11. مهر 1398 - 11:02   |   کد مطلب: 6094
خانم‌ها بخوانند!
کدام سرطان‌هاخوش غیرتند؟
یک متخصص زنان و زایمان گفت: در صورت تشخیص و درمان زود هنگام سرطان رحم، بیمار می‌تواند از طول عمر خوبی برخودار باشد.
کدام سرطان‌هاخوش غیرتند؟

 به گزارش شبنم ها، دکتر "صغری ربیعی" اظهار کرد: رحم هر خانم دارای سه قسمت تنه رحم، دهانه رحم و لوله‌های رحم بوده که ممکن است هر کدام از این بخش‌ها دچار سرطان شود اما شایع ترین آن سرطان تنه یا آندومتر رحم است.

وی تصریح کرد: از سرطان آندومتر به عنوان سرطان خوش غیرت یاد می‌شود چون معمولا در مراحل اولیه با خونریزی‌های غیر طبیعی خود را نشان می‌دهد و در صورت تشخیص و درمان به هنگام فرد می‌تواند به زندگی عادی خود بازگردد.

دکتر ربیعی تصریح کرد: سرطان آندومتر رحم در هر سنی ممکن است در افراد بروز کند یعنی از سنین جوانی تا یائسگی، اما شایع ترین سن مبتلایان به این بیماری 30 تا 50 سالگی است.

این متخصص زنان و زایمان یادآور شد: عواملی مانند چاقی، فشارخون، دیابت، تخمدان پلی کیستیک، کسانی که حاملگی نداشته اند و سابقه خانوادگی همگی در احتمال ابتلا به سرطان آندومتر رحم تاثیر دارد.

وی گفت: راه تشخیص سرطان رحم، سونوگرافی، نمونه برداری یا پاتالوژی بوده و معمولا در سونوگرافی به صورت ضخامت دیواره رحم بیمار توده مانند دیده می‌شود.

دکتر ربیعی تصریح کرد: درمان سرطان رحم در مراحل اولیه و در خانم‌های جوانی که بچه ندارند و تمایل به حفظ رحم خود دارند درمان بصورت دارویی و کنترل بیماری است اما در مراحل بعدی بیماری از شیمی درمانی و رادیوتراپی برای درمان بیماری استفاده می‌شود.

این متخصص زنان و زایمان تاکید کرد: در بیمارانی که در مراحل اولیه سرطان آندومتر و با مشاهده علائم به پزشک مراجعه کرده و بیماری تشخیص داده شده است در 95 درصد موارد درمان‌ها موفقیت آمیز بوده است.

وی در پایان توصیه کرد: از راه‌های پیشگیری از سرطان آندومتر رحم این است که اگر افراد مجرد هستند ازدواج کنند، بچه بیاورند، اگر چاق هستند وزن خود را کاهش دهند و همچنین افرادی که فشار خون و بیماری قند خون دارند بیماری خود را کنترل کنند.

ایسنا

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار