3. مرداد 1395 - 0:46   |   کد مطلب: 11344
از نکات قابل توجه و بسیار مهم این کتاب ، یادداشتی است که حضرت آیت الله العظمی خامنه ای تجلیل آن نوشته اند.

به گزارش شبنم همدان، رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد این کتاب چنین نوشته اند:

««در روزهاي پاياني ۹۳ و آغازين ۹۴ با شيريني اين نوشته‌ شيوا و جذاب و هنرمندانه، شيرين‌كام شدم و لحظه‌ها را با اين مردان كم سال و پرهمت گذراندم. به اين نويسنده‌ خوش ذوق و به آن بيست و سه نفر و به دست قدرت و حكمتي كه همه‌ اين زيبائيها، پرداخته‌ سرپنجه‌ معجزه‌گر اوست درود مي فرستم و جبهه‌ سپاس بر خاك ميسايم. يك بار ديگر كرمان را از دريچه‌ اين كتاب، آنچنان كه از ديرباز ديده و شناخته‌ام، ديدم و منشور هفت رنگ زيبا و درخشان آن را تحسين كردم. ۵/۱/۹۴»

نام کتاب: آن بیست و سه نفر

ناشر: سوره مهر

«باخوشحالی از وسط دفتر چه صد برگم یک برگه سفید کندم به او دادم با همان انگشتان کشیده اش شروع کرد به تا زدن کاغذ .بیست بار آن را تا زد و در اخرین حرکت با یک فوت محکم به داخل کاغذ تا خورده در یک چشم به هم زدنی یک قوری سفید که دوتا دسته هم دو طرفش داشت در ست کرد هنوز تعجب من از درست کردن قوری قشنگ تمام نشده بودکه موسی گفت تازه چای هم می شه داخلش دم دادگفتم شوخی می کنی! »
قسمتی از کتاب «آن بیست و سه نفر»
خاطرات خود نوشت احمد یوسف زاده. 
این کتاب درباره بیست و سه نوجوان  در جبهه است که 16نفر آنها از کرمان اعزام شده اند. بزرگترین آنها 19 سال  و کوچکترین آنها 13 سال داشت . قسمت های اول کتاب  همراه با شیطنت های بچه ها داخل جبهه شروع شده است. اما این نوجوانان در جنگ بدون اینکه گلوله ای شلیک کنند اسیر می شوند و در  دوران اسارت مقاومت آنها و جنگ نرم آنها با دشمن اینکه سعی می کنند دردوران اسارت هیچ آتو یی دست دشمن ندهند بسیار جذاب است و حس هول و ولا را در مخاطب تقویت می کند. قهرمانان این داستان  با همه شکنجه ها نشان دادند با دست خالی هم می توان جنگید و برای این کار فقط باید ایمان داشته باشی 

بند دیگری از کتاب در زمان اسارت:
«پس چرا اومدی جبهه ؟به زور فرستادنت؟
بله؟
پس چطور به زور فرستادنت؟
یعنی می خواستم بیام جبهه ولی فرمانده هامون نمی ذاشتن. من هم به زور اومدم!
خبرنگار عراقی وارفت. هر چه بافته بود پنبه شد میکرو فن را برد بالا و محکم کوبید بر سر محمد! »
 
قلم نویسنده ساده وصمیمی است و راوی داستان اول شخص است. نویسنده مثل اینکه بخواهد خاطراتش را برای دوست صمیمی اش بگوید کتاب را نوشته است که این یکی از ویژگیهای خاطره نویسی است که دراین کتاب به خوبی رعایت شده است و موقعیت ها را برای درک خواننده  به خوبی به تصویر کشیده است . از نکات قابل توجه و بسیار مهم در مورد این کتاب ، یادداشت تجلیلی حضرت آیت الله خامنه ای برای کتاب  است که در ابتدای مطلب آمده است.

انتهای پیام / ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار