2. ارديبهشت 1396 - 16:39   |   کد مطلب: 16367
عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران :
مسابقات بین المللی قرآن کریم ویژه بانوان نمونه‌ای از توجه به قشر زن است
عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت : توجه به مسابقات و نمایشگاه‌های قرآنی فعالان قرآنی را از اهتمام به ورود قرآن به زندگی آحاد مردم غافل نکند.
مسابقات,بین المللی,قرآن کریم,بانوان,اوقاف و امور خیریه,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

مسابقات بین المللی قرآن کریم ویژه بانوان نمونه‌ای از توجه به قشر زن است

مسابقات بین المللی مسابقات بین المللی مسابقات بین المللی مسابقات بین المللی مسابقات بین المللی مسابقات بین المللی مسابقات بین المللی  قران کریم بانوان قران کریم بانوان قران کریم بانوان قران کریم بانوان قران کریم بانوان قران کریم بانوان

 

 
 
به گزارش شبنم همدان ، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان نوشت : فریبا علاسوند، عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: نظریات اسلامی در حوزه زنان بسیار پیشرفته‌تر از نظریه‌های غربی در این خصوص است،الزاماً این مطلب به این معنی نیست که وضعیت زن ایرانی حتماً در یک افق مطلوب قرار دارد و ما تمام مواردی که در اسلام برای اعتلای شخصیت زن خواسته شده است را انجام داده‌ایم. 
 
وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی الگویی متفاوت از زن بودن ارائه شد، یعنی زن بر اساس شئون و شخصیت خود بر مدار اسلامی حرکت می‌کند، به خانواده اعتنا دارد، جایگاه او در خانواده محترم است، در عین حال به عنوان یک شهروند در فضای اجتماعی مسئولیت اجتماعی خودش را هم حتی الامکان انجام می‌دهد. 
 
علاسوند الگوی زن در نظام جمهوری اسلامی را دارای سه ضلع ساحت فردی، خانوادگی و اجتماعی ارزیابی کرد و ابراز داشت: این الگو بسیار مترقی است، بسیاری از زنان که در دامان انقلاب اسلامی پرورش پیدا کرده‌اند توانسته‌اند این الگو را محقق کنند البته تحقق یک زن با الگوی اسلامی سخت است و نظایر کمی در این باره وجود دارد. 
 
عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران تلاش برای اینکه زنان جامعه با الگویی اسلامی پرورش یابند را ارزشمند توصیف و تصریح کرد: اهمیت دادن به زن و قرآن ماتریسی است که در کنار هم، یکی از اجزایی است که می‌تواند الگوی زن اسلامی را محقق کند؛ اینکه ما تا این حد به دختران و زنان سرزمین خود اهمیت می‌دهیم و چنین مسابقات بین‌المللی قرآنی را ویژه این قشر از جامعه برگزار می‌کنیم تا استعدادهای دختران و زنان خود را در این عرصه، در یک رقابت اختصاصی رشد دهیم، یکی از اجزای این پازل بزرگ است که برای تحقق آن به صورت همه‌جانبه باید کار زیادی انجام دهیم. 
 
عضو دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم مسابقات بین‌المللی قرآن را از نمونه‌های توجه جمهوری اسلامی ایران به قشر زن توصیف کرد و گفت: کسی که وارد کشور ایران می‌شود و در الگوی انقلاب، ما را مطالعه می‌کند، باید حس کند که بسیار از ادعای مدعیان غربی و بروز و ظهوری که از اندیشه غربی در کشورهای اروپایی می‌بیند، جلوتر هستیم. 
 
علاسوند صرف برگزاری مسابقات قرآنی را گوشه‌ای از تکریم زنان در جامعه اسلامی توصیف کرد و گفت: بانویی که در مسابقات قرآنی شرکت می‌کند، وقتی در جامعه و خانواده به عنوان دختر، مادر و خواهر در جایگاه خود انجام وظیفه می‌کند و دیگران به شخصیت او به عنوان یک انسان، سوژه و یک فرد مؤثر اهمیت می‌دهند آن وقت است که می‌توانیم سربلند بگوییم که این شخص را تکریم کرده‌ایم. 
 
وی بعضی فعالیت‌های قرآنی در کشور را الزاماً توسعه فرهنگ قرآن ندانسته و ابراز داشت: صرف اینکه گرایش بانوان و آحاد اجتماعی به تلاوت‌های زیبا، حفظ، نمایشگاه‌ها معطوف شود به این معنا نیست که فرهنگ قرآنی رواج پیدا کرده است؛ من به شدت با این دیدگاه مخالفم، این‌ها مراحلی از برنامه اصلی هستند. 
 
مولف آثار متعدد در حوزه زنان و خانواده با توجه به روایات مختلف تلاوت زیبا و حفظ قرآن را در جایگاه خود بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: برنامه اصلی در توسعه فرهنگ قرآنی رفتار، اندیشه، تعامل در فضای شخصی، خانوادگی و اجتماعی است؛ ما نباید درباره قرآن ظاهرگرا شویم که از باطن قرآن، اخلاق و رفتار قرآنی جدا بیافتیم، که اگر چنین شود بیش از اینکه به قرآن خدمت کنیم به ساحت این کتاب آسمانی صدمه زده‌ایم و در واقع آینه‌ای پیش روی همه انسان‌ها می‌شویم که قرآن و اسلام را بد بفهمند. 
 
علاسوند در پایان تاکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یا هر سازمان دیگری که درباره رواج زندگی قرآنی تلاش می‌کند باید اصل همت خود را بر این بگذارد که قرآن در متن تربیت ما جاری شود، در متن زندگی ما بیاید، یعنی افرادی که در زمینه قرآن کار می‌کنند و در خدمت قرآن هستند برنامه‌های عملیاتی تربیتی بدهند و با کمک مراکز تربیتی یک محتوای قرآنی را در اخلاق و رفتار مردم وارد کنند، آن وقت می‌توانیم بگوییم که قرآن در زندگی ما وارد شده است.
 
 
گفتنی است، اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان از سوم تا پنجم اردیبهشت ماه با حضور نمایندگانی از ۲۲ کشور جهان در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. 
 
پایان پیام/ص
مسابقات بین المللی مسابقات بین المللی مسابقات بین المللی مسابقات بین المللی مسابقات بین المللی مسابقات بین المللی مسابقات بین المللی  قران کریم بانوان قران کریم بانوان قران کریم بانوان قران کریم بانوان قران کریم بانوان قران کریم بانوان توجه به قشر زن  توجه به قشر زن توجه به قشر زن توجه به قشر زن توجه به قشر زن توجه به قشر زن توجه به قشر زن

دیدگاه شما

آخرین اخبار