14. اسفند 1394 - 22:24   |   کد مطلب: 9633
رئیس فدراسیون آسیایی او- اسپرت و مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان:
او- اسپرت پرچم دار ترویج فرهنگ صلح و بشر دوستی در جهان ورزش است
مسابقه سریعترین مردان و زنان کشوری که توسط انجمن او- اسپرت کارگری در تاریخ های ۱۳ و ۱۴ اسفند ۹۴ در شهر همدان برگزار گردید.

به گزارش شبنم ها، بهروز کار خانه ای رئیس فدراسبون آسیایی او- اسپرت در مراسم اختتامیه بخش مردان این مسابقه با اشاره به اهمیت برگزاری این مسابقه کارگری در شهر همدان گفت: جهان امروز نیازمند ترویج فرهنگ صلح و بشردوستی می باشد چرا که در ۳۷ کشور جهان بیش از ۱۲۰ میلیون نفر نیازمند کمک های بشر دوستانه هستندو اضافه کرد که از این تعداد ۸۷ میلیون نفر وضعیت وخیم داشته و توجه جدی همه کشورها را می طلبند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان افزود بیشتر این افراد در اثر جنگ دچار مشکل شده اند و اینک تقریبا ۶۰ میلیون نفر بی خانمان شده اند که نصف این افراد کودک می باشند.

وی در توصیف وضعیت بحران ناشی از جنگ اشاره کرد در سوریه بیش از ۱۳ میلیون نیاز به کمک داشته و تا کنون بیش از ۲۵۰ هزار نفر در این کشور از آغاز جنگ تا کنون کشته و یک میلیون و‌ دویست هزار نفر مجروح شده اند.

کارخانه ای اضافه نمود در کشور افغانستان بیش از ۸ میلیون و در کشور عراق ۱۱ میلیون. و در کشور یمن بیش از ۲۱ ملیون و جنوب سودان ۶ میلیون نفر نیاز به کمک های بشر دوستانه دارندودر کشور یمن بیش از ۸ میلیون فقط یک وعده غذا می توانند تهیه کنند و ۱۰۹ هزار کودک سوء تغذیه شدید دارند و بیش ۱۹ میلیون نیاز مند آب سالم هستند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر با اشاره به رتبه بندی کشورها از نظر نیکوکاری یادآور شد ایران از نظر نیکوکاری رتبه ۱۹ جهان را دارد و این در حالی است که تنها پنج کشور از کشورهای گروه ۲۰ (G20) به رغم اینکه حدود ۸۵ درصد ثروت جهان را دراختیار دارند جز ۲۰ کشور اول جهان به لحاظ نیکوکاری میباشند.

رئیس فدراسبون آسیایی او- اسپرت در ادامه گفت: با توجه با امضاء تفاهم نامه بین فدراسیون جهانی صلیب سرخ و‌ هلال احمر با کمیته بین المللی المپیک و نیز توجه جدی IFRC به ورزش و اهداف مشترک این فدراسیون با فدراسیون های ورزشی خصوصا در خصوص ترویج فرهنگ صلح‌ و دوستی از طریق جوانان ورزشکارانجام می گیرد.

 دکتر بهروز کار خانه ای اضافه نمود: موجب افتخار است که سیاست راهبردی فدراسیون جهانی او- اسپرت به سمت ترویج فرهنگ صلح و بشردوستی میباشد و افتخار بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران این موضوع است که او- اسپرت یا ورزش پارسیان اصیل که مقر فدراسیون جهانی آن در همدان می باشد، با برگزاری مسابقات با عنوان جام بشردوستی. در سطوح جهانی، آسیایی و ملی پرچم دار ترویج فرهنگ صلح و‌ بشردوستی در بین تمامی فدراسیونهای ورزشی جهان میباشد.

رئیس فدراسیون آسیایی او- اسپرت و مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان در خاتمه ضمن تبریک این افتخار برای جامعه ورزشی ایران از همه ورزشکاران دعوت به همکاری داوطلبانه با جمعیت هلال احمر نمود و اظهار امیدواری کرد با همت مسئولین و کمک سایر فدراسیونهای جهانی بتوانیم در آینده نزدیک المپیک ورزشهای بشردوست را در ایران برگزار نموده و نام زیبای بشردوستی را با نام ایران اسلامی برای همیشه در دنیای ورزش همراه سازیم.

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار