20. آذر 1395 - 15:48   |   کد مطلب: 14144
مسئول بسیج جامعه زنان کشور در گفتگو با شبنم همدان:
معاونت امور زنان دولت یازدهم خلاف جهت اصول حرکت کرده است
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: در معاونت امور زنان ریاست جمهوری سیاست گذاری ها نسبت به گذشته تغییر کرده و ستاد ملی خانواده حتی یک بار در دولت یازدهم تشکیل نشده است.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور, معاونت امور زنان دولت یازدهم , تحکیم بنیان خانواده , خلاف دولت, shabnamha

به گزارش شبنم همدان ، 

مینو اصلانی با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری، خانواده را از مهم ترین مسائل جامعه دانست و گفت: وقتی جامعه ای خانواده های پایدار مستحکم و سالم داشته باشد این خصوصیات به جامعه منتقل می شود و جامعه پویا، با نشاط و با انگیزه خواهد بود و بالعکس سستی بنیان خانواده جامعه ای مضطرب، پریشان و نا آرام را موجب می شود و کلیت جامعه به سمت و سویی نامناسب می رود.

وی افزود: اهمیت بنیان خانواده موجب شد از ابتدای انقلاب اسلامی معاونتی به نام امو زنان در عالی ترین دستگاه اجرایی کشور(قوه مجریه) ، ایجاد شود تا به طور ویژه به مسئله زن و خانواده بپردازد و با تبیین این موضوع از نظر اسلام و انقلاب اسلامی ایده ای نو را ارئه دهد.  امروزه با متزلزل ، نامنسجم و شکننده شدن بنیان خانواده در جهان ، دنیا تشنه ایده ای جهت تحکیم بنیان خانواده است و انقلاب اسلامی در پی آن است الگویی بر مبنای آموزه های دینی ارائه دهد که برون رفتی از آشفتگی در حوزه خانواده باشد.

اصلانی با تاکید بر وظایف معاونت امور بانوان و خانواده خاطر نشان کرد: این نهاد موظف است با سازوکارهای مناسب و حمایت‌های همه‌جانبه در مواقع ضروری در راستای استحکام بنیان خانواده با تمام قوا حرکت کند. عملکرد معاونت امور بانوان باید به‌گونه‌ای باشد که نه‌تنها در داخل کشور معضلات خانواده و زنان حل شود بلکه الگویی برای ارائه به دنیا بدست دهد.

وی تصریح کرد: معاونت امور زنان ریاست جمهوری در دولت یازدهم خلاف جهت اصول حرکت کرده است. در این معاونت برنامه ها و سیاست گذاری ها نسبت به گذشته تغییر کرده و آنچه این معاونت بر روی آن تأکید دارد بحث تساوی جنسیتی است.

مینو اصلانی تأکید کرد: ستاد ملی خانواده به عنوان بازویی جهت تحکیم بنیان خانواده است که در دولت یازدهم حتی یک بار این ستاد تشکیل نشده است. در حالیکه ستاد ملی خانواده از مصوبات مجلس شورای اسلامی است و باید زیر نظر شخص رئیس جمهور در وزارت خانه های مختلف اجرا شود تا کل نظام و همه دستگاه های اجرایی با سیاست های خانواده همسو باشند و این سیاست ها را دنبال کنند. دولت یازدهم تاکنون هیچ اقدامی در این مورد نداشته است.

وی ضمن اشاره به ناموفق بودن دولت در مسائل زنان اظهار داشت: یکی از مواردی که در دولت یازدهم محقق نشده است بیمه زنان خانه دار است. بیمه زنان خانه دار تنها به عنوان شعاری قراردادی در حد تصویب شدن باقی ماند و هیچ اقدامی برای عملیاتی کردن آن انجام نشده است. انتظار می رفت این طرح به صورت مرحله ای در گام اول در بخشی از جامعه محقق شود.

وی تأکید کرد: معاونت امور بانوان نه تنها در بیمه بانوان خانه دار که در مورد مرخصی زایمان نیز موفق عمل نکرده است .  در این بحران پیری و کهنسالی جامعه افزایش مرخصی زایمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و گامی اساسی در جهت  فرزند آوری بانوان شاغل به شمار می رود و تنها در بخش کوچکی از نظام عملیاتی شده است که جا داشت به‌طور عام در همه جامعه فراگیر شود.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور در مورد اشتغال بانوان خانه‌دار اذعان کرد: بحث کارآفرینی و اشتغال بانوان خانه‌دار نیز یکی از مسائلی است که قرار بود در این معاونت به سامان برسد اما بی سامان مانده است.

وی در پایان برای اظهار داشت همه افراد در جامعه باید از فرصت ها به نحو احسن استفاده کنند و اگر کسی توفیق خدمتگزاری در نظام اسلامی را دارد باید آن را مغتنم شمرده و کوتاهی های پیش آمده جبران و پیگیری شود. باید در نظام اسلامی روش ها بازخوانی شود و بهترین روش را برای پرداختن به مسئله زن و خانواده مورد توجه قرار گیرد. همچنین لازم است دوره هایی جهت توانمند سازی بانوان در تربیت فرزند صالح برگزار گردد. آنچه مسلم است با توجه به وضعیت رسانه در دنیای امروز تربیت فرزند دچار پیچیدگی هایی شده است که لازم است مسائل برای خانواده ها تبیین شود. یکی از سازوکارهای مؤثر در تربیت صحیح فرزندان اهمیت به انجمن های اولیا و مربیان و همکاری این نهاد جهت آموزش و تربیت فرزند صالح است. لازم است کارگروههای فکری در بحث حجاب و عفاف تشکیل شود و تمام قوانین مترقی کشور برای عفاف جامعه پیگیری شود.

انتهای پیام / 

دیدگاه شما

آخرین اخبار