11. آذر 1395 - 16:29   |   کد مطلب: 13940
استاندار همدان با بیان اینکه توسعه و تحول استان همدان از مسیر گردشگری و صنایع‌دستی دیده شده است، گفت: پرونده ثبت جهانی شدن تپه تاریخی هگمتانه همدان در لیست آثار معرفی شده در سال ۲۰۱۷ قرار گیرد.
همدان,میراث فرهنگی,شبنم همدان,تپه هگمتانه,آثار تاریخی,shabnamha.ir,رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور,استاندار همدان,afkl ih

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان : محمد ناصر نیکبخت ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور اظهار داشت: گردشگری و صنایع دستی می‌تواند در استان تحول ایجاد کند و بر این اساس محور توسعه همدان موضوع گردشگری عنوان شده است.

وی با بیان اینکه برای تحول در حوزه گردشگری استان نیاز است نگاهی ویژه در جذب اعتبارات ملی به استان همدان دیده شود، تصریح کرد: گسترش و توسعه گردشگری همدان در اولویت برنامه‌های اجرایی استان همدان است.

استاندار همدان افزود: به دنبال آن هستیم تا با ایجاد حساسیت‌های لازم اعتبارات بخش میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری همدان به شکل ویژه تخصیص یابد.

وی عنوان کرد: برای جذب گردشگر خارجی و معرفی ظرفیت‌های برجسته استان در حال حاضر به ثمر رسیدن پرونده ثبت جهانی شدن هگمتانه اهمیت به سزایی دارد.

نیکبخت تاکید کرد: انتظار داریم در وعده‌های ثبت جهانی آثار تاریخی، آثار همدان نیز یکی از گزینه‌ها در بین آثار معرفی شده در سال 2017 باشد.

وی به توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در استان به ویژه راه‌آهن اشاره کرد و گفت: راه آهن تأثیر مطلوب و ویژه‌ای را در جذب گردشگر به استان دارد و در این اقدامات مؤثری برای ایجاد این زیرساخت انجام شده است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار