21. بهمن 1395 - 13:00   |   کد مطلب: 15258
راهکارهایی برای حل مشکلات زوجین:
آنجا که بی حرکت بودن امتیاز است
برخی از زوجین ، اختلافات خود را با آرامش طرح و حل میکنند و بسیاری از افراد به روش های نامعقولی مانند تهدید ، غرغر ، باج دهی ، داد و فریاد ، قهر و ... روی می آورند. آنچه مسلم است همین اختلافات بزرگ و کوچک اگر از راه درست حل نشود میتواند لطمه های جبران ناپذیری به بدنه جامعه وارد کند.
shabnamha.ir , shabnamha , afkl ih , شبنم ها , شبنم همدان , اختلاف نظر زوجین;

آنجا که بی حرکت بودن یک امتیاز است

یادداشتی از : سهیلا آقاجانی روانشناس شبنم همدان ،

 اختلاف نظر زوجین اختلاف نظر زوجین اختلاف نظر زوجین اختلاف نظر زوجین اختلاف نظر زوجین اختلاف نظر زوجین اختلاف نظر زوجین اختلاف نظر زوجین اختلاف نظر زوجین اختلاف نظر زوجین بی حرکت بودن بی حرکت بودن بی حرکت بودن بی حرکت بودن بی حرکت بودن بی حرکت بودن بی حرکت بودن

اختلاف نظر بین زوجین در عصر جدید امری طبیعی در زندگی زناشویی است و شاید بتوان به جرأت گفت زوجی که اختلاف نظر نداشته باشند وجود ندارد چرا که این اختلاف ها در نتیجه تفاوت های شخصیتی و فرهنگی است و هر زوجی کم یا زیاد درگیر یک سری از اختلافات عقیده و سلیقه میباشد. اما بدون در نظر گرفتن نوع و میزان مشکلات ، موضوع مهم این است که این تعارضات چگونه مطرح ، بررسی و حل میشود. برخی از زوجین ، این اختلافات را با آرامش طرح و حل میکنند و بسیاری از افراد به روش های نامعقولی مانند تهدید ، غرغر ، باج دهی ، داد و فریاد ، قهر و ... روی می آورند. آنچه مسلم است این است که همین اختلافات بزرگ و کوچک اگر از راه درست حل نشود میتواند لطمه های جبران ناپذیری به بدنه خانواده و در نتیجه به جامعه وارد کند. در ادامه توضیح خواهیم داد که چطور گاهی مواقع بی حرکت بودن بهترین راهکار است. جدا شدن زوجین از یکدیگر به دلیل اختلافاتی که شاید نحوه حل کردن آنها را یاد نگرفته اند و از طرفی رشد یافتن کودکان در این محیط های پر تنش میتواند آسیب جدی به روح و روان آنها وارد کند. همه ما مسئول کامل رفتارهایمان هستیم ، پس هرگز نمیتوانیم بگوییم دست خودم نبود و یا مرا عصبانی کرد. تنها کسی که فرد را عصبانی میکند خود اوست چراکه این عصبانیت برایش مزایایی دارد و ظاهراً وی را پیروز میدان کرده و به خواسته هایش میرساند. بنابراین با دانستن این نکته به سراغ چند راهکار برای حل تعارضات خانوادگی میرویم. نخست اینکه مطرح شدن مشکلات با آرامش موجب برانگیختن احترام و توجه بیشتر توسط طرف مقابل میشود. بنابراین با فریاد و تهدید شانس شنیده شدن مشکلات از دست میرود. در گام بعدی هر کدام از زوجین با در نظر گرفتن عقیده و احساس همسرش میتواند نقش چشمگیری در کاهش مشکلات داشته باشد که در نتیجه میتواند توجه همسرش را جلب کرده و او را به همکاری برای حل مشکل دعوت کند.

افراد باید هرچند وقت یکبار ابتدا از خود و سپس از همسرشان بپرسند که آیا توانسته اند بخشی از خواسته های او را در زندگی مشترک برآورده کنند؟ آنها میتوانند با رعایت همین دو نکته ساده و نیز پرسیدن این پرسش ، وضعیت رابطه شان را بهبود بخشیده و در این رابطه از همسرشان نیز کمک و همکاری بگیرند. همانطور که گفته شد هرکس مسئول کامل رفتار و اعمال خود است. نباید کسی بگوید دیگری فلان رفتار بد را انجام داد و من هم تلافی کردم ، چرا که هرکس انتخاب کننده نوع رفتارش است که متاسفانه گاهی بدترین نوع رفتار را انتخاب میکنند. زمانی که هریک از زوجین نمیدانند چه رفتار از خود بروز دهند ، بهترین راهکار این است که هیچ کار و یا رفتاری انجام نداده و بی حرکت بمانند. بی حرکت بودن خود یک امتیاز است. تصور اینکه همیشه باید در زندگی زناشویی برنده بود در نهایت فرد را به بازنده بزرگ این زندگی تبدیل خواهد کرد چراکه نه تنها مشکلات مابین را حل نکرده ، بلکه آرامش و صمیمت زندگی مشترک خود را از دست میدهد.

انتهای پیام/

یادداشتی از سهیلا آقاجانی روانشناس شبنم همدان

اختلاف نظر زوجین اختلاف نظر زوجین اختلاف نظر زوجین اختلاف نظر زوجین اختلاف نظر زوجین اختلاف نظر زوجین بی حرکت بودن بی حرکت بودن بی حرکت بودن بی حرکت بودن بی حرکت بودن بی حرکت بودن بی حرکت بودن بی حرکت بودن بی حرکت بودن زنذگی زناشویی زنذگی زناشویی زنذگی زناشویی زنذگی زناشویی زنذگی زناشویی زنذگی زناشویی زنذگی زناشویی زنذگی زناشویی زنذگی زناشویی زنذگی زناشویی زنذگی زناشویی 

دیدگاه شما

آخرین اخبار