18. شهريور 1395 - 20:48   |   کد مطلب: 12280
شخیص بارداری در سه ماهه اول با استفاده از امواج فراصوت با علایم اوتیسم مرتبط بوده و موجب افزایش شدت این اختلال خواهد شد.

به گزارش شبنم همدان به نقل از آرمان زنان : در تحقیق صورت گرفته توسط محققان پزشکی دانشگاه واشنگتن و موسسه تحقیقاتی کودکان سیاتل مشخص شد قرار گرفتن مادر در برابر امواج فراصوت در سه ماهه اول بارداری با افزایش علائم اوتیسم و همچنین با تغییرات ژنتیکی این اختلال مرتبط است به همین دلیل سازمان غذا و دارو آمریکا(FDA) توصیه می‌کند فقط در مواقع ضروری و لازم از سونوگرافی در سه ماهه اول بارداری استفاده شود.

پیر مراد از دانشگاه واشنگتن و جراح اعصاب در سیاتل اظهار کرد: نتایج تحقیق ما رهنمودهای بارداری FDA است. اطلاعات گردآوری شده در این خصوص ارتباط امواج فراصوت در سه ماهه اول بارداری با اوتیسم رابیان می‌کند و مربوط به سه ماهه دوم وسوم نیست.

سارا وب محقق پزشکی از دانشگاه واشنگتن اظهار کرد: تحقیقات روانشناسی و علوم رفتاری در تلاش هستند علت ابتلا به اوتیسم را دریابند. هدف این تحقیق علت وخیم بودن علائم اوتیسم در برخی کودکان و تفاوت این مورد در آنها است.

وی افزود: ما بر خطرناک بودن سونوگرافی سه ماهه اول تاکید نداریم، اما قرار گرفتن مادر و جنین در برابر این امواج به دلیل آسیب‌پذیر بودن جنین توصیه نمی‌شود.

این تحقیق اولین تحقیق در زمینه تاثیر امواج فراصوت بر جنین نیست. در سال ۲۰۱۴ نیز این گروه با همکاری چند محقق دیگر از تاثیر امواج فراصوت بر علائم اوتیسم اطلاع دادند.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار