشگاه ,سالگرد ازدواج روزهایی که در تقویم هرشخص معنا ومفهومی عمیق دارد .

برخی مشاغل با مناسبت ها و روزهای خاص در زندگی افراد پیوند خورده است. خبرنگار شبنم همدان به سراغ بانوی کارآفرینی رفته است که  با رنگ ها وطعم ها لحظه های به یاد ماندنی زندگی افراد را شیرین تر و خاطره انگیز تر می کند. پونه شیخی مدیر قناد  لیدی کیک همگام با همسرش وحید بداغی  و دو تن از بستگان  علاوه بر کارآفرینی با خلق اشکال  هنری  در انواع کیک ، شریک لحظه های شاد و خاطره انگیز همشهریان  می شوند .

از وی می پرسم چه چیزی باعث ایجاد علاقه شما به کیک  پزی شد واز چه سالی فعالیت خود را به صورت حرفه ای آغاز کردید ؟

پونه شیخی می گوید :برای شروع علاقه ام به کیک پزی  نمی توانم زمان دقیقی را اعلام کنم و لبخندی عمیق بر لبانش می نشیند.

ادامه می دهد :خوب به یاد دارم زمانی که تنها پنج سالم بود وقتی مادرم  از خانه  بیرون می رفت  من تلاش می کردم مانند او با مخلوط  ارد ,شکر و آب،  کیک درست کنم وقتی مادرم بر می گشت با آشپزخانه کثیف ونامرتب مواجه می شد. این خاطران علاقه من را تا دوران کودکی می کشاند. اما از سال 1394 به صورت حرفه ای فعالیت خود را شروع کردم .

 

چه چیزی باعث استقبال مشتریان شما و تفاوت کار شما با سایر قنادی ها در سطح شهر شده است ؟

این قناد حرفه ای پاسخ داد :قطعا هرکاری با عشق همراه باشد نتیجه بهتری خواهد داشت. آنچه باعث شده است کار من متفاوت باشد عشقی است که به این کار می ورزم  و زمان صرف کارم می کنم. اکثر قنادی ها به علت اینکه مسائل مالی را در اولویت قرار می دند و مشکلاتی مانند پرداحت اجاره بها مغازه ,پرداخت حقوق کارکنان, پرداخت پول آب وبرق  دارند مجبور هستند بیشتر تولید کنند تا درآمد بیشتری داشته باشند. اما برای ما مسئله مالی مهم نیست.  من وهمکارانم بیشتر به کار مانند خلق اثر هنری نگاه می کنیم و  پایان کار را عاشقانه دوست داریم .

در استخدام افراد به چه نکاتی توجه داشته اید ؟

اولین چیزی که هر فرد برای موفقیت باید داشته باشد مسئولیت پذیری است. بعد آن عشق و علاقه به کار است که می تواند نتیجه را در حد باور نکردنی تغییر دهد و آخرین فاکتور سرعت عمل است که برای کار حرفه ای امری ضروری است.

چه چیز  در کار شما مشتری را جذب می کند ؟

در کار ما درک خواست مشتری ,عینیت بخشیدن به  ایده مشتریان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. باید بگویم این کار تنها به واسطه علاقه من به کیک پزی شروع شد. در ابتدای کار اصلا در آمد زایی و سود آوری کار برایم اهمیتی نداشت و تنها موردی که به آن می اندیشیدم  دکور و دیزاین کیک بود. حتی بارها رایگان برای دوستان وعزیزانم کیک درست کردم یا آموزش دادم.

وی ادامه داد: وقتی با علاقه کاری را انجام می دهی تنها چیزی که برایت اهمیت دارد رضایت مشتریان است یک جا خوانده ام "سعی کن کاری را انجام بدهی که به آن علاقمندی تنها در این صورت است که یک روز از عمرت را کار نکرده ای" و همین علاقه مرا به سمت جلب رضایت کامل مشتریان کشاند.

علاقه باعث می شود ساعتها قبل از ثبت سفارش مشتری، برای درخواست مشتری وقت صرف نمایم و با صرف این همه وقت بر خلاف تصور دیگران احساس خستگی نداشته باشم .همه مشتریان ما وقتی سفارش خود را مشاهده می کنند لبخند رضایتی بر لب دارند برای من  و دوستانم این لبخند دنیایی از خستگی را برطرف می کند .

شما در کار قنادی  برای چند نفر کار افرینی داشته اید ؟

این بانوی کارآفرین پاسخ داد: اول از همه این ایده برای من و همسرم شغل ایجاد کرده است در کنار ما دو تن از بستگان خانم نیز در کنار ما به کار کیک پزی مشغول هستند. 

آیا درآمد این شغل  هزینه های یک خانوار  را تامین می کند ؟

بله این کار می تواند هزینه های یک خانوار را تأمین کند اما بستگی به هنر و سلیقه افراد دارد و می توان گفت کاری درآمد زا است .

کلام آخر

وی در سخن پایانی خون چنین گفت: در زندگی هر کس ممکن است  روزاهایی باشد که آدم کم بیاورد، نا امید باشد و از زمین و زمان بریده باشد.  مطمئنا این شرایط برای  من هم پیش آمده است. تمام این روزها و اوقات شاکر خداوندی بودم که موجودی به نام مادر به من هدیه داشت که تکیه گام باشد و من در سایه حضورش محکم قدم بردارم.

اگر اکنون اینجا ایستاده ام و کاری میکنم بعد از خدا مدیون مادرم هستم که در همه دوران همپا و پناه من بودند و بعد از ازدواج نیز با وجود همسر عزیزم در کنار مادرم تکیه گاه من محکم تر شد.

از هر دو عزیزم تشکر میکنم و قدردان پروردگار برای این دو نعمت بزرگ هستم.

انتهای پیام / 

تصاویر تکمیلی: 
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار