20. فروردين 1396 - 20:16   |   کد مطلب: 16157
رئیس حوزه هنری استان همدان با اشاره به سالروز شهادت سید اهل قلم شهید مرتضی آوینی، از برگزاری ۲۳ برنامه فرهنگی هنری و رونمایی سه کتاب در هفته هنر انقلاب خبر داد.
همدان,رونمایی کتاب,حوزه هنری,شهید آوینی,هفته هنر انقلاب,shabnamha.ir,شبنم همدان

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایسنا : سیدمحمدباقر حسینی یکشنبه 20 فروردین در جمع خبرنگاران، با اشاره به چاپ این سه کتاب که توسط حوزه هنری رونمایی می‌شود، اظهار کرد: حوزه هنری همدان سعی داشته مسیر شهید آوینی را ادامه دهد و افرادی نزدیک به این شخصیت تربیت کند.

وی به غبارروبی از گلزار شهدای هنرمندان ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان و دیدار با خانواده شهدای هنرمندان استان از برنامه‌های هفته هنر انقلاب است.

حسینی ادامه داد: اکران نمایش‌های برگزیده در سینما به همراه نقد و بررسی، برگزاری شب ادبیات کودک و نوجوان، ورک‌شاپ تدوین دانشنامه، رونمایی تولیدات حوزه هنری، برگزاری نشست با هنرمندان و تقدیر از حمید حسام از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب است.

وی از رونمایی جلد اول مجموعه کتاب‌های دانشنامه «فرهنگ اصطلاحات عامیانه همدانی» نوشته محمدعلی نوریون سخن گفت و بیان کرد: چاپ دوم «امروز من شاعر شدم»، نوشته 22 شاعر کودک و نوجوان از جمله مصطفی رحماندوست، اسدالله شعبانی، جواد محقق، بابک نیک‌طلب، حمیدهنرجو، غلامرضا بکتاش و مریم زندی، حامد محقق و رمان «ما هم هستیم» نوشته سیدمیثم موسویان از آثار مکتوب حوزه هنری همدان به شمار می‌رود که قرار است در این هفته رونمایی شود.

وی با اشاره به پیگیری‌های حوزه هنری برای ادامه روند چاپ 15 کتاب تألیف شده در سال گذشته افزود: سال گذشته هفت جلد از آن رونمایی شده است و دیگر کتاب‌ها در حال چاپ هستند.

حسینی‌ گفت: 2 آلبوم صدای شاعر یک تا چهار و آلبوم شوریده شهر رونمایی شده و چهار آلبوم موسیقی نوجوان، موسیقی آلکاپا، موسیقی ترکی و آلبوم موسیقی آثار عین‌القضات همدانی در حال پیگیری است که امسال مراحل تولید آن به اتمام می‌رسد .

وی درباره کتاب دانشنامه نیز گفت: این کتاب شامل 48 اثر در مراحل مختلف تدوین برای چاپ است که مرحله اول آن 140 کتاب موضوعی دارد و مرحله دوم نیز با 48 کتاب به سبک دایرة‌المعارف آماده شده است.

رئیس حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه جذب استعدادهای جشنواره‌های هنری و فرهنگی دانش‌آموزی در کارگاه‌های آموزشی از برنامه های مهم حوزه هنری در سالجاری است، خاطرنشان کرد: عرضه محصولات کارگاه‌های حوزه هنری با ایجاد کانال‌های خاص تخصصی و بهره‌مندی از اساتید کشوری در کارگاه‌ها از دیگر اولویت‌های کاری در سال جدید است.

وی درباره ویژگی‌های شخصیتی شهید آوینی نیز گفت: مسیری که این شهید بزرگوار به صورت شخصی و کاری سپری کرد باید مورد توجه قرار گیرد و در جامعه تبین شود و در این راستا در بخش تولیدات هنری باید با افزایش کیفیت و عمق بخشی به آثار، قالب آثار هنری تقویت شود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار